• Lana68

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Jag är bara jag skrev 2015-11-16 15:18:05 följande:

Ingen kul läsning, man jag vill ta det ändå. Få ur mig allt. Det var ju ett MA jag fick förra tisdagen. Ingen förvarning utom magont på natten som sen började om och eskalerade runt 15-tiden. I ett svep kom allt ut efter EXTREM smärta/värkar. Inget var kvar på VUL sen utom lite som fastnat på vägen ut som läkaren tog bort utan smärtstillande. HCG-svaret kom idag-endast 447 så lillan hade dött långt innan. Hcg var drygt 60000 i v.9,kanske dött precis då,jag vet inte. Troligen progesteronet som höll det kvar,slutade ju 8 dar före. Enligt läkaren här maximal otur (de var ju syskon med det andra MA:t) ,vad kliniken säger vet jag inte. Kör inte en till omgång med samma mediciner i alla fall. Blir ju FET då också med 2 som är ca 1 år nu. Är så förbannad så jag vet knappt vart jag ska ta vägen!! Överallt är det gravida och bebisar också så jag sitter helst hemma. Värsta året i mitt liv, men alla år har ju hittills varit värre än året före så jag borde vara van...

Jag beklagr verkligen jag är jag. Hemskt att behöva gå så långt in i graviditeten innan. Jag hoppas du hittar styrka och kraft att gå vidare. Själv har ja problem efter missfall och var till gyn akut idag. Stor kram från mig
  • Lana68

Xxx4 jag hittade inte ditt inlägg igen. Har inte hunnit svara då jag haft stora problem med livmoder sen missfall och var till gynakut ida. Jag minns i alla fall att du skrev att du hade jättefint hcg. Jag är så glad för din skull och håller alla mina fingrar och tår att allt fortsätter fint för dig/er.

Varma kramar från mig

Alla ni andra som finns här och delar sorg och glädje så ska ni veta att det är skönt att ni finnsså man slipper känna sig så ensam med allt man är med om.

Kram till er alla!

• Lana68
    Snart lycklig skrev 2015-11-16 22:25:38 följande:

Jag lider med dig också Lana68, ditt missfall är lika jobbigt det. Kram.

Tack för ditt stöd. Kram från mig
  • Lana68
    Frazze skrev 2015-11-16 22:25:24 följande:

Ja Lana 68, visst är det skönt att man har detta gänget att lyta sig tillbaka på när all skiter sig och man mår allmänt skräp. Vad är det för problem du haft med livmodern? Själv så har jag nämligen oxå problem med blödning. Jag skulle ÄNTLIGEN få göra min undersökning imorgon, men så kom det lite blod till idag. Villkoret för undersökningen är att man inte blöder längre. Men någon form av undersökning måste det ju bli så att han kan se vad som är fel på mig i alla fall. Men sparka på oss som redan ligger bara! Det räcker med otur nu!

Jag blödde ett tag efter missfall då det fick göras en skrapning. Efter de så var de lugnt ett par veckor sen så har jag blött kolsvart blod i ung en och en halv vecka och haft värk över livmoder. Blöder du normalt blod? Ja vad jag fick vara med om på sjuk huset idag vet ja inte vad man ska säga om. En läkar student ska kolla livmoder medan överläkare står bredvid. Han nyper hela underlivet med saken de ska stoppa in för att se . Ser de bra ut frågar överläkaren. Jag ser inte säger studenten för det är blod i vägen. Då frågar överläkaren igen om livmoder känns normalstor. Vet inte men så här säger studenten och måttar med två fingrar.Sedan ultraljud stav in som han kör runt överallt men vet inte vad som är upp och ner. De kan vara lite kvar säger de men kom tillbaka om du inte blir bättre om ett par veckor. Ska man skratta el gråta ? Sjukvården känns som ett skämt ibland Varför kan de inte se med blod hur det ser ut med dig?
  • Lana68
    Frazze skrev 2015-11-16 23:19:26 följande:

Förresten så tvärvägrar jag att låta en läkarstuderande öva på mig! Jag är ingen hävla försökskanin! Titta på kan de få, men de rör mig inte. Man vill ju inte bli helt steril för att de råkar fucka upp nåt!

De gör.du nog rätt i. Trodde överläkaren skulle göra det men men. Ok men då kanske allt kom ut på dig nu då får vi hoppas :)
  • Lana68
    xxx4 skrev 2015-11-17 05:46:28 följande:

Lana vännen blir så ledsen när jag läser! Detta behöver du verkligen inte! Det är nog med missfall o nu dessutom detta o vårdkaos. Finns med dig i tanken o vi är alla i denna sköra process var vi än är i den o visst är det skönt att vi kan stötta. Vi vet ju vad det handlar om!!! Försök nu ta han om dig o läk din kropp o sedan ska du lyckas igen! Tänk att du faktiskt lyckades bli gravid o det blir du igen o ska de gå det hela vägen! Vilken pärs allt detta är. Finns här tänker på dig o sänder varmaste kramar.

