• Louise91

Varför vara vegetarian?

Ja jag fattar inte varför man måste vara vegetarian. Måste säga att min makes syster är ju korkad på riktigt, äter inte kött för att vara snäll mot djuren. Men bära ÄKTA pälsjackor kan hon göra? Jag fattar inte, själv tycker jag att man ska få göra som man vill, jag äter kött och kommer aldrig att sluta med det. Jag äter mycket kyckling framför allt. Tycker detta är jävligt löjligt, att inte äta kött för djurens bästa. Jag blir jävligt förbannad på vissa människor som är vegetarianer för har fått en del kommentarer som till exempel "Är det gott att äta död kyckling? Gillar du grisfarmar? Osv?Vad tycker ni? Jag har god lust att säga till vegetarianer att dom äter upp djurens mat! Så trött på detta.

• Svar på tråden Varför vara vegetarian?
  • Louise91
    Pentra skrev 2015-04-08 14:05:54 följande:

För att svara på TS fråga; om man är vegetarian/vegan så kan man ha detta att skylla på om andra skulle påpeka att man är tankesvävande och trögtänkt. Och om man dessutom samtidigt är gravid så visar man att man inte har några som helst problem med att sas misshandla växande och försvarslösa barn genom att alltså förvägra dem deras grundläggande utveckling redan från fosterstadiet. Skulle man kunna säga... ... ... Människan behöver nämligen både animaliskt och vegetariskt protein för att kunna växa, utvecklas och vara vid god hälsa; speciellt hjärnan behöver en god balans av både animaliska- och vegetariska proteiner; och det ena är således inte utbytbart mot det andra. Att få i sig båda typer av dessa proteiner är absolut och speciellt viktigt för växande barn. Vuxna kan däremot klara sig en kortare tid på bara den ena typen av protein utan att ta skada. Men det är, som sagt, bara under en kortare tid... ... ... Med vänlig hälsning, Pentra

Tack för bra information!
  • Valle80
    Pentra skrev 2015-04-08 14:05:54 följande:

För att svara på TS fråga; om man är vegetarian/vegan så kan man ha detta att skylla på om andra skulle påpeka att man är tankesvävande och trögtänkt. Och om man dessutom samtidigt är gravid så visar man att man inte har några som helst problem med att sas misshandla växande och försvarslösa barn genom att alltså förvägra dem deras grundläggande utveckling redan från fosterstadiet. Skulle man kunna säga... ... ... Människan behöver nämligen både animaliskt och vegetariskt protein för att kunna växa, utvecklas och vara vid god hälsa; speciellt hjärnan behöver en god balans av både animaliska- och vegetariska proteiner; och det ena är således inte utbytbart mot det andra. Att få i sig båda typer av dessa proteiner är absolut och speciellt viktigt för växande barn. Vuxna kan däremot klara sig en kortare tid på bara den ena typen av protein utan att ta skada. Men det är, som sagt, bara under en kortare tid... ... ... Med vänlig hälsning, Pentra

Fast det stämmer inte. Vidare finns vitaminb12 (som alla tjatar om) i jord från början. Sen får betesdjuren i det via maten. Och vi fick det tidigare innan allt tvättades och skalades.
  • Anonym (Kl)

[quote=75124339][quote-nick]Valle80 skrev 2015-04-07 17:42:50 följande:[/quote]

Vegetarianer som dessutom bär päls har jag svårt för. Det är som att vara mot prostitution men utnyttja oralsex. Att inte äta kött för att inte djuren ska lida ... men ändå konsumera mjölkprodukter och ägg är ju trams. Mjölkkreaturen slavar för skåne mejerier i ca 4 år medan din oxfilé för scan i ca 1 år.

[/quote]

Fast den päls/ägg/mjölkälskande vegetarianen rår inte för att du föreställer saker om henne/honom baserad på hennes/hans matvanor.

Man behöver inte bry sig mer om djur än köttätare gör för att bli kallad vegetarian , allt som krävs att man inte äter kött.

Äter man inte kött för att man inte gillar smaken/lukten/konsistensen av kött kan man äta mejeriprodukter , bära päls , det har ingenting att göra med saken.

Säger personen själv att hen är vegetarian just för att " djuren inte ska lida" är det en annan sak , men alla gör inte det.

• Notetur Nomen
    Louise91 skrev 2015-04-08 17:12:04 följande:

Det var inte bra information, den var direkt felaktig. Orkar inte förklara varför för det känns som att du ändå inte skulle läsa, men fråga gärna om du vill veta.
  • Grande Rock
    Anonym (D) skrev 2015-04-07 18:45:51 följande:

Klart att jag inte bryr mig om hur kossorna lever - kött är ju gott.

var och när är bilden tagen?
    Be-bop-a-lula hela jävla dan
  • Anonym (fcts)
    Louise91 skrev 2015-04-08 17:12:04 följande:
    Det var inte bra information, det var rena lögner.
  • Anonym (fcts)
    Valle80 skrev 2015-04-07 21:28:13 följande:
    Nej nu är jag inte. Ätit fisk 1 ggr/vecka under ca 32 veckor.

Demi-vegan tror jag den rätta termen är. Brukar dock inga andra animaliska produkter dvs ägg, mjölk, skinnkläder, yllekoftor etc
    Nej det finns ingen rätt term som innehåller ordet vegan, eller vegetarian, för sådana som äter fisk. 
  • Louise91
    Anonym (fcts) skrev 2015-04-09 18:03:54 följande:

Det var inte bra information, det var rena lögner.

Jaha?
  • Anonym (fcts)

Ja.

Louise91 skrev 2015-04-10 15:35:20 följande:

Jaha?

• Zoja

Jag fattar inte varför man måste vara köttätare, så jävla löjligt att äta djur bara för att "det är gott".

Och det där med att vegetarianer äter upp djurens mat är ett så dåligt argument att jag bara vill skratta rakt ut när jag hör det.

Svar på tråden Varför vara vegetarian?