• FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

Tom Araya skrev 2016-12-30 21:16:22 följande:
    Nu ser du saken helt ur din egen synvinkel, vilket uppenbarligen inte stämmer med alla andras, inklusive Israels.
    Listan omfattar händelser/uttalanden som centret uppfattar som antingen antisemitiska eller antiisraeliska.

Vad tror du Söders påståenden om judar ska klassas som och vad tror du Wallströms påståenden om Israel ska klassas som?
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Tom Araya
    FDFMGA skrev 2016-12-31 10:53:58 följande:
    Listan omfattar händelser/uttalanden som centret uppfattar som antingen antisemitiska eller antiisraeliska.

Vad tror du Söders påståenden om judar ska klassas som och vad tror du Wallströms påståenden om Israel ska klassas som?
    Det var ju precis det jag ville ha fram och att personer som är listade inte nödvändigtvis är antisemiter ur en objektiv synvinkel.
    Så hur betydelsefullt är det nu att vara listad, objektivt sett?
  • KillBill
    Tom Araya skrev 2016-12-31 13:40:09 följande:
    Det var ju precis det jag ville ha fram och att personer som är listade inte nödvändigtvis är antisemiter ur en objektiv synvinkel.

Du ifrågasätter alltså om Simon Wiesenthal Centret och Willy Silberstein, ordförande för Svenska kommittén mot antisemitism (och av judisk härkomst) kan förhålla sig tillräckligt objektiva för att bedöma vad som är antisemitism. Min uppfattning är att de kan det.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2016-12-31 13:40:09 följande:
    Inte nödvändigtvis.

Men ett uttalande som Söders - som om jag inte minns fel handlade om att man inte bör få ha parallella identiteter, som svensk och jude, har inget med Israel att göra. Och då återstår bara...

Sen tycker jag iofs att Simon Wiesenthal Centret tappar rejält i trovärdighet när de smetar ihop antisemitism med kritik med Israel.

• Världsmedborgare
    KillBill skrev 2016-12-31 15:05:55 följande:

Du ifrågasätter alltså om Simon Wiesenthal Centret och Willy Silberstein, ordförande för Svenska kommittén mot antisemitism (och av judisk härkomst) kan förhålla sig tillräckligt objektiva för att bedöma vad som är antisemitism. Min uppfattning är att de kan det.

Så du menar att om någon talar i egen sak så kan man ändå vara helt objektiv?
    Märkligt att du tycker så, för just den anledningen brukar vara det som kallas jäv, eller om du hellre vill, att man kan misstänkas för att vara partisk, i alla andra sammanhang.

Själv anser jag det helt uteslutet att inte bli partisk, när man talar i egen sak, hur mycket man än försöker att vara det.

Så varför skulle det vara ett undantag här, menar du?
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • FDFMGA
    Linnea1994 skrev 2017-01-02 12:22:02 följande:
    Svenska folkets dom efter 2016 är inte lika bra som alla insnöade vänstermänniskor i den här tråden..... smile1.gif

www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/Odv2A/d...
    Hm, det där påminner inte så lite om när du tidigare här i tråden påstod att det är staten som har hand om sjukvården i Sverige.

Folkets dom, i den mån man kan tala om någon sådan, kommer vid valen.

Uppfattningen att en dom är något som man avkunnar när man ränner omkring på nätet och deltar i diverse omröstningar är visserligen inte ovanlig bland SD- och skrikhögeraktivister men bottnar nästan uteslutande i dessa aktivisters behov att att ha en för dem meningsfull sysselsättning i form av att få agera "domare" på nätet.

Min personliga uppfattning är att fler aktivister så småningom skulle kunna få en meningsfull sysselsättning om de i stället för knapptryckningsaktiviteter och Aftonbladsläsning ägnade sig åt språk- och samhällskunskapsstudier.

Jag förstår ärligt talat inte att någon överhuvudtaget kan ta kvällstidningarna på allvar.
  • KillBill
    Världsmedborgare skrev 2017-01-02 13:45:25 följande:
    Så du menar att om någon talar i egen sak så kan man ändå vara helt objektiv?
    Märkligt att du tycker så, för just den anledningen brukar vara det som kallas jäv, eller om du hellre vill, att man kan misstänkas för att vara partisk, i alla andra sammanhang.

Själv anser jag det helt uteslutet att inte bli partisk, när man talar i egen sak, hur mycket man än försöker att vara det.

Så varför skulle det vara ett undantag här, menar du?
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
    Nyckelordet i det jag skriver är tillräckligt. Även om Willy Silberstein och Simon Wiesenthal centret är objektiva så menar jag att de klarar av att avgöra vad som är antisemitism eller vad som inte är antisemitism.
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2016-12-31 15:05:55 följande:

Stämmer det väl med vilka som listats och vad de sagt eller gjort för att hamna på listan?
  • KillBill
    Tom Araya skrev 2017-01-02 16:59:57 följande:
    Stämmer det väl med vilka som listats och vad de sagt eller gjort för att hamna på listan?
    Som sagt det är inte bara antisemitiska handlingar som listas, så svar ja.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?