Tack ja jag ska försöka läka ihop och sen ta nya tag nästa år . Ja när man tror man varit med om det värsta så kommer nästa smäll. Tack.vännen du är så snäll ja tänker på dig och är så glad för din skull, vet hur du också kämpat länge. Hoppas också din mage/tarm repar sig och du mår bättre. Varma Kramar från mig
  • Lana68
    TyckOmMig skrev 2015-12-10 14:00:38 följande:

weeme-härlig uppdatering och kan riktigt läsa in ditt lyckorus över tillökningen!

Jag är också full av lycka över de mina 4 ED barn givmild och famnen/hjärtat mitt full av kärlek till alla mina barn oavsett om de är mina biologiska eller på annat sätt...

Funderar på syskonförsök till våren men får se hur det blir NU bara njuter jag och vilken jul det kommer bli-förra året gjorde jag VUL den 22/12 och fick då se två hjärtan förrförra julen 2013 var flickorna nästan nyfödda då de var beräknade till självaste julafton men kom den 22/11!Vilken resa alltså!

Liten julbild av mina 4!

Vilka vackra barn du har, grattis! Har du satt in två varje gång och både gångerna blev du gravid direkt? Set känns hoppfullt när man får se och höra om aalla underverk i tråden.
  • Lana68

[quote=76110969][quote-nick]weeme skrev 2015-12-12 23:27:56 följande:[/själv -nick]Till er som fortsatt kämpar er i mål, håller tummar för allas välgång. Från första tickande hjärtat till sista skälvande veckorna/ dagarna...

Redan, man orkar faktiskt inte hur mycket som helst. Skönt att få avlastning kan jag tro! Vi är hemma båda två än, men det blir ändå intensivt med vardagen och en smågalen treåring i huset. Hur yttrar sig en immunattack, flera av er har säkert beskrivit det innan, känns det som att bli sjuk? Min rygg tar också stryk av ammandet, ovant att sitta så, hur bekvämt jag än försöker få det så får hon inte igång det så då sitter jag och spänner mig helt säkert. (Ligger ibland för att variera).

Jag svullnade massor efter förlossningen (KS) det är visst inte ovanligt? Känns otäckt, nu har det börjat gå ner men kunde knappt böja mig för det tryckte upp i halsen / huvudet, bläh. Försöker sitta med benen högt, men hela kroppen svullnade ju.

Ha en trevlig lucia![/quote]

Stort grattis till dig/er måste kännas jätte skönt att vara i mål och vilken lycka.. Själv väntar vi till februari innan nästa försök med vårt sista embryo. Kroppen behöver läka efter sex veckors konstant blödning. Hoppas få se kort på ditt/ert underverk framöver.

• Lana68

[qugenom 11102][quote-nick]weeme skrev 2015-12-13 00:18:22 följande:[/quote-nick]Lana, vet du, jag tänkte på dig häromdagen. Så orättvist, jag slutade blöda inom en vecka!!! efter kejsarsnittet. Jag hade gott kunnat få blöda ett tag, det spelar ju liksom ingen roll....

Jag hade tydligen ett bra snitt, även om de fick skära genom moderkakan (jag låg bara och väntade på att få höra att jag höll på att förblöda...) så blev snittet inte så stort och inte heller blödde jag så mycket. Fick bara lite blod. Lättnaden när jag hörde henne skrika (halvvägs ut tydligen) var oändlig, vilken seger att hon inte kom ut som en trasa. Sedan hörde jag att jag fick cytotec, där kom nästa småpanik, men jag lyckades förtränga det för då kom världens finaste slemmiga blodiga bebis och fick ligga kind mot kind på mig.[/quote]

Oj genom moderkakan. Skönt allt gick bra och så härligt det måste kännas att ha underverket här. Ja vi är många som kämpar men det är så otroligt glädjande när man ändå får se alla som till slut lyckas. Tack för tanken det stärker för nya tag. Ha en riktigt god jul och gott nytt år. Kram

• Lana68
    maijo skrev 2015-12-13 07:31:32 följande:

Pink Lily, tack för svar! Blev du rek progesteron till början av vecka 11, eller tills 11 fulla veckor? Hur länge tog ni andra?

Hej enligt min klinik till vecka tolv. Vet också att många trappade ner därifrån. Så inte det blev ett tvärt slut.
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus