• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • Loveway
    Primrose Lilac skrev 2015-06-17 17:32:02 följande:

Hej bettyboopan1984 blev bara lite konfunderad, du är i v.13+1 och har bf 21/12, har ni räknat ut själva, bm eller via någon räknare? Själv är jag nämligen i v.13+1 idag också och vi är beräknade av bm till 28/12 har de räknat helt tokigt på mig då? Kanske någon kan ge lite klartecken? :)

Hallå! :) Jag är i v 12+4 idag och har enligt Bms beräkning Bf 27/12 än så länge. Så nåt knas med beräkningen du har fått måste det nog vara :s
  • Anniiica

Någon mer som lider av huvudvärk?

Dom senaste dagarna kommer det dagligen och man blir helt sänkt! Tar endast värktabletter när jag känner av att migränen är påväg.

Något tips för att slippa? ( vill inte ta värktabletter)

Dricker massa vatten, så tror inte på uttorkning.

• Kauwe

Jepp - samma problem den senaste veckan. Huvudvärk nästan varje dag... Har också undvikit värkmedicin. Överraskande bra går det ändå.

• SsJj
    Anniiica skrev 2015-06-18 10:29:12 följande:

Någon mer som lider av huvudvärk?

Dom senaste dagarna kommer det dagligen och man blir helt sänkt! Tar endast värktabletter när jag känner av att migränen är påväg.

Något tips för att slippa? ( vill inte ta värktabletter)

Dricker massa vatten, så tror inte på uttorkning.

Varje dag i 2 månaders tid! Senaste dagarna konstant från morgon till kväll. Dessutom ögonmigrän och ljuspunkter som flyger för ögonen emellanåt. Håller på att bli rejält tokig.

Alvedon hjälper inte ett dugg. Inte heller dricka mer. Provade nässpray ifall det skulle vara täppan som gjorde det men det hjälper inte heller.. Var hos läkaren igår och kollade sänkan, och hb m.m men inga fel utan det är nog bara hormornerna ev i samband med spänningshuvudvärk.. Nu ligger jag fortfarande på gränsen till dom första mest kritiska veckorna (12+4) så dom vill inte skriva ut recept eller rekommendera annan medicin än alvedon ännu...
  • Primrose Lilac
    Loveway skrev 2015-06-18 07:23:31 följande:

Hallå! :) Jag är i v 12+4 idag och har enligt Bms beräkning Bf 27/12 än så länge. Så nåt knas med beräkningen du har fått måste det nog vara :s

Jag är i 12+2 idag glömde 12+0 hoppade direkt till 12+1. Men om jag räknar på det nu innebär det hela veckor på tisdagar och då borde jag vara beräknad den 29/12. Fast när jag var på vul i maj kunde inte läkaren säga annat än v.6 plus några dagar och då sa bm att då säger vi att du var på 6+3 och så räknade hon därifrån. Så egentligen är inte dagen exakt så att säga, kunde lika gärna vara 6v +2 eller +4 så någon gång mellan jul och nyår i alla fall. Hoppas på en bättre bedömning av bf datum efter uljudet i slutet av juli. :)
  • Pollyboy

Hej, hoppar gärna in här :)

Har BF 1/12 och är i vecka 17 nu. Börjar bli rund om magen och har redan känt första rörelser! Spännande :)

Jag är 21 år och sambon 22. Detta är vårt första barn, och det var inte helt planerat heller. Men vi är såklart glada ändå, denna lilla bebis är väldigt välkommen! :)

Jag har redan börjat få problem med foglossning, blä. Det är värst på kvällen. Konstant huvudvärk, illamående, trött.. Jag har problem med sköldkörteln, järnbrist, blöder näsblod hela tiden. Sover jätte dåligt också. Jag trodde andra trimestern skulle vara frid och fröjd!! Haha!

Det viktigaste är såklart att bebisen mår bra. Jag kan må hur dåligt som helst, så länge bebis är frisk :)

Är lite fundersam ang ultraljud. Ska göra RUL den 3 juli. Visst får vi veta kön då? Kan det bli problem eftersom att jag är lite överviktig? Har hört att det blir svårare att se bebis med allt fett däremellan :O

• Misshjb

Vad härlig inställning du har! På rul kan man se kön om bäbisen ligger rätt. Din övervikt borde inte störa det. Det jag har hört med övervikt är att det kan vara svårare att se allt på barnet men har överviktiga vänner där det inte har varit några problem alls och se. Kul med rul så snart. Har min 13/7. Längtar så.

• Honsomvill

Alltså.. Jag kommer fortfarande i mina kläder och sådär... Tycker snarare att mina byxor åker ner för rumpan.. Haha! Kan de va att jag inte kan dra upp dom lika långt upp kanske?

• Pollyboy

Haha, samma här. Mina jeans liksom "rullar" ner för mage och rumpa :)

Misshjb - tack för svar. Jag hoppas verkligen att RUL går bra trots hull om magen :)

Någon annan som drömmer långa, verklighetstrogna drömmar? Har drömt en dröm av samma handling varje natt i nästan en vecka nu. I drömmen har min sambo varit otrogen och kvinnan i fråga har också blivit gravid.. Eftersom vi båda vill att våra barn ska ha en relation till pappan så måste vi liksom "dela" på min sambo. Han sover hos henne varannan natt osv. När han är borta gråter jag konstant, och jag hatar vad han gjort mot mig och vårat barn. Jag försöker vara stark och fortsätter en relation med honom eftersom jag vill att vårat barn ska ha både mamma och pappa.

Drömmen känns så verklig att det nästan är obehagligt. Vill inte sova om nätterna eftersom jag är trött på att gråta så mycket. När jag vaknar känner jag mig ledsen och besviken på min sambo - men han har ju inte gjort något fel. Haha, stackars man :) vaknar brevid en grinig tjej som anklagar honom för otrohet varje morgon! Har hört att gravida kan ha "livliga" drömmar men denna dröm börjar nästan bli psykiskt jobbig för mig :P

• gällka88

Glad midsommar på er allihopa!! Jag har nyss varit ute och tittat på midnattssolen, den är så vacker! Har också fått för mig att jag känt lillärtan i magen nån enstaka gång de senaste dagarna. Men måste nog inbillat mig!
    Skickar med en bild på den fantastiska solen!

Svar på tråden BF december 2015 :-)