• FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

Tom Araya skrev 2017-01-02 16:59:57 följande:
    Stämmer det väl med vilka som listats och vad de sagt eller gjort för att hamna på listan?
    KillBill skrev 2017-01-02 17:23:42 följande:
    Som sagt det är inte bara antisemitiska handlingar som listas, så svar ja.

Och det är väl det som åtminstone får mig att ifrågasätta centret, man kan inte med bibehållen trovärdighet föra ihop kritik mot Israel med antisemitism på en lista.

Björnn Söders uttalande kan kanske klassas som antisemitiskt men då bortser man från att han har exakt samma uppfattning om samer eller vilken annan etnicitet som helst som han inte betraktar som den nationellt överordnade.

Kulturrasism är en mycket bättre och heltäckande definition på hans och partiets syn på assimilering.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • KillBill
    FDFMGA skrev 2017-01-02 17:33:42 följande:
    KillBill skrev 2017-01-02 17:23:42 följande:Som sagt det är inte bara antisemitiska handlingar som listas, så svar ja.

Och det är väl det som åtminstone får mig att ifrågasätta centret, man kan inte med bibehållen trovärdighet föra ihop kritik mot Israel med antisemitism på en lista.

Björnn Söders uttalande kan kanske klassas som antisemitiskt men då bortser man från att han har exakt samma uppfattning om samer eller vilken annan etnicitet som helst som han inte betraktar som den nationellt överordnade.

Kulturrasism är en mycket bättre och heltäckande definition på hans och partiets syn på assimilering.
    Jag tycker också att det är märkligt att ha en lista som kombinerar kritik mot Israel med antisemitism.

Kulturrasism riktat mot judar är väl de facto antisemitism (så skulle jag tolka det om jag var av judisk härkomst)?
  • Abegayle70
    KillBill skrev 2017-01-02 17:54:50 följande:
    Jag tycker också att det är märkligt att ha en lista som kombinerar kritik mot Israel med antisemitism.

Kulturrasism riktat mot judar är väl de facto antisemitism (så skulle jag tolka det om jag var av judisk härkomst)?
    Ibland är skillnaden hårfin...

Jag som judinna tog väldigt illa upp av att se en svensk politiker leende posera med en karta där Israel inte existerar, med palestisk flagga i handen. Det är möjligt att hon inte är antisemit, men denna posering var väldigt mindre lyckad.
    Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • Linnea1994
    FDFMGA skrev 2017-01-02 14:14:36 följande:
    Hm, det där påminner inte så lite om när du tidigare här i tråden påstod att det är staten som har hand om sjukvården i Sverige.

Folkets dom, i den mån man kan tala om någon sådan, kommer vid valen.

Uppfattningen att en dom är något som man avkunnar när man ränner omkring på nätet och deltar i diverse omröstningar är visserligen inte ovanlig bland SD- och skrikhögeraktivister men bottnar nästan uteslutande i dessa aktivisters behov att att ha en för dem meningsfull sysselsättning i form av att få agera "domare" på nätet.

Min personliga uppfattning är att fler aktivister så småningom skulle kunna få en meningsfull sysselsättning om de i stället för knapptryckningsaktiviteter och Aftonbladsläsning ägnade sig åt språk- och samhällskunskapsstudier.

Jag förstår ärligt talat inte att någon överhuvudtaget kan ta kvällstidningarna på allvar.
    Så du menar att folk i allmänhet inte har åsikter om hur landet sköts mellan valen?
    Jag tror inte det....

Undersökningnen visar ju helt klart att folket är missnöjt med hur landet styrs. Bara tokvänstern och strutsar vägrar se det dom inte gillar.
  • KillBill
    Linnea1994 skrev 2017-01-03 10:06:25 följande:
    Så du menar att folk i allmänhet inte har åsikter om hur landet sköts mellan valen?
    Jag tror inte det....

Undersökningnen visar ju helt klart att folket är missnöjt med hur landet styrs. Bara tokvänstern och strutsar vägrar se det dom inte gillar.

Jag tror att folk har åsikter om hur landet sköts mellan valen. Därför är det intressant att följa det samlade opinionsläget. Det är tydligt vilket av landets tre största partier som har ökat i opinionen det senaste året och vilka två partier som har tappat..

Om jag var moderat, eller kristdemokratisk partistrateg skulle jag vara djupt oroad över utvecklingen..

http://pollofpolls.se/

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Linnea1994
    KillBill skrev 2017-01-03 11:09:21 följande:

Jag tror att folk har åsikter om hur landet sköts mellan valen. Därför är det intressant att följa det samlade opinionsläget. Det är tydligt vilket av landets tre största partier som har ökat i opinionen det senaste året och vilka två partier som har tappat..

Om jag var moderat, eller kristdemokratisk partistrateg skulle jag vara djupt oroad över utvecklingen..

pollofpolls.se/

Som jag svarat tidigare så handlar tråden om de partier som regerar.
    Reinfeldt hade då han regerade som sämst (1 gång) 44% i förtroende.
  • FDFMGA
    Linnea1994 skrev 2017-01-03 10:06:25 följande:
    Jag tror inte det....

Folkets dom, skrev du.

Det må så vara att en enkät från Aftonbladet/Inizio kan tolkas som folkets dom av skrikhögeraktivister, men sjläv har jag så gott som ingen tilltro vare sig till Aftonbladet eller skrikhögern.

Ska jag vara ärlig så tror jag att flertalet av de som besvarar aftonbladsenkäter och tror att resultatet kan kallas folkets dom borde ägna sig åt annat än knapptryckningsaktiviteter på nätet.

Förslagsvis förkovra sig i svenska språket och i samhällskunskap.
  • Linnea1994
    FDFMGA skrev 2017-01-03 12:04:59 följande:
    Folkets dom, skrev du.

Det må så vara att en enkät från Aftonbladet/Inizio kan tolkas som folkets dom av skrikhögeraktivister, men sjläv har jag så gott som ingen tilltro vare sig till Aftonbladet eller skrikhögern.

Ska jag vara ärlig så tror jag att flertalet av de som besvarar aftonbladsenkäter och tror att resultatet kan kallas folkets dom borde ägna sig åt annat än knapptryckningsaktiviteter på nätet.

Förslagsvis förkovra sig i svenska språket och i samhällskunskap.
    Nu är inte undersökningen något som Aftonbladet gjort utan bara presenterat....

Så skoj att ni aldrig någonsin ser några fel ni gör inom vänstern.... Skulle tro att det är därför ni numera inte gör några direkta framsteg hos folket....
  • KillBill
    Linnea1994 skrev 2017-01-03 11:38:16 följande:
    Som jag svarat tidigare så handlar tråden om de partier som regerar.
    Reinfeldt hade då han regerade som sämst (1 gång) 44% i förtroende.

Det parlamentariska läget var enklare/stabilare när Reinfeld regerade vilket påverkade den regeringens betyg.

Hur tror du att väljarnas betyg skulle bli om de betygsatte Reinfelt och hans regering så här ett par år i efterskott? Idag verkar inte ens den dåvarande moderata gruppledaren och nuvarande partiledaren Anna Kindberg Batra vilja ta i Reinfeld med tång. 

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2017-01-02 17:54:50 följande:
    Men du anser ändå att listan är pålitlig, trovärdig och objektivt betydelsefull i att peka ut antisemitism/antisemister?
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?