300MSEK/år fram till 2040 för att köpa in utsläppsrätter som sedan ska förstöras. Dvs vaskning av pengar som får Schymans eldande av 100 000 att framstå som sansad.
Fast de skulle börja betalas ut tidigast 2018, vilket betyder att efter nästa val (senast 2018) så kommer den nya regeringen att kunna stoppa dem.
En socialdemokratisk statsminister som identifierar det han tycker är en orättvisa men som han sedan vägrar försöka korrigera med hänvisning till att "lagt kort ligger". Det är ändå ett ganska magstark uttryck för någon som menar sig stå på de svagas sida.
En och annan sosse-pensionär med låg pension är säkert besviken på att han inte ens försöker kompensera dem, på något sätt.
Nu utgår du från din egen fattningsförmåga. Mig veterligt var S tydliga i valrörelsen att de inte skulle ändra jobbskatteavdragen.
Speakers Corner skrev 2016-07-03 21:10:54 följande:
Den här tycker jag visar en del av det vackraste med Sverige.
Vår generositet och solidaritet med som har det svårare.
Vårt öppna och välkomnande sinne mot främlingar, en del kallar det naivt, jag kallar det styrka.
Cynism är rädsla, rädsla gör en människa svag.
En socialdemokratisk statsminister som identifierar det han tycker är en orättvisa men som han sedan vägrar försöka korrigera med hänvisning till att "lagt kort ligger". Det är ändå ett ganska magstark uttryck för någon som menar sig stå på de svagas sida.
En och annan sosse-pensionär med låg pension är säkert besviken på att han inte ens försöker kompensera dem, på något sätt.
Som sagt Löfven var innan valet tydlig med att en socialdemokratisk regering INTE skulle förändra jobbskatteavdragen.
SD röstade ju ner socialdemokraternas budget med sänkt pensionärsskatt.