• Mila76

Har du förtroende för regeringen?

Borgaren skrev 2017-07-28 11:14:04 följande:
    Nu är det så här att vi har en socialdemokratisk regering, när vi har det så är det dom som ansvarar för hur läget är.
    Frågor på det?
    Ja, på vilket sätt gynnar borgare fattigpensionärer?
    Antalet kvinnor i SD:s riksdagsgrupp är lägre än antalet kvinnor i Iraks parlament. Är du nöjd med det, Jimmie Åkesson?
  • Borgaren

Innan alla vänster blir till sig i underbyxorna... om ni nu anser att Sverige ska styras av beställda opinionsundersäkningar...

inte ens en majoritet av Centerns väljare anser att Hultqvist ska sitta kvar, har ni öht tänkt igenom nåt innan ni skriver?

• Borgaren
    Mila76 skrev 2017-07-28 11:21:13 följande:
    Ja, på vilket sätt gynnar borgare fattigpensionärer?
    Se mitt svar ovan, om du inte är medveten om det har vi alltså en rödgrön röra somn styr,, har gjort så i 3 år, helt odugliga men ändå, de har ansvaret.
  • Borgaren
    KillBill skrev 2017-07-28 11:20:31 följande:

Anser du att de borgerliga ledarskribenterna Anna Dahlberg och PM Nilsson är oseriösa?

PM Nillson är inte en speciellt seriös politisk kommentator, nej. Hans bakgrund är väl också i kvällspressen?, där den främsta meriten väl är att kunna skapa rubriker om trebenta katter osv.

Ni/du skäller ofta på trumpifiering, men Sveriges svar på detta verkar du gilla?
  • Mila76
    Borgaren skrev 2017-07-28 11:23:03 följande:
    Se mitt svar ovan, om du inte är medveten om det har vi alltså en rödgrön röra somn styr,, har gjort så i 3 år, helt odugliga men ändå, de har ansvaret.
    Jag förstår att du inte kan svara på den frågan. Inget konstigt med det. 

Antalet kvinnor i SD:s riksdagsgrupp är lägre än antalet kvinnor i Iraks parlament. Är du nöjd med det, Jimmie Åkesson?
  • Abegayle70

Suck, den här affären har verkligen lockat fram det absolut sämsta hos både regering och opposition.

Tänk om man slapp läsa inlägg som "svetsaren", "Vänstermobbar", "Ynkeman", "Jönssonligan" och "skrikhöger"

Fast det är ju enkelt, jag kan ju låta bli att läsa politiktrådarna några dagar.

Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • FDFMGA
    Abegayle70 skrev 2017-07-28 11:38:12 följande:
    Suck, den här affären har verkligen lockat fram det absolut sämsta hos både regering och opposition.

Tänk om man slapp läsa inlägg som "svetsaren", "Vänstermobbar", "Ynkeman", "Jönssonligan" och "skrikhöger"

Fast det är ju enkelt, jag kan ju låta bli att läsa politiktrådarna några dagar.
    Jag tror inte att du kan räkna med det Skrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Abegayle70
    FDFMGA skrev 2017-07-28 11:58:21 följande:
    Jag tror inte att du kan räkna med det Skrattande

Antagligen inte,

Du ser själv - kunde inte låta bli att gå in och kika i tråden.

Covfefe

Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • Flash Gordon
    Moderno skrev 2017-07-27 16:46:33 följande:
    Håller med båda citaten (PM Nilsson och Anna Dahlberg). Vet inte vem som vunnit på allt detta, men det var väldigt skickligt spelat av Löfven och situationen ger utrymme för alliansen att både hävda att man agerat kraftfullt och att ta tillbaka sina krav på misstroendeförklaring utan att tappa ansiktet. 

Nä, det kan man inte. Man ägnade en stor del av en presskonferens till att förklara varför man inte har förtroende för försvarsministern - i huvudsak för att han försökt dölja detta för Riksdagen.

Det kan man inte backa på med mindre än att nya (förmildrande) fakta om hans agerande kommer fram

Det som däremot HAR hänt är att Löfven givit Alliansen frikort på att sparka Hultqvist. Detta när han sa i SVT och till DN att han sitter kvar oavsett vad som händer med Hultqvist.

Det är alltså helt riskfritt för Annie och Jan att rösta emot Hultqvist. De kommer ändå inte att behöva välja sida mellan ABK och Löfven för en ny regering.

Så, Alliansen upprepar sitt misstroende mot Hultqvist:

http://www.alliansen.se/2017/07/alliansens-krav-pa-misstroende-mot-peter-hultqvist-kvarstar/

Det Alliansen kan sägas ha gjort i försoningsväg är att man givit sossarna några veckor på sig att hitta dessa förmildrande nya fakta.
  • Flash Gordon
    Borgaren skrev 2017-07-27 17:03:46 följande:
    Flera har skrivit liknande trams, på vilket sätt är det oansvarigt att utkräva ansvar av ministrar???  hele affären handlar ju om bristande ansvar, insikt och förståelse för de mest baala funktionerna i en regering.

Vi snackar om tunga ministerposter, inte lekledare på dagis!
    Rent principiellt borde fler politiker bli avsatt oftare. Av oppositionen eller av sina egna.

Alldeles för mycket tillåts alldeles för länge.

Bara för att någon är en schysst snubbe, eller har bra kontakter, eller är viktig för partiet eller ...
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?