• FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

Flash Gordon skrev 2017-07-27 11:42:29 följande:
    Och även Jimmie:

twitter.com/LinusBylund/status/89050631814195...

Så, vi får anta att Ebba talar för en samman-pratad Allians (inga fikapauser där inte) och SD är med.

Då kommer Hultqvist att ryka.
    Inte vi.

Själv är jag inte ens Ebba med Busch Thor.

Jag tror inte att du ska se henne som den nya alliansledaren som är överens med din Jimmie, det vill säga Åkesson.

SD-vurmandet är inte så frekvent bland borgerliga väljareSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • nihka
    absalon skrev 2017-07-27 11:33:53 följande:
    Instämmer! Är inte sosse utan liberal borgare, men tycker likväl att statsminister Löfvén hanterat den uppkomna situationen omdömesgillt och skickligt. Varken regeringspartierna eller alliansen har glädje av ett extraval nu, när föga mer än ett år återstår till det ordinarie valet.
    Bra av Löfvén att behålla försvarsminister Hultkvist. Han är en bra försvarsminister och en tillgång för landet.Cool

Jag utgår från att en stor del av de senaste 24 timmarna har gått åt till att sätta sig in i det finstilta gällande försvarsministerpostens formella ansvar i frågan och funnit att det inte håller för en misstroendeförklaring.

Inväntar med spänning konstitutionsutskottets granskning. När den är klar och omröstningen genomförd kan det hända att Hutkvist inte bara får behålla sin post utan får en stärkt position plus att han blir än mer av ett namn i folkmun.

Alliansen förhastade sig, men var åtminstone så behärskade att de gemensamt tryckte på att de inte försökte fälla regeringen - att missförtroendeförklaringen inte var riktad mot Löfven. De höll sig till frågan. Fast egentligen märkligt då statsministern faktiskt är ytterst ansvarig och det är hans jobb att styra upp ministrarna han tillsatt och framför allt koordinera dem. Hela informationsfrågan ministrarna emellan och till statsministern är ju ytterst statsministerns ansvar.
    Om du vill ha tillbaka min röst Batra, får du ge SD foten!
  • Borgaren

Hultqvist är helt klart skyldig i frågan om ansvar.

Löfven försöker rädda Hultqvist genom att föra fram hans kompetens andra sammanhang, det kan lyckas.

• Gert II

Morgan Johansson tar över Ygemans uppgifter. Jag trodde inte att det kunde bli så mycket värre, men jag hade tydligen fel. Johansson har visat gång på gång att han är helt värdelös som migrationsminister och nu ska han axla rollen som inrikesminister. Sverige är på väg rakt ner i avloppet.

Give 'em Hell!
  • man och nöjd
    nihka skrev 2017-07-27 12:06:02 följande:

Jag utgår från att en stor del av de senaste 24 timmarna har gått åt till att sätta sig in i det finstilta gällande försvarsministerpostens formella ansvar i frågan och funnit att det inte håller för en misstroendeförklaring.

Inväntar med spänning konstitutionsutskottets granskning. När den är klar och omröstningen genomförd kan det hända att Hutkvist inte bara får behålla sin post utan får en stärkt position plus att han blir än mer av ett namn i folkmun.

Alliansen förhastade sig, men var åtminstone så behärskade att de gemensamt tryckte på att de inte försökte fälla regeringen - att missförtroendeförklaringen inte var riktad mot Löfven. De höll sig till frågan. Fast egentligen märkligt då statsministern faktiskt är ytterst ansvarig och det är hans jobb att styra upp ministrarna han tillsatt och framför allt koordinera dem. Hela informationsfrågan ministrarna emellan och till statsministern är ju ytterst statsministerns ansvar.
    Skickligt av Alliansen. Nu förstår alla att Löfvén sitter kvar på Alliansens mandat.
  • KillBill
    KillBill skrev 2017-07-27 11:33:39 följande:

Snyggt spelat av Stefan Löfven. Han synar alliansen. Kortet är kastat. 

Om alliansen riktar misstroendeförklaring mot Hultqvist och han sedan blir friad i konstitutionsutskottet så står alliansen där med Svarte Petter strax innan valet. Där vill inte alliansen hamna. Därför tror jag inte att tillräckligt många riksdagsledamöter från alliansen kommer rösta för misstroende mot Hultqvist och i slutändan får Alliansen dra sig tillbaka med svansen mellan benen. 

Under gårdagen kom det fram att varken centerpartiet eller liberalerna anser att det finns möjlighet för alliansen att bilda en egen regering och alliansen saknar således ett regeringsdugligt alternativ. Att i det läget avsätta Peter Hultqvist och utlysa regeringskris innan konstitutionsutskottet hunnit granska hans ärende kommer tydliggöra att det politiska spelet är viktigare för alliansen än att ta ansvar för Sverige. 

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Borgaren
    KillBill skrev 2017-07-27 13:09:24 följande:
    Under gårdagen kom det fram att varken centerpartiet eller liberalerna anser att det finns möjlighet för alliansen att bilda en egen regering och alliansen saknar således ett regeringsdugligt alternativ. Att i det läget avsätta Peter Hultqvist och utlysa regeringskris innan konstitutionsutskottet hunnit granska hans ärende kommer tydliggöra att det politiska spelet är viktigare för alliansen än att ta ansvar för Sverige. 

Nonsens, att låta Hultqvist sitta kvar för att främja ett poltiskt spel är ansvarslöst.
  • Borgaren

MediaSverige är råkorkade till stora delar, att ta en toka från kvällspressen och tro att hon har nåt att komma med  är inget mer än uttrycket, " åsikter är som rövhål, alla har det.."

Fokus har flyttats från huvudfrågan , regeringen har varit toalt ansvarslösa och säkerhetsläckan är den värsta på mycket länge.  Löfven  verkar inte ha fattat det.

• FDFMGA
    KillBill skrev 2017-07-27 13:54:16 följande:
    Hela artikeln.

http://www.expressen.se/ledare/lat-forsvarsministern-sitta-kvar-alliansen/
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?