• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • Peanutochjag

Försökte mig på att läsa igenom alla sidor i tråden, kom till sid 89 och sen orkade jag inte mer. ;) 

• Peanutochjag
    Känner mig lyckligt lottad som lyckades bli gravid fort fr.o.m det att vi sa att nu kör vi. Det tog 5 månader och tja, nån vecka typ. Kände på mig att det var något på g innan jag tog testet i v 5, min mens var något sporadisk innan och kunde diffa på någon dag hit och dit. Men den dagen jag tog testet kändes det rätt och hej o hå vilket tydligt plus jag fick. Satt på toa med tårarna rinnandes i säkert 10 minuter. Mannen hade gått iväg för att handla lunch åt oss och när han kom tillbaka fick han nog sig en chock. ;) Enda gången jag sett honom reagera som han gjorde var den dagen vi gifte oss och han fick se mig i klänningen för första gången. *glädjerus* 
    Han fick snällt gå iväg och köpa ett digitalt test åt mig efter lunchen och det var lika positivt det. :) 
    Med BF den 10 december håller jag tummarna för att bebis kommer på utsatt datum eller lite tidigare. Jag vill helst inte ligga på BB på julafton. Då vill jag va hemma och äta skinka. ;) Nä, klart att Peanut kommer när Peanut vill komma men jag vill helst vara hemma på julafton med en liten bebis i famnen. :) 
    På söndag den 17 maj, dagen innan min födelsedag ska vi berätta för familjen om det kommande barnbarnet. Det blir det andra för min mans föräldrar, det andra för min mamma men det första för min pappa. :) Jag kan inte hålla tyst om det längre, mår fantastiskt illa mest hela dagarna, Postafen är min räddning jag skulle inte kunna ta mig till jobbet annars, och med allt som händer de kommande veckorna kan jag inte vara tyst. Med kalas, studenter och snart är det midsommar så känns det rätt att berätta nu. :) Det känns sjukt läskigt, jag vet inte hur mina föräldrar kommer att reagera. Men hoppas att de blir glada iaf. :) 

Oj det blev en hel uppsats, men har inte haft någon att prata med om det här så ni fick veta allt. ;) Det kommer kännas bättre när fler vet, :) 
  • Hallonpaj
    fantasy06 skrev 2015-05-15 18:09:09 följande:
    Jag är i v 10+4 idag. Ska på inskrivning den 20 :)
    evve88 skrev 2015-05-15 19:15:03 följande:
    Jag är i v 10+0, ska göra moderkaksprov den 26:e och längtar såå till att ha det överstökat så att jag kan få njuta lite av att vara gravid. Mitt illamående sitter i men är kanske något något bättre, kan ära lite fler saker i alla fall :p har du BF den 8:e december då?
    Va roligt att vi befinner oss så nära varandra :)
    Enligt min app så har jag bf den 9/12 men får se om jag kanske blir förflyttad på torsdag. Ska bli så spännande, hoppas verkligen kunna få till ett ul under besöket Solig

• Anis

Hey! Jag tror jag passar in i denna tråd, har enligt egna beräkningar (vilket är svårt då min menscykel har varit på 54 dagar) men jag går på senaste mensen, så borde jag vara kring v. 10-11 och har då BF i dec 2015. Detta har kommit som en chock för mig och kan inte riktigt fatta. Dock faller många bitar på plats, då jag varit rejält oroad över min hälsa senaste veckorna då min energi har dalat från 100% till 0%, illamående, ointresserad av kött, känslig för alla dofter, avsmak för karln, enorm trötthet, nattliga kissanden, rapar, svullen i magen. Trodde jag höll på att gå in i en depression, har känt mig så likgiltig till allt.
    Av ngn anledning satt jag å kollade i min gamla dagbok och hamnade på de sidor där jag beskrev min 1:a grav för 1,5 år sedan,,och då väcktes en tanke att jag kanske skulle vara gravid?!?!! å japp, det visade ett plus, så diagnos cancer eller utbrändhet blev GRAVID!!! Skall nu till MVC den 21 å få det konstaterat igen :)
    Skall bli kul att följa er alla i denna tråd. Jag längtar tills illamåendet å min enorma trötthet försvinner..det är tufft att känna sig som en bra mamma till en 1,5 åring när man mår så här :/

• JJ15

Jag håller på att bli tokig. I torsdags hade jag försts bra dagen sen v.3, är i v. 11+0 idag. Så jag hann tro att det värsta är över. Orkade städa och fick äntligen tvättat fönstrens. Men så på kvällen kände jag hur pulsen inte ville gå ner utan var över 90 hela tiden. På fre morgon vakna jag vid fyra för första spyrundan. Så igår har inget hållts inne :( är så less på illamåendet, när ska man få njuta av att vara gravid?

