Har du förtroende för regeringen?
Allt fler visar sitt missnöje mot regeringen och deras politik. Sedan att hyckleri med löften som inte hålls, att socialdemokraterna inte tar upp invandrar frågan i större skala gör S än mindre trovärdiga. Även Göran Persson (S) anser att Stefan Löfven gör fel som ej tar upp invandrar frågan i större skala då frågan är så stor, känslig och viktig bland Sveriges väljare.Åter igen att Stefan Löfven med Socialdemokraterna gav det lilla partiet MP sex minister poster var nog inte alls så bra, jag håller med Göran Persson (S) där.
MP anser jag mer skadligt för Sverige än något annat parti och jag tror många väljare håller med mig där och där har vi endel av svaret varför regeringen tappar i trovärdighet och väljare. Sedan Stefan Löfvens breda samarbete med MP och hans tystnad i invandrar frågan är en annan bidragande orsak till väljar raset.
K-G-Bergström skriver:
Under regeringsåren förde Alliansen en politik som ytterst styrdes av riksdagens mest invandringsvänliga parti ? MP.
S har nu ärvt den rollen och har därmed händerna bakbundna . Vad partiet kan åstadkomma är möjligen en jämnare fördelning av flyktingmottagandet i Sverige.
invandringsfrågan tabu på S-kongressen.
http://www.expressen.se/kronikorer/k-g-bergstrom/invandringsfragan-tabu-pa-s-kongressen/