Tråden för oss som använder NaturalCycles
Hur skulle ni läsa av detta testet? Blev lite osäker när ens kanten på teststräcket är lika starkt. :)
Hur skulle ni läsa av detta testet? Blev lite osäker när ens kanten på teststräcket är lika starkt. :)
Alright. Senare samma dag menar du då? :)
Tack! Gjorde första testet vid 11, gjorde ett till vid 16 men det såg i princip likadant ut. Tänkte ta ett runt 10 imorgon. Eller kan jag ha missat då?
Tog ett vid halv 9 imorse och det ser väl positivt ut? :) rätt kul att NC lyckats då pass bra att preliminärt lägga ut ägglossning ändå. Enligt appen ska jag ha ägglossning på lördag vilket kan vara troligt iom det positiba testet.Har nyligen tagit ut p-staven så trodde inte kroppen skulle gå över till en regelbunden cykel direkt. Hur funkar det nu med tempen? Den stiger efter ägglossning skett eller har jag fått det om bakfoten?
Är det någon som haft stegvis temphöjning efter ÄL? Har aldrig haft det..nu är den över medellinjen men frågan om det MÅSTE va direkt temphöjning för att en ÄL ska ha skett. Hade ju positivt ÄL-test dagen då tempen skönk o sedan på första höjningen.

Asså tjejer jag blir så jäkla förvirrad.. börjar tvivla på om nc satt ut min äl rätt..
skulle det stämma är jag på bim+7 nu.
Ingen mens och inget positivt test idag(vanligt test). Testade däremot svagt på clearblue testa tidigt i på bim+4..
idag fick jag en jättetydligt tempökning, från att ändå legat ganska högt.. fattar ingenting! vad tror ni? behöver era analyser!
kram på er
Mensen kom idag. Går vi på försök nummer 6. Men NC verkar tycka min kropp sköter sig. Suck. Hur kommer de sig att ägglossning sker (temphöjning) mensen kommer varje månad exakta datumet men blir ej gravid..??
Nu behöver jag hjälp igen haha! Jag har ett överflöd av ägglossningsstickor som jag köpte när jag började med NC. Har inte så bra koll på min cykel än då jag tog ut p-staven i slutet på januari och har bara haft en konstig tredagars mens och enstaka mellanblödningar. Tar därför äl test ibland även om NC inte säger att jag är nära äl. Jag fick starkt positivt äl test i torsdags förra veckan men tydligen ingen äl då jag inte haft en temphöjning. Redan på fredagen var äl test svagare och på måndag var det i princip inget sträck alls. Nu fick jag för mig att ta ett i em igen haha! Blev lite fundersam då sträcket nu är starkare. Ska ha mens den 23:e, kan det påverka ett äl test kanske? :)
Hm... undrar dock hur jag kan ha fått positivt test innan dock om jag får en sen äl
Ja, precis. Tänkte att jag endast fått en höjning i LH och utebliven ägglossning, men blev paff över ännu en stegring på testen. Provar med bilden igen.