Blir så glad av att läsa att illamåendet underlättat för några av er mammor, önskar inte dehär illamåendet ens till min värsta fiende.

• BowserSchnauzer
    JJ15 skrev 2015-05-16 07:24:44 följande:

Jag håller på att bli tokig. I torsdags hade jag försts bra dagen sen v.3, är i v. 11+0 idag. Så jag hann tro att det värsta är över. Orkade städa och fick äntligen tvättat fönstrens. Men så på kvällen kände jag hur pulsen inte ville gå ner utan var över 90 hela tiden. På fre morgon vakna jag vid fyra för första spyrundan. Så igår har inget hållts inne :( är så less på illamåendet, när ska man få njuta av att vara gravid?

Blir så glad av att läsa att illamåendet underlättat för några av er mammor, önskar inte dehär illamåendet ens till min värsta fiende.

Usch vad jobbigt för dig! Det sägs ju att det blir bättre efter v12 så håller tummarna för dig. Själv har jag haft väldigt mycket illamående men inga kräkningar och senaste veckan har varit något bättre (innan kunde jag inte gå i närheten av vissa lukter av mat) så hoppas att det innebär att jag är påväg ut ur illamående-perioden (10+0 idag).
  • evve88
    Hallonpaj skrev 2015-05-16 06:09:22 följande:

Va roligt att vi befinner oss så nära varandra :)

Enligt min app så har jag bf den 9/12 men får se om jag kanske blir förflyttad på torsdag. Ska bli så spännande, hoppas verkligen kunna få till ett ul under besöket 

Superskoj! Vart bor ni någonstans?

Har du berättat för närmaste anhöriga och vänner än? Jag tänkte göra det efter vi tagit provet så ja vet att allt är ok. (Bär på en sjukdom så därför ja gör testet, är 25 år)
  • JJ15
    BowserSchnauzer skrev 2015-05-16 08:17:16 följande:

Usch vad jobbigt för dig! Det sägs ju att det blir bättre efter v12 så håller tummarna för dig. Själv har jag haft väldigt mycket illamående men inga kräkningar och senaste veckan har varit något bättre (innan kunde jag inte gå i närheten av vissa lukter av mat) så hoppas att det innebär att jag är påväg ut ur illamående-perioden (10+0 idag).

Jag hoppas verkligen att det blir lättare efter nästa vecka :) illamåendet är jobbigt men verkligen lyxigt att du inte behövt kräkas. Det tar så otroligt mycket ork och energi.
  • Hallonpaj
    evve88 skrev 2015-05-16 08:33:32 följande:
    Superskoj! Vart bor ni någonstans?

Har du berättat för närmaste anhöriga och vänner än? Jag tänkte göra det efter vi tagit provet så ja vet att allt är ok. (Bär på en sjukdom så därför ja gör testet, är 25 år)
    Vi bor utomlands just nu. Men under sommarmånaderna kommer jag hålla till hemma i Östergötland, för då är det alldeles för varmt här Glad Var bor ni?

Vi berättade för föräldrar och syskon i vecka 6. Men vänner väntar vi med tills vi vet att allt står rätt till. Ni då? 

Åh då håller jag hårt om tummarna för ett glatt resultat på testet! {#emotions_dlg.flower}
  • panisette
    Myran88 skrev 2015-05-14 21:27:45 följande:

Gå till läkaren och säg att ni mår illa och kräks! Så får ni säkerligen lergigan COMP utskrivet. Några fler förstagångsföderskor från Stockholm i denna tråd? Jag har BF 24/12 (stackars barn;)).

Jag bor i Stockholm och väntar första barnet efter IVF-behandling. BF 20/12 så då ligger vi nära varandra :)
Svar på tråden BF december 2015 :-)