• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • fridawilhelmina
    Beya skrev 2015-08-06 13:05:10 följande:

Hade gärna gått minst en månad innan Bf, men sen är det ju det att då får man färre dagar sedan med bebis, det är det som gör mig så kluven:/

Jo förstår precis, så tänkte jag med men samtidigt känns det skönt att faktiskt kunna komma ner i varv och förbereda hemma och hinna förstå att barnet ska komma. (För mig är det första bebisen så det känns overkligt). Jag har sparat lite semester så tänkte ta ut 2 veckor semester och resten föräldradagar..
  • JJ15
    fridawilhelmina skrev 2015-08-06 15:10:41 följande:

Jo förstår precis, så tänkte jag med men samtidigt känns det skönt att faktiskt kunna komma ner i varv och förbereda hemma och hinna förstå att barnet ska komma. (För mig är det första bebisen så det känns overkligt). Jag har sparat lite semester så tänkte ta ut 2 veckor semester och resten föräldradagar..

Det är första bebis här med och känner likadant. Kommer ta ut mina semesterdagar fr. Sista onsdagen i oktober och sen föräldradagar fom 16/11. Har bf 5/12.
  • emeliess
    fridawilhelmina skrev 2015-08-06 15:06:34 följande:

Oj, fy vad jobbigt för dig! Hoppas det blir bättre!

Kan du gå något alls och har du fått några hjälpmedel, tänker höftbälte eller så?

Har aldrig haft foglossning då detta är min första graviditet så vet inte så mkt om det eller om man kan göra något åt det, det verkar vara olika från fall till fall.

Detta är min första graviditet också. Jag har köpt ett bäckenbälte men hann inte använda det innan jag blev sängliggandes. Ska till läkaren på måndag för att se hur jag kan röra mig då, och ev förlänga sjukskrivningen. Det kommer en mycket trevlig belöning av all smärta till slut så det är bara att stå ut :) trots att det är smärtsamt så ska man vara glad att man inte har större komplikationer!
  • gällka88

Yey! Nu har nog jag och sambon äntligen kommit överens om en vagn!!
    Har kollat in Emmaljungas nya kollektion å de blir mest troligt en Super nitro med luftdäck å en babylift istället för liggdel!
    Jag har fått "ge upp" några önskemål men får väl komma ihåg de å ta upp de i framtida diskussioner ;)

Hur går de för er andra? De är väl några som redan köpt!

• emeliess
    gällka88 skrev 2015-08-06 22:06:43 följande:

Har kollat in Emmaljungas nya kollektion å de blir mest troligt en Super nitro med luftdäck å en babylift istället för liggdel!

Jag har fått "ge upp" några önskemål men får väl komma ihåg de å ta upp de i framtida diskussioner ;)

Vi har köpt en begagnad brio smile :) jättefin!
  • velvet

Vi har köpt en Bugaboo Cameleon 3 all black. :) Har sagt att vi vill få den levererad i slutet av oktober, längtar!!
  • Honsomvill
    SsJj skrev 2015-08-06 12:11:49 följande:

Mina tjejer hade JÄMT hicka. Typ varje dag. :)

Såklart fick vi också MASSOR av kommentarer om att vi måste hoppas på en pojke denna gången och ALLA gissade på pojke utom jag och sambon. Jag säger att det är stjärnvinst att få en tredje tjej och att jag är trött på att en pojke och en flicka är vad man måste ha så tystnar det fort. Vi är supernöjda med en tredje tjej!

Jag bor i södra Småland förresten. :)

Hur känner man om den har hicka? :o
  • summer13

Vi behöver syskonvagn men är helt förvirrad av vilken man ska välja.. gillar inte bugaboo så den går bort, måste vara individuellt vändbara sittdelar, stora svängbara hjul och inte för liten liggyta i sittdelen då dottern är lång. Hrmm...

• panisette

Vi var och beställde en Emmaljunga Super Nitro här om dagen! :) Fast med liggdel, Citykorg. Superfin är den och den kändes stabil och skön att köra!
  • velvet
    Honsomvill skrev 2015-08-07 06:17:49 följande:
    Hur känner man om den har hicka? :o
    För mig känns det som ett litet, rytmiskt "dunkande". Känner igen det från dottern. :)
Svar på tråden BF december 2015 :-)