• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • Smlan
    Zora skrev 2016-09-24 07:52:54 följande:
    Tyvärr ingen aning. Undrar också.

Jag har 33% i follikulärfasen (genomsnitt 46%) och 7% i luthealfasen (genomsnitt 18%) Så ganska lågt i jämförelse i luthealfasen.. Du kanske har högre procentsats i luthealfasen?
    I lutealfasen har jag 21% så det är lite, lite högre än genomsnittet. Men den fertila perioden ska ju ligga i follikulärfasen så det är något förvirrande det här.
  • Emsaflisaan

Här gick tempen upp ytterst lite på Äl +10, tror nog att det hade behövt gått upp lite mer för att det ska bli ett + denna månad.

• Emmissara
    Emsaflisaan skrev 2016-09-24 09:50:52 följande:

Här gick tempen upp ytterst lite på Äl +10, tror nog att det hade behövt gått upp lite mer för att det ska bli ett + denna månad.

om du kollar bakåt på mina bilder så kan du se att det inte behöver stiga jättemycket för att de ska vara ett plus. Har blivit gravid 2 gånger med NC och de kurvorna är HELT olika. 
  • Emsaflisaan
    Emmissara skrev 2016-09-24 09:54:09 följande:

om du kollar bakåt på mina bilder så kan du se att det inte behöver stiga jättemycket för att de ska vara ett plus. Har blivit gravid 2 gånger med NC och de kurvorna är HELT olika. 

Jag har allt kikat:) men min gick bara från 36.61 till 36.63 :/ så det känns lite väl segt:) din ökade ju lite mer:) men som sagt man vet aldrig. Testade du nåt på Äl +10?
  • Emmissara
    Emsaflisaan skrev 2016-09-24 10:40:49 följande:
    Jag har allt kikat:) men min gick bara från 36.61 till 36.63 :/ så det känns lite väl segt:) din ökade ju lite mer:) men som sagt man vet aldrig. Testade du nåt på Äl +10?
    Har du kollat på den bilden från FF där jag har mina nuvarande gravidcykel med en icke gravidcykel, de är väldigt lika fram till äl +14-16 typ (har lutealfas på 16-17 dagar) jag vet inte än när jag hade ÄL exakt, så vet inte på vilken dag jag plussade på :P 
  • Emsaflisaan
    Emmissara skrev 2016-09-24 10:48:06 följande:

Har du kollat på den bilden från FF där jag har mina nuvarande gravidcykel med en icke gravidcykel, de är väldigt lika fram till äl +14-16 typ (har lutealfas på 16-17 dagar) jag vet inte än när jag hade ÄL exakt, så vet inte på vilken dag jag plussade på :P 

Nu har jag kikat:) och dom såg ju lika ut ja:) Ah närmsta dagarna blir spännande. Och långa,haha. Har lutealfas på 12-14 dagar.
  • Emmissara
    Emsaflisaan skrev 2016-09-24 10:55:25 följande:
    Nu har jag kikat:) och dom såg ju lika ut ja:) Ah närmsta dagarna blir spännande. Och långa,haha. Har lutealfas på 12-14 dagar.
    aa jag va helt säker på att jag inte va gravid, fram tills att jag spydde, dagen efter plussade jag på eftermiddagen. Så de är inte skört förens mensen kommer. haha aa dagarna är långa nu också, inväntar onsdag då jag ska på VUL
  • Starletz

Jag är på BIM -9 och ÄL +5 idag. Bifogar mina senaste två kurvor. Vad tror ni? Törs man testa innan BIM?

• Emsaflisaan
    Emmissara skrev 2016-09-24 10:58:41 följande:

aa jag va helt säker på att jag inte va gravid, fram tills att jag spydde, dagen efter plussade jag på eftermiddagen. Så de är inte skört förens mensen kommer. haha aa dagarna är långa nu också, inväntar onsdag då jag ska på VUL

Okej:)nä det är ju inte det .peppar peppar

Åh va spännande med VUL. Hoppas allt ser bra ut:)

Vill oxå ha ett tidigt vul när man väl blir gravid pga av missfall o v7 senast.
  • Smlan
    Smlan skrev 2016-09-24 00:13:56 följande:

Vet ni experter vad % i fertila dagarna follikulärfasen betyder? Jag har tydligen bara 14% jämfört med resterande NC-folk som har 46%. Jag är ganska jämförbar i de andra kategorierna men den sticker verkligen ut. Blir lite orolig...

Någon annan som vet något om dessa siffror?
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles