• Anders2015

Har du förtroende för regeringen?

Allt fler visar sitt missnöje mot regeringen och deras politik. Sedan att hyckleri med löften som inte hålls, att socialdemokraterna inte tar upp invandrar frågan i större skala gör S än mindre trovärdiga. Även Göran Persson (S) anser att Stefan Löfven gör fel som ej tar upp invandrar frågan i större skala då frågan är så stor, känslig och viktig bland Sveriges väljare. 

Åter igen att Stefan Löfven med Socialdemokraterna gav det lilla partiet MP sex minister poster var nog inte alls så bra, jag håller med Göran Persson (S) där.

MP anser jag mer skadligt för Sverige än något annat parti och jag tror många väljare håller med mig där och där har vi endel av svaret varför regeringen tappar i trovärdighet och väljare. Sedan Stefan Löfvens breda samarbete med MP och hans tystnad i invandrar frågan är en annan bidragande orsak till väljar raset.

K-G-Bergström skriver: 

Under regeringsåren förde Alliansen en politik som ytterst styrdes av riksdagens mest invandringsvänliga parti ? MP.

S har nu ärvt den rollen och har därmed händerna bakbundna . Vad partiet kan åstadkomma är möjligen en jämnare fördelning av flyktingmottagandet i Sverige.

invandringsfrågan tabu på S-kongressen.

http://www.expressen.se/kronikorer/k-g-bergstrom/invandringsfragan-tabu-pa-s-kongressen/
  • Gert
    En socialdemokratisk politiker kallar IS för en frihetsrörelse.

Dom tre frihetsrörelserna Socialdemokraterna, Frihandelsavtalet TTIP och ISIS berör mig i tankarna just nu, skriver han på S-bloggar.

https://www.anony.ws/i/2015/05/31/DomtrefrihetsrorelsernaSocialdemokraternaFrihandelsavtaletTTIPochIsis.png

Han är dock inte den enda socialdemokraten som gillar IS.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Rataxes
    Gert skrev 2015-05-31 15:45:03 följande:

Dom tre frihetsrörelserna Socialdemokraterna, Frihandelsavtalet TTIP och ISIS berör mig i tankarna just nu, skriver han på S-bloggar.

www.anony.ws/i/2015/05/31/Domtrefrihetsrorels...

Det finns gott om tokstollar bland S-bloggar.
    Svarar sällan anonyma, definitivt inte anonymt vänsterslödder.
  • KillBill
    Gert skrev 2015-05-31 15:45:03 följande:

www.anony.ws/i/2015/05/31/DomtrefrihetsrorelsernaSocialdemokraternaFrihandelsavtaletTTIPochIsis.png

Sicken tokstolle. Jag ser att han har gjort avbön nu. 

Sedan kan jag inte låta bli att dra på smilbanden när jag ser rubriken på petterssonsblogg "Högt uppsatt Socialdemokrat: IS är en befrielsearmé" När jag kollar upp denne Socialdemokrat så visar det sig att han är vice ordförande i Härlanda Socialdemokratiska Förening. (folkmängden i Härlanda uppgår till 1600 personer). 

- Fyra hundra tusen euro motsvarar ungefär i svenska kronor fyrtio tusen miljarder kronor. Hävdade SD i Sveriges riksdag.
  • Flash Gordon
    Moderno skrev 2015-05-22 14:12:29 följande:
    Av rent intresse, går det att värdera något i annat än pengar på ett rationellt sätt? (Lite off topic kanske, men hör ändå till regeringens retorik i vid mening).

Det säger väl sig själv dels att alla människoliv inte är lika mycket värda ur ett subjektivt perspektiv (jag värderar t.ex. mina barns liv högre än någon annans), dels att alla människor, trots det, inte ska diskrimineras (och i så måtto ha tillång till samma rättigheter som vem som helst i samma situation).

Så hur ska man värdera människoliv egentligen?

Det är ganska enkelt. Ett liv är värt 22,3 miljoner:
    http://lup.lub.lu.se/luur/download?func=downloadFile&recordOId=4253254&fileOId=4253266

Kan man rädda ett liv i trafiken är det värt att göra åtgärder upp till 22,3 miljoner.

Skulle åtgärden kosta 30 miljoner (och rädda ett liv) är den inte värd att genomföra.

.
    Det har inte mycket med regeringen och dess icke-förtroende men som upplysning, eftersom ni nu var inne på ämnet.
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2015-05-23 18:32:21 följande:
    Du förstår väl att Tino Sanandaji som står SD nära, granskning Sverige som är sverigedemokratisk propaganda på Youtube eller länkat materiel från Exponerat inte fungerar som fakta?

Var har Tino själv sagt att han står SD nära? En länk?
    KillBill skrev 2015-05-23 18:50:23 följande:
    Jag skriver att han står SD nära (inte att han är Sverigedemokrat). Genom att läsa vad han skriver så är det uppenbart att han politiskt står SD nära.

Eller är det bara din egen tolkning att han "står SD nära"?
  • Cal XVI Gustf
    KillBill skrev 2015-05-31 21:25:40 följande:
    Sicken tokstolle.
    Tycker vi kan klistra in vad han skrev så att alla kan se hur tankarna går inom delar av S:

Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?