• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • Emmissara
    Cersei skrev 2016-09-17 14:23:33 följande:

Hej!

En fråga om termometern. Jag började mäta 12 augusti och idag, ca 5 veckor efter, så visar termometern att jag har 1/3 kvar på batteriet. Har mätt normalt 1 gång per dag så ofta jag kan. Såg att det gick att reklamera om batteriet tar slut inom tre månader från start. Hur har ert batteri hållit på er termometrar?

har du NCs termometer? 
  • Guffy78
    Bell13 skrev 2016-09-17 15:01:32 följande:
    Nån dag innan ägglossning. Jag har slutat vid positivt test
    Lägger till bild också som inte kom med
  • babypower
    Cersei skrev 2016-09-17 14:23:33 följande:

Hej!

En fråga om termometern. Jag började mäta 12 augusti och idag, ca 5 veckor efter, så visar termometern att jag har 1/3 kvar på batteriet. Har mätt normalt 1 gång per dag så ofta jag kan. Såg att det gick att reklamera om batteriet tar slut inom tre månader från start. Hur har ert batteri hållit på er termometrar?

Är du säker? Jag fick nämligen upp vad jag trodde var att batteriet höll på att ta slut, men egentligen så var det bara att det var låg temperatur i rummet :) 
  • Cersei
    Emmissara skrev 2016-09-17 15:09:37 följande:
    har du NCs termometer? 
    Ja
  • Cersei
    babypower skrev 2016-09-17 16:20:25 följande:
    Är du säker? Jag fick nämligen upp vad jag trodde var att batteriet höll på att ta slut, men egentligen så var det bara att det var låg temperatur i rummet :) 
    Nej det är inte texten "LO" jag menar. Det kommer upp en vanlig batteristapel precis när jag sätter igång termometern. Precis innan "LO" kommer upp
  • Starletz

Behöver lite hjälp. Jag tog ett ÄL test idag. Två olika typer, en visar negativt och en starkt positivt. Vad skulle ni logga?? Tänkte ta ett till lite senare för att se hur det ser ut. Bifogar min graf åxå ifall det kan hjälpa..

• Emmissara

Jag har visat lite innan men här kommer en tydligare skillnad på mina 2 graviditets kurvor, den lila linjen är cykeln jag har just nu och den gröna linjen är ifrån graviditeten i feb/mars. 

Och bilden här under är den lila linjen min nuvarande cykel (gravid cykel) och den gröna linjen är en icke gravid cykel från förra året, fram till BIM är de VÄLDIGT lika. 

• Starletz
    Emmissara skrev 2016-09-17 16:53:46 följande:

Jag har visat lite innan men här kommer en tydligare skillnad på mina 2 graviditets kurvor, den lila linjen är cykeln jag har just nu och den gröna linjen är ifrån graviditeten i feb/mars. 

Och bilden här under är den lila linjen min nuvarande cykel (gravid cykel) och den gröna linjen är en icke gravid cykel från förra året, fram till BIM är de VÄLDIGT lika. 

Häftigt att se! Vilken app använder du för att lägga in detta? :)
  • Emmissara
    Starletz skrev 2016-09-17 16:56:41 följande:
    Häftigt att se! Vilken app använder du för att lägga in detta? :)
    fertility friend. Det är pro variationen men man får en test period på 30 dagar tror jag så jag har inte köpt pro variationen utan tyckte bara de va kul att se skillnaden på NC och FF den här cykeln som va. 
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles