• Louise91

Varför vara vegetarian?

Ja jag fattar inte varför man måste vara vegetarian. Måste säga att min makes syster är ju korkad på riktigt, äter inte kött för att vara snäll mot djuren. Men bära ÄKTA pälsjackor kan hon göra? Jag fattar inte, själv tycker jag att man ska få göra som man vill, jag äter kött och kommer aldrig att sluta med det. Jag äter mycket kyckling framför allt. Tycker detta är jävligt löjligt, att inte äta kött för djurens bästa. Jag blir jävligt förbannad på vissa människor som är vegetarianer för har fått en del kommentarer som till exempel "Är det gott att äta död kyckling? Gillar du grisfarmar? Osv?Vad tycker ni? Jag har god lust att säga till vegetarianer att dom äter upp djurens mat! Så trött på detta.

• Svar på tråden Varför vara vegetarian?
  • Anonym (lol)
    Louise91 skrev 2015-04-07 18:02:08 följande:
    Men varför? Kött är ju gott och näringsrikt?
    Men hen skrev skrev ju precis varför. 

Ps. Att säga att man äter kött för att det är gott är som att säga att man mobbas för att det är kul. Man tänker bara på sin egen vinning och skiter i vilken skada det gör.
  • Anonym (D)
    Louise91 skrev 2015-04-07 18:02:08 följande:
    Men varför? Kött är ju gott och näringsrikt?
    Men trollar du eller försöker du bara provocera?
  • Louise91
    Anonym (lol) skrev 2015-04-07 18:08:28 följande:

Ps. Att säga att man äter kött för att det är gott är som att säga att man mobbas för att det är kul. Man tänker bara på sin egen vinning och skiter i vilken skada det gör.

Vilken idiotisk jämföring. Kött och fisk är nyttigt, och skadar BETYDLIGT mindre än mobbning! Du hade lika gärna kunnat välja att jämföra med pedofili eller misshandel, lika korkat!!
  • Anonym (Godisklubban)
    Valle80 skrev 2015-04-07 17:42:50 följande:

Jag rekommenderar starkt att alla som konsumerar animaliska produkter (kött, ägg, fisk, mjölk etc) och alla miljöpartister ser på Cowspiracy. Sen efter den kan man se Meet your Meat (13 min på Youtube).

Jag hade varit vegan i 2 år när jag blev gravid. Under graviditeten har jag ätit fisk och kommer förmodligen fortsätta efter bebisen kommit.

Jag har valt att vara vegan av hälso och moraliska aspekter. Min ibs har försvunnit helt och dotterns allergi är som bortblåst.

Vegetarianer som dessutom bär päls har jag svårt för. Det är som att vara mot prostitution men utnyttja oralsex. Att inte äta kött för att inte djuren ska lida ... men ändå konsumera mjölkprodukter och ägg är ju trams. Mjölkkreaturen slavar för skåne mejerier i ca 4 år medan din oxfilé för scan i ca 1 år.

Varför gör du dig lustig på andras bekostnad?
  • Louise91
    Anonym (D) skrev 2015-04-07 18:22:02 följande:

Men trollar du eller försöker du bara provocera?

Får man inte säga vad man själv tycker utan att verka troll eller provocerande? Isåfall är det lika provocerande att vara vegetarian.
  • Anonym (lol)
    Louise91 skrev 2015-04-07 18:24:46 följande:

Vilken idiotisk jämföring. Kött och fisk är nyttigt, och skadar BETYDLIGT mindre än mobbning! Du hade lika gärna kunnat välja att jämföra med pedofili eller misshandel, lika korkat!!
    Men fattar du inte att det handla om ens rättfärdigande av handlandet, inte om handlingen i sig? Dessutom kan man få i sig det nyttiga i kött på andra sätt som inte kräver att man dödar djur
  • Louise91
    Anonym (lol) skrev 2015-04-07 18:29:26 följande:

Men fattar du inte att det handla om ens rättfärdigande av handlandet, inte om handlingen i sig? Dessutom kan man få i sig det nyttiga i kött på andra sätt som inte kräver att man dödar djur

Men att bära äkta päls då? Finns det inget bättre? Det är oxå döda djur?
  • Anonym (D)
    Louise91 skrev 2015-04-07 18:24:46 följande:
    Kött är inte nyttigt. Kött orsakar cancer och en helvetes massa sjukdomar. Det är extremt dåligt för miljön att äta kött och fortsätter vi som vi gör nu kommer vi snart inte ha en planet kvar. Vet du hur mycket land som tas upp för att odla mat åt djuren? Vet du hur mycket miljögifter som köttindustrin släpper ut? Både i mat och miljö. Hur kan du försvara det? 
    Vill du verkligen lära dig något så kolla på filmerna jag rekommenderade. 
  • Anonym (lol)
    Louise91 skrev 2015-04-07 18:31:47 följande:
    Men att bära äkta päls då? Finns det inget bättre? Det är oxå döda djur?
    Jag har aldrig påstått att jag tycker det är ok med päls.
  • Anonym (Godisklubban)

Varför är D så många här inne som gör sig lustiga på andras bekostnad? Fins lixom inget anledning.

Svar på tråden Varför vara vegetarian?