• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • Cersei
    Emmissara skrev 2016-09-14 11:32:00 följande:
    Tänkte inte testa förens på tisdag, men hade för gamla vanliga billiga test hemma och det kom upp 2 streck direkt så tog ett digitalt och viss är ja gravid.
    Trodde de va noll chans på att ja skulle blir gravid den hör cykeln
    Stort grattis! önskar dig all lycka och håller tummarna för att allt går bra
  • Bell13
    Emmissara skrev 2016-09-14 18:14:57 följande:
    aa fast jag är idag på ÄL+17 om man går efter FF och ÄL+16 om man går efter NC. förra graviditeten fick jag gravid 2-3 på ÄL+15 dock var det med morgonurin, har läst mig till att de kan bli fel på vecko indikatorn om man inte tar med morgonurin samt att de kan vara olika från graviditet till graviditet. Men de är bara att vänta och se. 
    Det handlar ju om dagar bara och trots att du fick 2-3 v tidigare förra gången så gick det ju inte.
    Håller tummarna för att du får behålla den här gången
  • Cersei

Min temp fortsätter hoppa upp och ner men håller sig i alla fall under linjen. De lägre temperaturerna har jag mätt mellan 04.30-05.15 och de som ligger på över 36.3 har mätts runt 06.00 och efter. Går in i min fertila period i morgon. Nu håller vi tummarna på att det blir ÄL denna månaden också. Beräknad ÄL på måndag.

• Emmissara
    Cersei skrev 2016-09-14 18:31:37 följande:
    Stort grattis! önskar dig all lycka och håller tummarna för att allt går bra
    tack :D 
    Bell13 skrev 2016-09-14 18:36:58 följande:
    Det handlar ju om dagar bara och trots att du fick 2-3 v tidigare förra gången så gick det ju inte.
    Håller tummarna för att du får behålla den här gången

aa sant fast den graviditeten gick ju som den skulle fram till v-10, men ska iaf ta ett till digitalt test nästa helg har jag tänkt :) tack, känner mig inte så orolig dock så de är skönt 

• evins
    Tänkte inte testa förens på tisdag, men hade för gamla vanliga billiga test hemma och det kom upp 2 streck direkt så tog ett digitalt och viss är ja gravid.
    Men shitpomfritt! Stort grattis Välkommen över till BF maj 2017-tråden då
  • Emmissara
    evins skrev 2016-09-14 18:46:23 följande:
    Men shitpomfritt! Stort grattis Välkommen över till BF maj 2017-tråden då
    tack :D finns så många för maj haha men är du med i någon FB grupp? 
  • babypower
    Jag sa ju det!! Grattis!! :D Nu får du hänga på oss i majgruppen.. tror jag ska våga mig in i FB-gruppen nu också.. går in i V.6 idag.. so far so good :)
  • Emmissara
    babypower skrev 2016-09-14 21:06:00 följande:
    Jag sa ju det!! Grattis!! :D Nu får du hänga på oss i majgruppen.. tror jag ska våga mig in i FB-gruppen nu också.. går in i V.6 idag.. so far so good :)

haha tack :) aa vill gå med i en fb-grupp men kommer nog inte jag kommer bli lika investerad i de andra medlemmarna förens jag är efter v.12 men det känna ändå skönt att ha en grupp som är ungefär lika långt :D 

säg till om du kommer med i en maj fb grupp (Y) 

• Bell13

Idag stack tempen till 37.10 och det har nog inte hänt förut. Får en gnutta hopp men är så rädd att i princip vara gravid i mitt huvud och sedan kommer mensen. Men att den stack i dag måste ju vara positivt.
    I söndags hade jag järnsmak i munnen, igår i hissen blev jag lite illamående av nåt matos och jag kände doften av disktrasan så väldigt tydligt. Får se om några dagar om det är något.

• Bobno1
    Bell13 skrev 2016-09-15 05:27:45 följande:

Idag stack tempen till 37.10 och det har nog inte hänt förut. Får en gnutta hopp men är så rädd att i princip vara gravid i mitt huvud och sedan kommer mensen. Men att den stack i dag måste ju vara positivt.

I söndags hade jag järnsmak i munnen, igår i hissen blev jag lite illamående av nåt matos och jag kände doften av disktrasan så väldigt tydligt. Får se om några dagar om det är något.

Ser hoppfullt ut! Spännande. Jag håller tummarna :)
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles