• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • Pyret 85
    TessOphira skrev 2015-04-19 15:54:59 följande:

Hur långt har ni kommit med namntänket? Vi har fullt krig hemma här. Vi vill så olika, jag och mannen. 

Flicknamn är vi helt eniga om. Det är ett namn som jag tänkt mig att en ev dotter skulle heta. Blev helt chockad när sambon en dag berättade att han drömt att fick en dotter med exakt det namnet. Vi har alltså inte pratat om namn tidigare.

Pojknamn har jag ett par jag gillar jättemkt men sambon gillar dom inte alls.
  • Jia84

Hur långt har ni kommit med namntänket? Vi har fullt krig hemma här. Vi vill så olika, jag och mannen. 

Då man är i mf riskzonen ännu, så väljer jag att inte fördjupa mig i namn ännu. Jag är väldig nojig för det:) Men vill njuta för fullt nu, dock inte tänka på namn och sånt riktigt ännu då det är så tidigt.
  • Jia84
    Winny87 skrev 2015-04-19 16:14:43 följande:

Jag hoppas in här om det är ok?

Jag plussade i tisdags för första gången på 12 aktiva försöket. Tänkte ringa om utredning så fort min mens kom för hade mensvärk och fick minus så var helt knäckt men helgen gick men inte mens trots värken och jag kräktes men trodde det var magsjuka eller något.

Tisdagmorgonen gjorde jag ett test för att plåga mig själv lite extra när man redan var lite deppig hihi men fick två streck och var tvungen att kolla bruksanvisningen för det såg ju inte ut som jag var van vid hehe men digitala visade även sedan gravid 1-2 veckor så är nu i v.5+2 och bf tror jag är 17/12.

Jag är så otroligt lycklig även om illamående och mensvärken plågar mig men jag vet belöningen :)

Det ska bli så spännande!! :)

Det är verkligen en spännande tid vi har framför oss. Grattis och välkommen:)
  • nikki06
    Jia84 skrev 2015-04-19 16:39:14 följande:
    Då man är i mf riskzonen ännu, så väljer jag att inte fördjupa mig i namn ännu. Jag är väldig nojig för det:) Men vill njuta för fullt nu, dock inte tänka på namn och sånt riktigt ännu då det är så tidigt.
    Jag tänker likadant, vågar inte kalla det lilla i maget någonting, gud va jobbigt om det blir mf. Jag ska dock äntligen få mitt tidiga vul imorgon så om jag hör ett hjärtslag då kommer jag nog slappna av lite. Inte tänka på namn redan kanske men iaf berätta för våra föräldrar tror jag! Någon annan som berättat/ska berätta för någon snart?
  • Lizzie09

Jag har några favoritnamn som jag tänkt på länge. Men eftersom det fortfarande är så tidigt så kommer vi inte prata om det än på ett tag :)
  • Lizzie09
    nikki06 skrev 2015-04-19 16:48:13 följande:
    Jag tänker likadant, vågar inte kalla det lilla i maget någonting, gud va jobbigt om det blir mf. Jag ska dock äntligen få mitt tidiga vul imorgon så om jag hör ett hjärtslag då kommer jag nog slappna av lite. Inte tänka på namn redan kanske men iaf berätta för våra föräldrar tror jag! Någon annan som berättat/ska berätta för någon snart?
    Jag har tänkt att berätta för min storasyster imorgon när jag går in i vecka 5 :) Det ska bli så kul att berätta eftersom jag vet att hon kommer bli så otroligt glad :)
  • Jia84

Det jag kan glädja mig åt är att det känns annorlunda nu jämfört med i januari innan det blev konstaterat ma. Hade en hel del ont och jobbiga i trycksmärtor i magen + flera blödningar. Jag testade pluss i v 7 och veckan efter fick jag veta det va ma. Hade mens som vara i 8-9 dagar ( då trodde jag de va vanlig mens) Allt va så konstigt.

Men nu känns det som de ska hittills:)
  • TessOphira

Var mer generella namn jag tänkte på :) kallar inte lilla kornet i magen nånting än heller. Barnnamn planerade vi redan innan jag blev gravid. Mitt tjej-namn var bestämt redan för 5 år sen :) Men det är ju alltid kul att spekulera och kolla vad man gillar och inte gillar. Sen vad exakt detta barn kommer heta bestäms först när den ser dagens ljus :)
  • Jennic

Hej! Har plussat tidigt och är beräknad bf runt 28/12. Spännande och svårt att förstå! :) första försöket och äl på vår sju årsdag :)) liten kärleks baby ??

• soda

Tyckte jag såg något om att det fanns en facebookgrupp för decemberbebisar? Är den hemlig och är ni alla med där också?

Svar på tråden BF december 2015 :-)