• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • Starletz
    FrökenMp skrev 2016-09-19 21:48:33 följande:

Brukar ha sånt problem med att ladda upp bilder men provar ändå. Strunta i temperaturvärdena, var sjuk då så därför är den så hög under mens haha

Aldrig sett sånna där tidigare. Maila NC och fråga!
  • Zora
    FrökenMp skrev 2016-09-19 21:25:19 följande:

När jag kollade tillbaka i mina gamla kurvor så finns det en symbol med ett hjärta och ett hänglås i på vissa dagar. vad betyder det?Förvånad

• Starletz
    Guffy78 skrev 2016-09-19 21:48:40 följande:
    Ändå ser jag på testlagrets att stegring är på väg att avta.. Strecket är liiiite svagare än kontsrollstreck
    Tror att ägget släppte idag för jag hade superont i äggstockarna vid lunch idag. Så nu börjar den långa väntan :p
  • FrökenMp
    Zora skrev 2016-09-19 21:50:56 följande:
    Det betyder skyddat samlag :)
    jaha, men dåså. det var i början när jag skaffade nc i syftet att ha det som preventivmedel. funkade sjukt dåligt då jag blev gravid två gånger Tyst
  • Zora
    FrökenMp skrev 2016-09-19 21:58:10 följande:
    jaha, men dåså. det var i början när jag skaffade nc i syftet att ha det som preventivmedel. funkade sjukt dåligt då jag blev gravid två gånger Tyst
    Hahaha!!! Ja det var ju inte så bra kanske :)
  • FrökenMp
    Zora skrev 2016-09-19 22:13:48 följande:
    Hahaha!!! Ja det var ju inte så bra kanske :)
    Nej... Och nu när jag bytt till plan och gärna vill ha barn är det en evig väntan haha!
  • MsJ
    Eloons skrev 2016-09-19 18:25:47 följande:

Jaa jag förstår dig, jag hade precis slutat med P-piller och de satte ut ägglossningssymbolen, en gång fel och flera gånger försvann den så det var ju otroligt frustrerande! Men så läste jag att flera hade kört med varannan dag-metoden typ så då testade vi :) tempar du varje dag och har regelbundna cyklar? Då borde ju NC har lärt sig din kropp efter ca 4 månader kan man tycka! Men testa efter den här cykeln att kanske köra på varannan dag, kanske inte direkt efter mensen men kanske 5-7 dagar efter? :)

Ja jag har varit duktig på att tempa och mensen har varit regelbunden med undantag från denna månad då den nu är fem dagar sen (och ännu inte kommit). Tog ett gravtest idag som visade negativt, blev så besviken ????. Det låter som en väldigt bra rekommendation, tack!! Hade önskat mer symtom vid ÄL men kroppen är ju som den är...
  • eg90

Ovanligt låg temperatur, ingen antydan till äl på varken temp eller test.
    Är på cd 23 just nu, brukar aldrig ha såhär låg temp :S

• Bell13

Väldigt konstig menscykel denna månad. Tempen dippar idag på dag 28 och på 12 eller 13 efter ägglossning. Aldrig hänt tidigare. Har ju lutealfas på 15 dagar. Varför kan inte kroppen bara vara normal?

• Grönablad
    FrökenMp skrev 2016-09-19 21:58:10 följande:

jaha, men dåså. det var i början när jag skaffade nc i syftet att ha det som preventivmedel. funkade sjukt dåligt då jag blev gravid två gånger

Inte så konstigt att det funkade dåligt när du enligt bilden låg skyddat i icke-fertila perioder men oskyddat när du var fertil :)
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles