BF december 2015 :-)
Några med BF december 2015 som vill följas åt?!
Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12
Några med BF december 2015 som vill följas åt?!
Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12
En återkommande fråga men jag undrar om någon kan tipsa om en bra och trevlig decembergrupp på facebook?
Vad jag har förstått så finns det flera. Men eftersom de är "hemliga" går de ju inte att söka på :)
Vilken graviditetsförsäkring ska man ha och när ska man teckna en?
Nu ger jag upp och skall idag bege mig in till stan och köpa mammabyxor ???? tröttnat på att försöka pressa mig in i div tortyrbyxor som mina vanliga känns som ???? det må vara rekord i att vara tidig men jag vill kunna känna mig bekväm ????
Oohaaa.. första yrselattacken.. vecka 12 + 4 idag... snacka om kallsvettig å bara såg i spegeln hur mina pupiller blev ytttepyttesmå. . Så här ligger jag ner på golvet en sväng ????vad gör ni alla där ute? ^^
Och min insta är pluppolga ;)
Halloj tjejer!
Hade lite att läsa när jag gick in i dag. Har kommit på att jag glömmer titta in här.. skärpning på mig! ;)
Jag måste nog oxå leta reda på lite mammakläder. Går endast i mjukisbyxor nu.. inte det roligaste. Kunde ha mina leggings men i förra veckan så gick de sista paret sönder. :/
Sen skulle jag vilja fråga.. är det nån mer än jag som är extremt känslig? Humörsvängningar så det skriker om det o gråter för typ allting. Dottern ramla i trappan igår o ja, hon slog sig väl lite men inget allvarligt. Vet inte vem av oss som grät mest. Till sist lugnade vi oss o så klappar dottern på magen o säger; "det är allt en knasig bebis det där alm får dig o va såhär mamma!"
Älsakde den komentaren o tänker ungefär så när jag får mina gråtattacker. ;)
Tycker att det är jobbigt med spökmånaderna, som jag antar att jag har kommit in i nu, för jag känner mig knappt gravid.
15+3 idag, och jag tycker inte jag märker det. Från dagligt (i stort sett konstant) illamående, ömma bröst, daglig huvudvärk och ljuskänslig - till att inte känna av någonting alls... Det känns konstigt och faktiskt jobbigt.
Vill känna, blir orolig av att inte göra det....
Men om nu sommaren äntligen är på väg så ska man väl inte klaga, blir ju skönt att kunna njuta lite av den :)
Samtidigt som jag har lite noja så försöker jag verkligen att tänka bort det, och se framåt....
Och då blir det så jobbigt att stå emot att börja göra i ordning i bebisens kommande rum. Det ska tapetseras om, målas garderober (som blir en mer neutral färg än dom är för tillfället), och så ska alla saker vi har i det rummet hitta ett annat rum att bo i :P Blir bra att rensa lite, har i dagsläget två gästrum i huset och två rum är dessutom bara förråd, så ska bli underbart att få göra ett bebisrum :D
Vill börja nu, men sambon säger, efter sommaren!
Han har rätt, det tycker jag med, men det kliar i fingrarna!
Jag funderar också på gravidförsäkring, är kanske dags att skaffa en?
Första dagen på sommarjobbet idag, gått riktigt bra, imorse låg jag dubbelvikt och kräktes och mådde pyton, såklart så blev jag superförkyld igår och har så ont i bihålorna. :( men men, vill egentligen inte berätta att jag är gravid här än, men ska illamåendet fortsätta bråka så måste jag nog!
Jag jag lagt en beställning på HM med bla mammaleggings å nåt linne, amningsBH å lite annat smått å gott som ja kände skulle va skönt att ha på.
Har inte haft en vanlig BH sen plusset 17 april då boobisarna inte ryms längre!! Har endast använt sport-bh å även dom börjar kännas lite sådär..
Angående gravid försäkring så har jag tänkt teckna nu i veckan.. Ska kolla runt på olika bolag å se vilken som verkar "bäst"... Har hört att man måste teckna innan RUL för att om utifall ultraljudet skulle visa något täcker inte försäkringen de... Men vet inte om de stämmer förstås....
Var och handlade idag, jag hatar shopping! Magen har växt men bara som en ful fet mage och inget passar, och ingen butik som jag var in i hade mammakläder...
Tillslut blev det några toppar men inga byxor.. Längtar verkligen tills det blir en kula av magen..så man ser gravid ut iaf!
Hormoner! Tur att mamma var med, annars hade jag säkert suttit o gråtit i något omklädningsrum fortf.