• FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

Flash Gordon skrev 2017-07-27 11:08:34 följande:
    Jo, det fattar han en han spelar från en väldigt svag position.

Det är en sådan skandal att aahn utan att gnälla särskilt mycket offrar Ygeman och Johansson. Gränsen går vid Hultqvist och nu hoppas han sätta press på Alliansen.

Det lät nästan lite som att han menade att det blir en kabinettsfråga om Hultqvist, men ha sa det inte rakt ut så länge jag orkade lyssna.

Samtidigt ge Ygeman bästa möjliga postition för att vara med i valet 2018.

Men jag tror S underskattar Alliansens behov av att visa sina väljare att man faktiskt är opposition och inte stödhjul.

Vi har sett gått om exempel, även här, på sossar som totalt missuppfattar stämningarna i det borgerliga lägret.

Alliansen kan inte backa från misstroendet mot Hultqvist.
    Nja, mycket skickligt av regeringen.

I princip sätter man Jönssonligan på pottan och i den ligger det Åkesson lämnat efter sig.

Det ska bli spännande att följa utvecklingen.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • nihka

Regeringsombildning. Löfvens beslut är välgenomtänkt. Jag är imponerad över att han orkar hålla kursen när det stormar och inte låtit sig hetsats in i uttalanden hit och dit om missförtroendeförklaringarna innan han har något konkret att presentera.

Alliansen kom ut med sin misstroendeförklaring alldeles för tidigt med ett för tunt underlag utan konstitutionsutskottets granskning.

Om du vill ha tillbaka min röst Batra, får du ge SD foten!
  • FDFMGA
    nihka skrev 2017-07-27 11:26:54 följande:
    Regeringsombildning. Löfvens beslut är välgenomtänkt. Jag är imponerad över att han orkar hålla kursen när det stormar och inte låtit sig hetsats in i uttalanden hit och dit om missförtroendeförklaringarna innan han har något konkret att presentera.

Alliansen kom ut med sin misstroendeförklaring alldeles för tidigt med ett för tunt underlag utan konstitutionsutskottets granskning.

Ja, imponerande skickligt.

Det är klart att han spelar en roll, men det är lätt att agera lugnt när de borgerliga partierna far runt som yra höns.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • KillBill

Snyggt spelat av Stefan Löfven. Han synar alliansen. Kortet är kastat. 

Om alliansen riktar misstroendeförklaring mot Hultqvist och han sedan blir friad i konstitutionsutskottet så står alliansen där med Svarte Petter strax innan valet. Där vill inte alliansen hamna. Därför tror jag inte att tillräckligt många riksdagsledamöter från alliansen kommer rösta för misstroende mot Hultqvist och i slutändan får Alliansen dra sig tillbaka med svansen mellan benen. 

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • absalon
    nihka skrev 2017-07-27 11:26:54 följande:

Instämmer! Är inte sosse utan liberal borgare, men tycker likväl att statsminister Löfvén hanterat den uppkomna situationen omdömesgillt och skickligt. Varken regeringspartierna eller alliansen har glädje av ett extraval nu, när föga mer än ett år återstår till det ordinarie valet.
    Bra av Löfvén att behålla försvarsminister Hultkvist. Han är en bra försvarsminister och en tillgång för landet.Cool
  • Borgaren

Analyserna, eller vad man ska kalla det, från er vänster är i bästa fall patetiska, han lägger sig ju nästan platt , får fortsatt en om möjligt ännu svagare och sämre regering än tidigare.

Han lyder ju alliansen till 2/3.

Dessutom ligger misstroendet mot Hulten kvar.

• Borgaren

Svetsaren verkar inte fatta att regering svarar inför riksdagen, det var ju uppenbart under presskonferensen,han är helt enkelt korkad,
    en lämplig statsminsiter för vänstern alltså.

Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?