• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • Guffy78
    Starletz skrev 2016-09-13 22:04:19 följande:

Någon som har erfarenhet av bidrottning gelé? Vad tycker ni om det? Funkar det?

Jag äter det andra cykel. Har erfarenhet att den jämnar ut tempen .. Brukar ha väldigt hoppiga kurvor innan ÄL och efter men nu stannar tempen de flesta dagar på samma. Skillnad är bara nån decimal hit och dit. Dessutom får rikligare flytningar vid ÄL och bättre hud- alla finnar försvinner och är inte lika torr. Så bara positivt. Förra gången körde munkpeppar och bidrottningsgele ( fick äl 1 dag tidigare) och nu provar rosenrot och bidrottningsgele för att få tidigare ÄL.
  • Bobno1

Idag skulle mensen ha kommit och min gravidgraf ser ut så här. Inte den stegring jag väntade mig men gissar att alla är olika! Dessutom har jag riktigt hackiga nätter nu för tiden då min ett och ett halvt-åring är inne i någon jobbig fas och vaknar konstant. Så tar den lite med en nypa salt! Tog ett CB idag också och det har stegrat rejält sen stickan i måndags. Hoppas det går vägen och att ni andra får era plus snart!

• Emmissara

För några dagar sedan inaktiverade jag en temp i NC och efter de så agera båda apparna att jag ska ha mens idag. Än så länge finns det ingen mens i siktet.

Tempen steg dessutom idag, den brukar sjunka rejält dagen före eller samma dag som mensen kommer.

• Emmissara

Jag lyckas inte lägga ut någon bild här varken genom mobilen eller datorn. Men det finns en bild i mitt bildgalleri på min cykel om någon är intresserad av att se den. (hoppas att ni kan se den på de sättet iaf :P )

• Guffy78
    Emmissara skrev 2016-09-14 07:29:57 följande:

Jag lyckas inte lägga ut någon bild här varken genom mobilen eller datorn. Men det finns en bild i mitt bildgalleri på min cykel om någon är intresserad av att se den. (hoppas att ni kan se den på de sättet iaf :P )

Lägg till länken till bild i din galleri. Då är det lättare att hitta
  • Smlan

Hej! Jag har följt den här tråden ett tag men aldrig skrivit något. Nu är jag dock bekymrad och hoppas jag kan få lite analyshjälp av er Glad

Jag har regelbunden cykel enligt NC (27 dagar). Jag har sedan jag började använda appen för ca 1,5 år sedan aldrig hoppat över en ÄL. Denna månad undrar jag vad som är på gång. Jag testade med ÄL-stickor och fick fullt utslag i onsdags i förra veckan. Jag råkade vara hos gyn på tisdagen av en annan anledning (har "bara" försökt i 6 månader) och han såg då en "stor och fin äggblåda på 2,2 cm". Han sade att om den inte redan har släppt så gör den det när som helst.

Dock så säger min app nu i morse efter att jag lade in tempen att mina fertila dagar börjar närma sig. Den tycker alltså inte att jag har haft ÄL ännu. Min temp dök rejält inför när jag tror att jag hade ÄL men den har inte höjts över coverline efter det. Dock fick jag inaktivera tempen både lör/sön för att jag sov så knasigt. Då var det långt över coverline. 

Jag blir galen på det här. Vill så extremt gärna ha en bebis!! Är det någon som har några kloka ord om vad ni tror har hänt? Bifogar bild på min 3 senaste cykler inkl denna.

Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles