U76 skrev 2016-09-19 14:48:57 följande:
Äl 14 idag, har inte tagit något Äl test antar att det bara är att vänta. Har inte tempat tidigare så jag vet iof inte vad som är " vanligt " för mig. Trodde att jag kunde förutspå mensen men tempen. Så du tror att det kan finnas en chans till ett +? Kan ju alltid hoppas men känns inte så i kroppen.
Ja, du kan i princip förutspå tempen genom att tempa. De flesta har en luthealfas på 14 dagar, så 14 dagar efter Äl kommer mensen. Jag har 14 dagar, men det kan ibland diffa på någon dag + eller - så brukar räkna med mens senast 15 dagar efter Äl (tror diffen oftast beror på att Äl satts ut någon dag fel)
Om detta är fallet för dig och du är på Äl +14 idag bör mensen komma idag eller imorgon, om du inte är gravid. På ditt diagram ser det dock ut dom att du är på Äl +12 och isåfall har du några dagar kvar innan du kan förvänta dig mens. Positivt test kan man dock få tidigare, men det är ju inte alla som är gravida som testar pos före BiM så jag skulle rekommendera att vänta med test till efter BIM, så man slipper slösa test :)