• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • Bell13
    Guffy78 skrev 2016-09-26 16:32:09 följande:
    Det är stor hormonomställning av kosttillskott som MP. För mig tyvärr funkade rosenrot bättre än MP. Det enda jag har fått är lite illamående av den men generellt tycker jag att man blir piggare och gladare av den, munkpeppar ger tvärtom effekt- man blir nedstämd nästan. Men det funkar olika för alla. Vilken dag är du på?
    Tar både mp och rr och är på dag 7 idag.
  • Bell13
    3SD skrev 2016-09-26 17:31:20 följande:
    Nej jag börjar inse det nu. Beror svårigheterna på något speciellt för dig som du vet om? Det låter som ett väldigt intressant tips. Har redan varit inne och kikat =D Tack! Håller tummarna för dig med nu. Dela gärna med dig av svaret från proverna om du vill sedan =)
    Har tagit ca 10 mån att bli gravid med de två första barnen och sedan tog det ca 2 år med det tredje. Vi hade inte koll på ägglossning med dessa tre så kan ju bero på att vi helt missade ägglossning då. Har ju blivit itutad att den sker på dag 14 men nu har jag alltid på dag 17 så vi har nog missat rätt många månader.
    Fick en del av proverna igår
    Fsh 17
    Lh 14
    Östradiol 101
    Prolaktin 4.3
    Tsh 2.9
    T4 10

Fsh och lh ligger lite högt men det är ingen fara så länge det inte ska göras ivf. Tsh ska helst ligga under 2.5 så ska se om jag kan få levaxin och trycka ner det en aning.
    Väntar på amh (äggreserv) och progesteron idag.
  • Starletz

Vad tror ni om min kurva? Den sköt rejält idag. Igår kväll högg det till ordentligt i magen på högersida och haft molvärk sedan ÄL. Är på ÄL +8 och BIM -6.

• 3SD
    Emmissara skrev 2016-09-26 20:23:31 följande:
    jag blev gravid nu för några veckor sedan och de va första cykeln jag testade RR och MP. Min cykel förkortades med nästan 2 veckor (har oregelbunden cykel). jag slutade med båda någon dag innan ÄL. 
    Anledningen att jag tog dessa var för att förkorta min cykel och det lyckades verkligen och sen blev jag ju gravid och jag känner mig säker på att det är p.g.a. att jag år rosenrot. Har varit utan p-piller i 3 år och blev gravid maj 2014 som slutade i tidigt MF och sen blev jag gravid nu i februari som slutade i MA. så jag har inte lätt för att bli gravid därför jag känner mig så säker på att RR och MP spelade stor roll i denna graviditet. 
    Oj det låter ju otroligt spännande! Har du kört NC i tre år också? Har du inte varit hos läkaren? Tänker att 3 år är rätt lång tid, speciellt med MF och MA.

Håller verkligen mina tummar för dig nu att liten känner sig hemmastadd! ????
  • 3SD
    Marrelita85 skrev 2016-09-26 22:46:37 följande:
    Oj trodde först det var jag själv som skrivit, har i princip samma bakgrund som dig. Försökte bli gravid med min dåvarande för snart 10år sedan. Vi gjorde dock en fertilitetsutredning och jag fick prova pergo time och efter mycket om och men så blev jag gravid, men det slutade med MF i vecka 7 och en tillhörande skrapning. Mitt ex fick ett barn ganska snabbt efter att vi separerat, var nog inom ett år. Idag har han två barn och jag är åter igen i karusellen om kämpandes för ett barn med min nuvarande. 

Hade nuva ring som jag slutade med i augusti 2015 och ännu inget plus. 
    Även om kämpandet är jobbigt så är det så himla skönt på något sätt att man inte är ensam. Lite ledsen över att jag inte börjat med FL tidigare. ????

Vad är Pergo time?

Det är himla orättvist kan jag tycka iallafall. Jag missunnar inte mitt ex överhuvudtaget att skaffa barn såklart men det var så snabbt och det tyckte jag kändes jobbigt för jag kände mig dålig. Han fick två barn på 3 år.

Startade ni med ÄLtest och hela kalaset direkt efter nuva ring?
  • 3SD
    Bell13 skrev 2016-09-27 06:12:53 följande:
    Har tagit ca 10 mån att bli gravid med de två första barnen och sedan tog det ca 2 år med det tredje. Vi hade inte koll på ägglossning med dessa tre så kan ju bero på att vi helt missade ägglossning då. Har ju blivit itutad att den sker på dag 14 men nu har jag alltid på dag 17 så vi har nog missat rätt många månader.
    Fick en del av proverna igår
    Fsh 17
    Lh 14
    Östradiol 101
    Prolaktin 4.3
    Tsh 2.9
    T4 10

Fsh och lh ligger lite högt men det är ingen fara så länge det inte ska göras ivf. Tsh ska helst ligga under 2.5 så ska se om jag kan få levaxin och trycka ner det en aning.
    Väntar på amh (äggreserv) och progesteron idag.
    Ja vilket tålamod du har ändå må jag säga! Speciellt med det tredje. Nej jag har verkligen för mig från tidigare att jag hade ÄL dag 14 men har verkligen haft fel. Fick blinkgubbe Idag på dag 17.

Det låter ju som ganska bra resultat såhär långt ???? kände du av direkt att du var gravid?
  • 3SD

Nu behöver jag lite hjälp igen. Fick blinkgubbe på CB ÄL-test idag. Ska jag lägga in detta som ägglossning i NC appen eller testa imorrn igen för att se om det är fast gubbe och då lägga in? ????

• Bell13
    3SD skrev 2016-09-27 09:43:55 följande:

Nu behöver jag lite hjälp igen. Fick blinkgubbe på CB ÄL-test idag. Ska jag lägga in detta som ägglossning i NC appen eller testa imorrn igen för att se om det är fast gubbe och då lägga in? ????

Lägg inte in det som ägglossning utan vänta till den är fast. Jag fick blinkande på morgonen och fast på kvällen så det kan gå snabbt med
  • FrökenMp

Tjejer, jag behöver er hjälp!

På bim +1 fick jag så att det "rann" lite brunt. Kändes exakt som mens förutom att det var brunt. Sen mot kvällen blev det liksom mörkrött i små mängder. Blöder idag också.

Tempen är fortfarande hög och när jag provade att fylla i menstruation i NC så fick jag en varning om att tempen var ovanligt hög så jag tog bort att jag fick mens.

Inatt vaknade jag av att jag fick världens menssmärtor! Låg tom i sängen och grinade för det gjorde så ont att jag mådde illa! Övervägde att åka in på gynakut. De enda gångerna jag fått den här typen av smärta är i samband med graviditet. Jag får aldrig mensvärk annars förutom på första dagen och få väldigt lite som går över med en värktablett. Så var det inte nu.

Tycker ni att detta räknas som mens? Ska jag logga det i NC?? Så nästa cykel börjar tänker jag? Jag kan ju inte vara gravid om jag fått en blödning väl? Testade för tre dagar sen som blev tokblanka.

• 3SD
    Bell13 skrev 2016-09-27 10:03:05 följande:
    Lägg inte in det som ägglossning utan vänta till den är fast. Jag fick blinkande på morgonen och fast på kvällen så det kan gå snabbt med
    Okej vad bra då vet jag. Tack så mycket för hjälpen.
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles