• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • Anniiica

Honsomvill: går inte att citera dig.

Otroligt tråkigt på din mammas reaktion.

Hoppas ni får en bättre reaktion av dom andra i eran närhet denna gång och hoppas att allt går vägen!

• Pyret 85

Beställde precis en tub progesterall, någon annan som har någon erfarenhet av den?

• bebba83
    Pyret 85 skrev 2015-04-26 21:33:20 följande:

Beställde precis en tub progesterall, någon annan som har någon erfarenhet av den?

Ja jag har en hemma. Använde den innan jag blev gravid men mådde inte alls bra på den :/ frågade 2 läkare och dom sa båda att man ska vara försiktig med sån kräm, tydligen finns de inte mkt forskning kring dom...så jag vågade faktiskt inte fortsätta...
  • BowserSchnauzer
    Pyret 85 skrev 2015-04-26 21:33:20 följande:

Vad är det för kräm och vad är det tänkt att den ska göra?
  • PrinsessanNova13
    Honsomvill skrev 2015-04-26 19:58:33 följande:
    Åååh vad härligt!!

När jag var gravid förra gången (då jag fick missfall) och vi berättade för min mamma, så tittade hon bara på min sambo och frågade om jag hade lurat honom till detta. Nä.. Hon var inte alls glad och tyckte att vi skulle vänta 15 år till. (Jag är 22)

Har ingen bra relation till henne och kunde inte bry mig mindre om vad hon tycker, men önskar att hon kunde lära sig att bete sig bättre..

Den här gången har vi inte berättat för någon ännu, vi väntar till v13-14
    Välkommen i klubben :/ !!
    Min sambo och jag har flera barn och vi har aldrig fått ett "åh va kul! GRATTIS!"
    från mina föräldrar :/

Så jävla tråkigt rent ut sagt!
    Eftersom jag haft många missfall så har det ju hänt många gånger och det gör lika ont varje gång!

Stor kram till dig <3
  • Pyret 85
    BowserSchnauzer skrev 2015-04-26 21:44:16 följande:
    Vad är det för kräm och vad är det tänkt att den ska göra?
    Det är en progesteronkräm. Min tanke var att den skulle hjälpa till att behålla graviditeten.
  • Pyret 85
    bebba83 skrev 2015-04-26 21:42:09 följande:
    Ja jag har en hemma. Använde den innan jag blev gravid men mådde inte alls bra på den :/ frågade 2 läkare och dom sa båda att man ska vara försiktig med sån kräm, tydligen finns de inte mkt forskning kring dom...så jag vågade faktiskt inte fortsätta...
    Hm ok. Ska höra med min bm på torsdag.
  • Elisabeth83
    PrinsessanNova13 skrev 2015-04-26 03:40:36 följande:
    Grattis :) Va kul !
    Vid min förra graviditet hade vi en i "gruppen" som också bodde i USA :)
    Hur funkar det hos er,får man betala något eller ingår det som här i Sverige med ultraljud,förlossning/snitt osv ?
    Tack. Grattis själv ;)  Det finns en massvis med svenskar här i USA så jag är inte förvånad :)  Maken har en bra försäkring via jobbet. Vi betalar dock en del varje månad för den, typ 300 dollar för medical. Så all mödravård täcks av den försäkringen inkl ultraljud och blodprover. Själva förlossningen däremot fick vi ge ca 200 dollar för sist. Det var väl ungefär det vi fick ge när jag födde i Sverige också. Har man ingen försäkring dock då får man stå för allt själv. 
    Älskar mitt sötaste lilla Z!
  • Dakine

När jag berättade grät både mamma, pappa och jag ;) haha. Då är det ändå deras 4e barnbarn men de vet hur länge vi kämpat så det blev en känslostorm!

Svar på tråden BF december 2015 :-)