BF december 2015 :-)
Några med BF december 2015 som vill följas åt?!
Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12
Några med BF december 2015 som vill följas åt?!
Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12
Åh vad roligt att höra! Och vad trygg hon verkar vara er tjej. Vi har samma inställning som er och vår dotter har alltid varit välkommen att sova med oss. Nu väljer hon dock sin egen säng i 9 fall av 10 även om hon ibland kommer över på natten, men det är bara mysigt enligt oss.
Ja allt blir lättare med rutiner och uppfostran om man bara slutar lyssna på alla tips o råd andra har och gör det som funkar för sin egen familj!
Håller helt med dig! Och visst får du skryta lite. Den där känslan när man faktiskt känner att man lyckats med något som andra haft åsikter kring, den är underbar!
Förstår egentligen inte varför alla har så mycket åsikter som dom tvunget måste dela med sig av? Har ganska många såna i släkten. Min pappa sa det första han sa, när han träffade oss när vi fått första barnet, att "jag kommer inte komma med några tips eller råd oavsett vad jag tycker om det ni gör för det är det värsta som finns. Vill ni veta min åsikt får ni fråga." Det har varit helt underbart. Och slutar ju oftast med att det är han jag faktiskt vill ha åsikt ifrån och inte alla andra som frikostigt delar med sig av sin!
Vilken härlig inställning! Då är man ju mycket mer mottaglig för råd också, när man själv får be om dem.
Jag fick höra mycket att jag "skämde bort" mitt barn eftersom jag tog upp när hon skrek och bar mycket i sele och sjal. Jag tror att närhet och trygghet under första året är superviktigt och det går inte skämma bort ett barn med det. Den äldre generationen (i min närhet iaf) vill gärna att barnet ska klara sig själv redan från födseln känns det som, ligga och skrika en stund är bara bra. Så glad i efterhand att jag valde att tro på min egna väg för den funkar för oss. Men jag har fått många kommentarer och pikar.. ja jisses!!
Vilka jobbiga upplevelser angående förlossning o BB. Jag ska föda på Varberg, känns jättebra. Var där för ett par veckor sen på info. Känns lugnt o tryggt. På BB har de bara familjerum där man stannar minst två dygn om man vill. Säng till pappan, TV o eget badrum med dusch.
Kan det vara så att det är mer stressat o pressat i större städer?
En annan sak, jag var o vaccinerade mig mot influensan idag, är i v.36 o därmed i riskgrupp. Någon annan som gjort det?
Vi bor i Frillesås, så det är rätt nära. :) När vi var där på info, pratade barnmorskan om just det med neonatalen, så det känns bra att man vet om det innan, OM det nu skulle vara ngt. Jobbig upplevelse för din väninna, måste blivit oroligt och förvirrat.
Haha, visst ska jag det! ;)
Ha ha ska du på föräldragruppen ikväll? :)
Idag har jag klickat hem ett babyskydd. På tiden.. :) Köpte även nya vinterdäck till bilen o slängde på så den är redo för snö o halka.
Nu är det bara en barnvagn och amningsplagg sen är jag nog redo för bebis! :)
Jag känner mig inte redo för bebis:( kanske för att vi ska flytta vid månadsskiftet, har fortfarande inte fått pengar fr försäkringskassan och allt är allmänt rörigt. Känner mig mest ledsen och nedstämd:(