• Lana68

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

JZ79 skrev 2015-12-13 16:41:51 följande:

Bebis verkar vara på G. Haft som värsta mensvärken inatt och i morse noterade jag att den där "mensvärken" kom regelbundet. Ringde förlossningen, frågade om det kunde vara värkar? Såklart det är värkar Fattade inte jag. Latensfasen har börjat. Var på sedan tidigare kontroll igår och då va allt som vanligt. Barnmorskan som svarade på förlossningen tyckte jag skulle höra av mig ikväll igen om det känns samma 3-4 värkar på 10 minuter eller om det blir mer intensivt och smärtsamt. Mitt på dagen gjorde det riktigt ont och värkar 2-3 minuters mellanrum. Vilat lite med varm vetekudde på magen nu i em, känts ok..värkarna är oregelbundna. Ska vila lite till innan vi ringer in. Eftersom Pyret är tillväxthämmad så vill de ha kontroll redan ikväll, om det inte stannar av helt..då väntar vi tills kontrollen imorgon som redan är bokad på specen. V 36 (35+4) nu och jag tror bebis är redo att träffa oss

Oj va rolig. Stort lycka till från mig, spännande kram
  • Lana68
    JZ79 skrev 2015-12-14 21:13:00 följande:

Tidigt i morse kom vår älskade son till världen! Det slutade med halvakutsnitt. Pyret vägde 2000 gram och ör 45 cm lång. Vi mår bra Återkommer senare om allt när

Jag piggnat till.

Jmt, ni är inte ensamma...dåligt med ligga här det senaste året. Vi har nog inte haft sex sen några veckor innan behandling i Aten. Lusten och orken har varit som bortblåst Vi kramas och försöker vara nära varandra och så..prata om sexet som inte existerar. Genom att prata med varamdra så löser detsig. Kram!

Men gud va roligt. stort grattis till dig/er. Hoppas allt gick bra trots snitt. Kram
  • Lana68

Jag vill önska er alla i ttråden en riktigt god jul och gott nytt år. Kram till er alla!

• Lana68

Swede stort grattis till er. Vilken höst och vilket kkämpande för er och er lille son. Jag hoppas allt kommer bli til det bästa nu för er alla

Hjärnan har en otrolig förmåga att återhämta sig. Tänk att du orkar tänka på alla andra mitt i allt , du måste vara jätte stark vännen. Jag önskar er allt gott och en gott nytt år till er och er fina prina. Styrkekramar till er alla.

• Lana68

Konstigt hur olika de gör. Jag skrapades efter missfall och ingen frågade nåt om MRSA prov. Frökem Röd stort grattis!

• Lana68

Hej och grattis till alla små underverk i tråden. Jag själv ska börja mitt tredje försök i mars. Jag har en liten fråga om exakt vilka oolika blodprover och tester fick ni ta innan och om ni kan rekolmmendera någon som tar dessa tester ? Undrar också om någon gjort swab of vagina och vad exakt det är? Tacksam för svar kram från mig!

• Lana68
    Redan47 skrev 2016-02-28 14:16:22 följande:

Hej alla! Samma här, behöver läsa ikapp. Nu vila en stund innan barn hemma igen för matning igen! Kram för ute. Kcb oroligt för dig. Det känns ändå som bebis är på rätt sida om säkerhetsveckorna. Knip nu!

Redan när började du äta e vitamin för att bygga slemhinnan och hur länge åt du? Förstår du har fullt upp med tvillingar men vilken lycka :)
  • Lana68

Hej! Först vill jag gratulerar er alla som lyckats bli gravida. Jag själv väntade tvillingar i höstas som tyvärr slutade i missfall i vecka 8. Det var mitt andra äggdon försök. Nu har vi ett embryo kvar i frysen som vi antaglogen sätter in nu i mars. Det blir nog vårt sista försök . Jag skulle bara vilja veta om någon av er llyckats med att bli gravida med enbart ett insatt fryst embryo? Kram från mig!

• Lana68
    Frazze skrev 2016-02-29 17:45:31 följande:

Jag har ju konstigt nog lyckats bli naturliga vägen då tack vare Sverker Hybbinette på Hormonelle i Stockholm. Helt fantastiskt att det tog sig på 2 veckor med lite semester och avslappning och de grejer han skrev ut. Jag hoppas verkligen att ni lyckas med ert sista embryo nu så att du äntligen får en liten! Ska hålla tummar och tår för dig. Stort Lycka till! Kram

Men så otroligt och vilket underverk för er, stort grattis! Tack så mycket! Kramar
  • Lana68
    Redan47 skrev 2016-03-01 08:33:31 följande:

Hur ser ditt protokoll ut för övrigt ?

Finns någon teori på varför din graviditet avbröts?

Det är klart det går bli gravid på ett embryo.

Ok även efter embryoinsättning? Mitt protokoll ser likadant ut. Det enda som skillde från de olika prover jag skulle ta var swab of the vagina som jag inte hittat någon i Sveriges som gör tyvärr. Jo det går säkert men känns som mycket mindre odds men vi hoppas så klart.
  • Lana68

Hej jag har bara en fråga angående hcg. Visst är det så att det räcker med att ta ett urinprov på dag 20 efter insättning av FET, det visade negstivt så slutar med mediciner idag . Lycka till er alla som till slut lyckats få ert efterlängtade plus. Vår resa slutar här efter tre ÄD försök och mmassa andra försök under nio års ti . Kram till er alla!

