Sambo inlagd på psyk
Hej!
Jag och min sambo har två barn tillsammans och han har under en längre period mått fruktansvärt dåligt. Han har försökt ta livet av sig två gånger.
Nu i helgen uppstod en händelse som fick mig att kontakta polis, och han är nu frivilligt inlagd på psyket. Det känns bra att veta att han tar emot hjälp, för jag har länge försökt påverka honom till det. Det känns skönt att veta var han är, för tidigare då han gått hemifrån har han varit borta utan att jag hört något från honom, som längst i två veckor.
Jag drar det tyngsta lasset hemma, jag fixar allting och han "kommer och går som han vill". Eftersom att jag vet att han mår så dåligt som han gör, så kan jag leva med det och försöka finnas där för honom. Jag klarar det vid vissa tillfällen, men ibland brister det och jag blir arg och irriterad över hans mående och hans beteende mot mig och barnen.
Jag var och hälsade på honom på psyk i helgen, men jag var inte den starka person jag vill se mig själv som i den här situationen, jag grät under hela besöket och var inte precis till stöd för honom. Jag känner att jag behöver stöd själv, och ärligt så behöver jag hjälp med barnen. De är oroliga, arga, bråkar mycket och det här har påverkat dom så mycket. Jag vill ha tillbaka min fina, och glada sambo. Jag vill ha en fin och lycklig familj. Jag vill finnas vid hans sida genom detta.
Men jag vet ingenting om hur länge han ska vara inlagd, vad planen är, om han får medicin osv.. Jag undrar, hur brukar kontakten se ut med anhöriga om en person ligger inne? Får man ha mobil? Han har inte svarat på sms. Samtalskontakt tillsammans? Jag skulle vilja prata med hans läkare.
Jag bryr mig så mycket och är mest orolig och mår dåligt när jag sitter här hemma med barnen och "väntar". Det är inte precis så att man lever som vanligt när den ena halvan av familjen är borta. Och jag saknar honom så.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-12 22:01
Jag undrar alltså från er som har erfarenhet, vad finns det för stöd för anhöriga att få? Jag menar, vi har ju ändå familj och barn tillsammans.
Finns det någon som varit med om liknande vill jag gärna prata.