• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • moruri

Gah!! Tycker att jag känner mindre rörelser sedan igår i magen.. Vet ju att rörelserna förändras nu när det inte finns lika mycket plats, men tycker inte att det är så mycket hålligång som innan.. :/ men tror han vänt sig så hans ben ligger mot ryggen till. Har förstått man inte känner lika mycket då.
    Han rör sig bara inte lika intensivt. Tror jag måste ringa kvinno kliniken imorgon och fråga om jag får komma in (total glömde bort min tid hos bm imorse).

• SsJj

Eller så kan du ringa förlossningen dygnet runt och komma in på ctg om du inte har för långt.. :)

När vi väntade första hade jag inte känt rörelser på 3 dagar. Satt hemma en lördagsnatt med sambon och en kompis till honom och sa som det var. Då fick sambon spel och ringde förlossningen direkt och där var så lugnt så vi var välkomna direkt och så fort vi kom dit och satte ctgn på magen så blev hon ju sjövild igen. Så förlossningen kan man alltid ringa vid minsta lilla oro. <3

• summer13

Har täta sammandragningar nu ikväll. De gör dock inte "tillräckligt " ont utan mest lite molvärk och obehagligt. Spännande om det gör nån verkan!

• Anny123
    moruri skrev 2015-11-06 18:37:32 följande:

Gah!! Tycker att jag känner mindre rörelser sedan igår i magen.. Vet ju att rörelserna förändras nu när det inte finns lika mycket plats, men tycker inte att det är så mycket hålligång som innan.. :/ men tror han vänt sig så hans ben ligger mot ryggen till. Har förstått man inte känner lika mycket då.

Han rör sig bara inte lika intensivt. Tror jag måste ringa kvinno kliniken imorgon och fråga om jag får komma in (total glömde bort min tid hos bm imorse).

Fy vad jobbigt! Tycker också du ska ringa förlossningen för en koll, onödigt att oroa sig i onödan. För 2 veckor sen kände jag samma som du, ringde och fick komma å lyssna på hjärtljud samt göra ett ul. Det var inga problem. Vilken vecka är du i? Har insett att min lillis kör typ 1-2dagar jätteaktivitet och sedan 1-2 dagar då det är lugnare. Vet att mönstret ser ut så, men blir lika orolig varje gång det kommer en lugn dag. Önskar dig lycka till!!
  • SsJj

Känner mig nästan lite väl aktiv här nu.. ^^

Jag har ett par gånger känt hur hela bebisen liksom vibrerar i magen i ett par sekunder. Började nästan undra om dom kunde ha epilepsi eller något i magen men så började jag googla lite nu och barnet kan visst få kissrysningar? :D

Någon annan som upplevt det?

Konstigt hur olika ens graviditeter kan vara och hur olika ens barn kan vara i magen.

En annan sak jag reagerar på är hur enormt illa min bebis måste ligga för det ilar, bränner och trycker mellan benen i princip alltid och har gjort flera veckor.. Inte konstant men jätteofta och sådär snabbt. Ibland känns det nästan som om det rör sig i skrevet. Inte skoj alls..

• Snobi

Jag kände också vibrationer då och då för några veckor sen och såg samma sak när jag googlade. Har inte känt det på samma sätt på ett tag däremot..? Antar iaf att det inte är något att oroa sig för. :)

• SsJj
    Tokstollen skrev 2015-11-05 22:52:19 följande:

Ja prova teet. Det är verkligen godare än att dricka det som det är. Dessutom rekommenderas ju bland annat kanel i samma syfte. Så kan ju inte vara negativt tänker jag :)

Har redan kollat upp. Tappen mjuk, centrerad och förkortad och öppen ett par centimeter men inte i aktiv förlossning. Man gör inte heller något för att stanna upp eftersom jag är i vecka 36. Så det är bara vänta och se. Tror dock inte det är dags än. Med de andra har jag i princip vetat någon vecka innan det kommer ske och så känns det inte alls nu.

Hoppas du slipper samma upplevelse som din syster! Lustigt att du är beräknad samma datum som hon var ;)Låte som en hemsk upplevelse. Hoppas verkligen att du får en revansch denna gång och din förlossning blir så bra som du kan hoppas på!

Men oj! Vad konstigt att allt liksom redan startat och du är en bit på väg i förlossningen men samtidigt så står det stilla. Aldrig hört innan att det kan vara så! :) Kanske därför det går så fort när det sätter igång på riktigt då?
  • summer13
    SsJj skrev 2015-11-06 22:15:52 följande:

Känner mig nästan lite väl aktiv här nu.. ^^

Jag har ett par gånger känt hur hela bebisen liksom vibrerar i magen i ett par sekunder. Började nästan undra om dom kunde ha epilepsi eller något i magen men så började jag googla lite nu och barnet kan visst få kissrysningar? :D

Någon annan som upplevt det?

Konstigt hur olika ens graviditeter kan vara och hur olika ens barn kan vara i magen.

En annan sak jag reagerar på är hur enormt illa min bebis måste ligga för det ilar, bränner och trycker mellan benen i princip alltid och har gjort flera veckor.. Inte konstant men jätteofta och sådär snabbt. Ibland känns det nästan som om det rör sig i skrevet. Inte skoj alls..

Ja min bebis har med såna vibrerande rysningar för sig! Flera gånger om dagen. Hade inte min dotter det sägs det kan vara en kille för deras kisstråle är mer koncentrerad el nåt sånt när de känns så. Är nog bara en myt, men ska bli spännande att se sen!

Jag har även ilningar. Känns typ som ilningar har i urinröret haha. Svider o har sig. Är "positiv smärta" då det är huvudet som borrar till sig på rätt plats!

Har legat i bad och tagit det lugnt hela kvällen, men massor av förvärkar. Får se om det blir nåt av det, kan få vänta en vecka till så har hinner jobba klart först hehe.. Bara för man känner på sig att det kommer komma tidigare kan jag garantera att det drar över ett par veckor istället!! Tålamod har jag inget överflöd av...
  • SsJj
    summer13 skrev 2015-11-05 16:03:57 följande:

Min förlossning var ingen höjdare.. värkar 36 timmar, fullt öppen 10 timmar och slutade ändå i akut snitt. Livmodern drog inte ihop sig efter (bla pga 5kg bebis) så jag fick blod och var inlagd 1 vecka innan jag ens kunde ställa mig upp..

Så jag är inte direkt överförtjust att behöva föda igen om man säger så!

Snitt var en hemsk upplevelse för mig och jag hoppas kunna föda vaginalt denna gången. Ska testa iaf!

Jag hoppas sååå att du får en bättre förlossning denna gången! <3 Det måste verkligen ha varit tufft!
  • summer13
    SsJj skrev 2015-11-06 22:27:53 följande:

Jag hoppas sååå att du får en bättre förlossning denna gången! <3 Det måste verkligen ha varit tufft!

Tack så mycket, det värmer!
Svar på tråden BF december 2015 :-)