• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • gällka88

Jag hade gärna velat ha en liten flicka, kan inte motivera varför utan de känns bara som så men en pojke är exakt lika välkommen. Jag har drömt om barn såå länge så jag bryr mig egentligen inte om kön så länge bebis får vara frisk!

Sen en sak till. Ja måste ha världens minsta gravmage. Ja sover fortfarande på mage..inte på magemage utan sådär halvt på mage som jag alltid sovit... Skönt! Å ja berättade för en kompis igår att ja ska ha bebis och att ja var halvvägs å hon tittade på min mage å typ fnissa för den är så liten...

• emeliess
    marrann skrev 2015-08-03 20:45:49 följande:

Helt ärligt kan jag inte förstå varför man har större problem med ett visst kön. Kan tycka att säger man att man helst vill ha ett visst kön och har svårt att ta sig till när de visar sig att de är fel kön på ultraljud så blir jag lite irreterad. För finns så många som kämpar med att bli gravida. Själv kämpade vi i 14 månader efter vårt missfall. Ska man inte vara glad och överlycklig att man får vara en mamma? Vi har inte kollat kön för vi är överlyckliga över att vi har en bebis i magen och ska få bli föräldrar. Alltid känt att de som säger att de vill ha ett visst kön och helst inte det andra inte ska inte få äran att bli föräldrar. För allt handlar om uppfostran.

Fast nu tar du väl ändå i lite? Vem är du att döma vem som har rätt att bli föräldrar eller inte? Min väninna ville så gärna ha en pojke (hennes första barn) men på RUL fick hon reda på att det var en flicka och hon är precis lika tacksam och glad över det. Det är absolut inget fel med att ha små önskemål. Kan du inte själv räkna ut att barnens hälsa är det allra viktigaste för alla blivande föräldrar?
  • längtartilldecember

Jag och min sambo har kämpat i fyra år och äntligen väntar vi vårt första barn som "blev till" genom IVF. På RUL fick vi reda på att vi (förmodligen) väntar en flicka och jag blev överlycklig då jag alltid önskat att få en dotter. Vi hade självklart blivit lika överlyckliga över en son då vår absolut högsta önskan är att få en frisk bebis. Menar du nu att vi inte är värda att bli föräldrar, marrann?

• SsJj

Jag förblir iaf en Flickmamma!! (Med största sannolikhet) :)) Den är liten så flyttades bak nästan en vecka till den 31/12. Och hon känner ju mig och mina flickor så hon sa att vi kommer göra fler UL eftersom min mage är liten och tjejerna varit små och jag har haft problem med lite fostervatten. Så lättad att allt såg så bra ut!

• velvet
    SsJj skrev 2015-08-04 10:34:42 följande:

Jag förblir iaf en Flickmamma!! (Med största sannolikhet) :)) Den är liten så flyttades bak nästan en vecka till den 31/12. Och hon känner ju mig och mina flickor så hon sa att vi kommer göra fler UL eftersom min mage är liten och tjejerna varit små och jag har haft problem med lite fostervatten. Så lättad att allt såg så bra ut!

Åh grattis! Vilken lättnad att allting ser bra ut!
  • velvet

Och gällande köns-diskussionen så känns det otroligt onödigt att vräka ur sig saker som "huvudsaken är väll att barnet är friskt!?", eh ja? Självklart är det så. Bara för att man har komplexa tankar gällande genus och vissa föreställningar om hur saker och ting är och kommer att bli (även om man själv är medveten om att dessa tankar är felaktiga så kan de vara svåra att få bukt med) så betyder ju inte det att man inte i första hand vill att bebisen ska var frisk och må bra.

• velvet

Jag håller tummarna för att vår tjej här hemma kommer att hjälpa oss att prägla och påverka kommande lillebror och göra honom till en lika underbar unge som dottern. :)

• fantasy06

Känns som det börjat spåra ur i tråden nu. Trodde tråden var till för att följas åt, dela inköp, oro, rul osv med varandra. Den här könsfrågan kanske hör hemma i ett annat forum. Alla har olika åsikter bara att gilla läget. Onödigt att det ska bli en tråkig ton i tråden bara för det.

Tror de allra flesta har en önskan/tanke/fundering ang kön. Men givetvis är barnet lika älskat och önskat ändå oavsett flicka eller pojke. Dessutom är ju inte rul 100% säkert. Så bara att vänta tills dagen då man ska ligga där och ha ont kommer och man får den underbaraste gåvan man kan få i livet.

• marrann

Jag dömer inte vem som har rätt att bli förälder eller inte. Finns många i världen som inte borde ha barn. Var inte det jag menade. Jag menade bara att det kvittar vilket kön det blir, man ska väl vara överlycklig om det blir en pojke eller en flicka? Det finns utmaningar om de blir en tös och finns utmaningar om det blir en pojke. Men det finns många som säger att "nej ska jag ha barn så ska de vara en flicka annars tar jag bort den" och tyvärr är det många som gör så. Det är därför dem ibland inte vill säga könet på RUL i vecka 18 för då finns fortfarande möjligheten att avbryta graviditeten.

• emeliess
    marrann skrev 2015-08-04 11:55:00 följande:

Jag dömer inte vem som har rätt att bli förälder eller inte. Finns många i världen som inte borde ha barn. Var inte det jag menade. Jag menade bara att det kvittar vilket kön det blir, man ska väl vara överlycklig om det blir en pojke eller en flicka? Det finns utmaningar om de blir en tös och finns utmaningar om det blir en pojke. Men det finns många som säger att "nej ska jag ha barn så ska de vara en flicka annars tar jag bort den" och tyvärr är det många som gör så. Det är därför dem ibland inte vill säga könet på RUL i vecka 18 för då finns fortfarande möjligheten att avbryta graviditeten.

Då har jag missförstått dig!
Svar på tråden BF december 2015 :-)