• Lana68
    Frazze skrev 2016-04-10 10:10:24 följande:

Näää jag beklagar verkligen! Vart har ni gjort era försök? Visst är det konstigt att det lyckas för en del och en del går det inte alls. Blir verkligen ledsen att läsa att det inte fungerat alls för er. Stor kram från mig!

Ja det är konstigt . Kliniken var i Polen. Kändes inte så jätte seriöst heller mer löpande band och inga extra koller el mediciner. Min sambo känner att de är nog nu så vi får acceptera att det blev så här. Tack kram !
  • Lana68
    pink lily skrev 2016-04-10 12:25:25 följande:

Lana68, ivfklinikerna brukar ju alltid vilja ha blodprov på hcg, och ibland mer än ett innan man slutar med medicinerna ...

Jo jag vet de men min klinik bryr sig inte värst om nåt. Detta var vårt sista embryo också . Saken är att jag.väntade extra länge innan ja tog urin prov . Har 30 mil att åka för ett blodprov såtänkte att det ändå borde visat plus nu genom urin eftersom det är så länge sen insättning. Kan jag ha fel?
  • Lana68
    xxx4 skrev 2016-04-11 16:45:19 följande:

Hej Lana! Blir så ledsen av att höra att ni funderar på att ge upp. Förstår dock SÅ väl känslan, var ju där väldigt nyligen själva efter 7 misslyckade ÄD. Andra kan vittna om liknande erfarenheter. Vår lycka blev ju att vi till slut bytte klinik till Serum i Aten där de gjorde flera extra åtgärder som jag tänker var viktiga ( hystro m inplanteringssnitt, antibiotika behandling, hcg injektioner o progesteron injektioner mm) samt att de har stor kunskap inom området o avancerad teknik, stort urval donatorer. De tar sig an många komplicerade "fall". I ditt fall har jag förstått det som att ni inte har några synliga hinder o att ni gjort 3 ÄD på samma klinik med en donator. Vill så gärna att ni ska lyckas! Vet att det är jobbigt att byta klinik med allt vad det innebär men skulle ändå vilja uppmuntra er till det. En klinik med mer engagemang kunskap, erfarenheter av svårare fall. Varmaste kramar vännen!

Tack vännen. Jag har haft samma klinik men två olika donatorer. Ingen bakomliggande problematik vad vi vet, vi kanske helt enkelt hade oturen vid ÄD försöken. Jag skulle kunnat gå vidare trots att det sliter men min sambo vill verkligen inte igen., han tycker nog vi tappar bort varann i det hela. Jag försöker acceptera att det är slut nu, det är jobbigt och svårt och just nu massa hormoner som rusar runt. Min glädje för er alla andra är dock äkta och jag är så glad för er skull. Jag kommer följa er här ändå lite då och då eftersom ni och detta varit en så stor del av mitt liv under så lång tid och en tröst att vi alla kämpat mot samma sak och delat allt så länge. Vilken vecka är du i nu vännen? ? Många kramar från mig
  • Lana68
    Frk Röd skrev 2016-04-11 12:27:24 följande:

Så ledsamt att läsa. Styrkekramar till Dig!

Tack för stöd det är jobbigt och tungt kramar
  • Lana68
    Redan47 skrev 2016-04-10 20:33:46 följande:

Ja det gör det. Ledsamt att ta del av ditt negativa besked. Du har ändå försökt! Hoppas att beslutet att stoppa här oxå känns grundat i dig. Tack för lyckönskan!

Ja vi har verkligen försök som min sambo säger. Han tycker det är nog nu och vi är ju två i det hela. Kram
  • Lana68
    JZ79 skrev 2016-04-10 20:38:14 följande:

Lana, kram och styrka till dig!!

Tack det behövs! Kramar
  • Lana68

Hej allihopa jag var förut aktiv på denna tråd men har de senaste månaderna inte varit inne alls av olika anledningar. Jag ser flera nya namn men även många som finns kvar ännu. Jag ser också att många äntligen har fått sitt efterlängtade plus eller sin efterlängtade bebis all lycka till er, ni andra ge inte upp det kommer att vända för er också. Min vän xxx4 så skönt att allt gick gått bra och du / ni har fått er prins, njut av lyckan, stunden och livet . Ta hand om er alla Många varma krama från mig ?

• Lana68
    Frazze skrev 2016-08-07 09:19:20 följande:

Hej Lana 68! Roligt att höra ifrån dig igen. Hur går det för dig? Har ni lagt ner allt och slutat försöka helt nu? Eller finns där fortfarande hopp? Jag hoppas att ni fortsätter att försöka! Kram

Hej tack! Saknar denna tråden och er all mycket. Jag hade så gärna velat fortsatt men min sambo tyckte det räckte. Har inte hunnit läsa igenom alla så hur går det går det för dig/er? Kram
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus