• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • SsJj

Har precis fått ny telefon men plockade två bilder från instagram. :) Magen i v32 (beräknad 31/12) och sängen som stått bäddad ett par månader. :)

Och så skötbordet som jag snickrat ihop i väntans tider för att kunna byta på båda våningarna. :)

• Tokstollen
    SsJj skrev 2015-10-30 17:25:20 följande:

Har precis fått ny telefon men plockade två bilder från instagram. :) Magen i v32 (beräknad 31/12) och sängen som stått bäddad ett par månader. :)

Och så skötbordet som jag snickrat ihop i väntans tider för att kunna byta på båda våningarna. :)

Vad fint allt ser ut och vad duktig du är som snickrat ihop skötbädden själv!
  • SsJj

Tack! Det fick bli lösningen då det inte går in ett vanligt skötbord eller vägghängt bord på vår toalett på nedervåningen och det känns lite otryggt att springa upp på övervåningen med två nyfikna storasystrar hack i häl varje gång (den ena kan inte gå själv i trappan heller) och byter vi på golvet så måste allt plockas bort varje byte om det inte ska lekas med det. ;) :)

• Tokstollen
    SsJj skrev 2015-10-30 23:09:32 följande:

Tack! Det fick bli lösningen då det inte går in ett vanligt skötbord eller vägghängt bord på vår toalett på nedervåningen och det känns lite otryggt att springa upp på övervåningen med två nyfikna storasystrar hack i häl varje gång (den ena kan inte gå själv i trappan heller) och byter vi på golvet så måste allt plockas bort varje byte om det inte ska lekas med det. ;) :)

Perfekt då ju! Vi har samma problem med att byta våning tillsammans med två syskon varav minsta inte kan gå i trappa själv. Jag har också byggt mig ett skötbord pga det fast med hjälp av en bänkskiva som jag dessutom förlängde längs hela ena kortsidan i badrummet. Tänker att jag kanske kanske kanske kan vika tvätten där också (och inte lägga en miljon andra saker där på...). Mitt är dock lite simplare än ditt ;) hur gamla är dina barn förresten?

Hörni när räknas man som höggravid egentligen? För jag känner mig onekligen som det. Såhär jobbigt gravid har jag aldrig känt mig med de andra två. Och jag är bara 34+1.. Hoppas innerligt att denna lilla också vill ut i vecka 37 som sina bröder!
  • SsJj

Haha samma problem här, jisses vilken bra skräpsamlare skötbord är. Precis allt hamnar där och sen står man och irriterar sig när blöjan ska bytas och där är fullt med saker. ;)

4 och 2 är dom. Så lillan kan ju gå i trappan själv men bör helst inte då hon har massa annat för sig samtidigt och tappar lätt fokus eller så ska hon gå på knasiga sätt upp osv. Sedan når hon inte upp till räcket heller. :)

Jag tror inte det finns någon spec vecka då man räknas som höggravid utan man får nog bestämma det själv. Jag skulle nog kalla mig höggravid kring vecka 35.

• Beya

Har samma problem, får inte plats med ett skötbord:/
    Väldigt imponerande ni som gjort egna! :) men jag kan inte se några bilder?

• Tokstollen

Lite lagom lördagsnöje när man (nästan) är höggravid.. Sytt ett babynest till en vän som ska få bebis i mitten av november.

Tänkte sy en amningskudde också, är det någon här som gjort sin egen? Har sytt otaliga babynest men aldrig testat amningskudde. Lite sugen på att ge mig på det nu. Tänker att det nog inte borde vara så svårt ;)
  • SsJj

Wow va fint! Va duktig du är! Fixar du babynest fixar du amningskudde! :)

• marwin

God morgon! Hoppar på er tråd! Har BF 28/12 och lyckats få till det efter ett par IVF tillsammans med min sambo

• marwin

.. Och där hoppade det ofärdiga inlägget in. .. med min sambo som också är kvinna, var det meningen att jag skulle skriva. Jag är nu hemma och är grav-ledig sedan en vecka och vi börjar fixa ordning hemma och köpa kläder och prylar. Spännande och förväntansfullt men stundom läskigt och nojjigt ????????. Allt verkar gå bra där inne och mina största problem är nästäppa och att vakna tidigt så jag ska nog inte klaga.. Kul att följa denna tråd!

Svar på tråden BF december 2015 :-)