BF december 2015 :-)
Några med BF december 2015 som vill följas åt?!
Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12
Några med BF december 2015 som vill följas åt?!
Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12
jobbigt när folk ska ha åsikter om ens mage! Min börjar med bli stor (17+0 imorgon) finns ju inget rätt och fel men tycker också de är jobbigt när folk säger "vad stor du är" (sen säger vissa, men de syns ju ingenting på dig, du är ju ändå snart halvvägs) trodde inte man skulle bry sig om vad folk tycker men helt plötsligt är de ok att kommentera andras kroppar! De är nog bara att vänja sig, dom kommer ju antagligen inre bli färre dom kommentarerna som "hej tjockis" haha. Tur att bebisen i magen är värd det <3
Jag är större sen tidigare, men får höra av dom som vet " ska man inte bli tjock när man är gravid, du blir ju bara mindre?"
Vilket ist gör mig nojjig, men fotar mig sj med några veckors mellanrum och ser nu själv att min kropp omfördelar sig, den tar från sidor och lår och ger till magen. Förhoppningsvis kanske jag har tillräckligt sen innan och inte behöver gå upp så mycket. Hittills +2.5 kg efter frukost. Önskedrömmen är ju 8-10kg.
Men det återstår att se:) så länge bebis mår bra och bm och jag är nöjda:)
Anniiica, vilken lyx! Här tror ja mer att allt lägger sig överallt men de är ju svårt att säga än. Det återstår att se. Bry dig inte om vad andra tycker. Dom kommer alltid ha åsikter !
Jag är så glad för er skull som gått upp i vikt, för mig är det jättekämpigt med vikten för att jag rasat i vikt. Det är ju ett bra tecken att man går upp i vikt, det betyder ju att barnet växer :)
Min mage börjar bli stor nu och jag stör mig så fruktansvärt mycket på min svärmor just nu som ALLTID när vi ses ska påpeka att hennes kollega som har bf i oktober har en myyyyycket mindre mage än jag har. I början störde det mig inte men att höra det typ 100 ggr/vecka börjar bli irriterande.
Velvet: ja, nu är det lugnt! Krisande bara lite igår, var så extremt trött och pojkarna busigare än vanligt! :) idag längtar jag igen! ^^.
JJ15 - min svärmor går mig också på nerverna när hon kommenterar min kropp! Haha. Hon är ju gullig annars men det börjar bli lite jobbigt.
Hon kom in och sa "men Gud vad stor du blivit!! Får jag titta på magen??" *visar magen* "ska man verkligen vara så stor när man bara är i vecka 17??". Åååhhh, tack, vad bra det känns nu.. Haha. Känner mig som värsta fläskpaddan. Jag börjar få lite bristningar runt naveln och när hon såg det blev hon helt galen "du måste köpa en olja!! Om du får massa bristningar kommer du aldrig vara nöjd över din kropp igen!!". Med tanke på att jag har lätt att få bristningar (från min mamma - tack mamma) så kändes den kommentaren lite jobbig. Kommer ju aldrig kunna visa mig i bikini för henne i framtiden eftersom mina bristningar tydligen är så otroligt hemska :P
Pollyboy: så onödig kommentar, och ingen olja i världen hjälper, det är hittepå, det handlar om hormoner och arvsanlag. :) själv fick jag typ en tigerrandig mage från förra graviditeten, men jag bär de med stolthet, jag fick ju världens finaste son! :D
Jag har bara gått upp 500 gram sedan inskrivningen i vecka 12 (är i v.16+0 idag) men jag tycker minsann jag har lagt på mig både på bröst, mage och rumpa. Förstår inte var dem kilona satt förut? Men är inte orolig över vikten än, har ju varit så illamående tidigare. Så det vänder nog snart.
Men tycker allt min mage växer sig lite på bredden, jag har lagt på mig märkbart över höftbenen, t o m mannen har kommenterat det. Kan det vara början på en tjejmage kanske? 
Det här med magform, hjärtljud rand på magen mm som är olika beroende på kille eller tjej i magen. Dessa tror jag inte ett dugg på. Jag hade alla tecken på att det var en tjej för 9 år sedan men ut kom en kille. Så det där tror jag inte på :)
Nej, jag tror inte riktigt heller på dessa "skrönor" om hur man gissar könet, men kan ju vara ett roligt tidsfördriv ;)