• aomj

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Tänkte att vi kunde starta en tråd för oss som använder NaturalCycles Plan, dvs. i syfte att lyckas bli gravida :)

Jag har tagit tempen i ca. en månad nu, hoppas såklart att det tog sig direkt men antagligen är det önsketänkande, haha. Dock så ändrades ägglossningen i appen efter hand och sköts fram nån dag, men det är väl så i början.

Nån annan som använder NaturalCycles? Eller nån som använt det och blivit gravida? :) Är nyfiken på hur det funkat för andra! :) 

• Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles
  • Bell13
    3SD skrev 2016-09-27 09:42:10 följande:
    Ja vilket tålamod du har ändå må jag säga! Speciellt med det tredje. Nej jag har verkligen för mig från tidigare att jag hade ÄL dag 14 men har verkligen haft fel. Fick blinkgubbe Idag på dag 17.

Det låter ju som ganska bra resultat såhär långt ???? kände du av direkt att du var gravid?
    Under dessa två år gjorde vi 4 ivf varav två blev graviditet som slutade i mf och ma. Blev sedan spontant gravid som blev vår son som idag är 17 månader. De andra barnen är två döttrar 14 och 10 år med en annan pappa. Vi vill försöka få ett syskon till, roligt för sonen att ha ett syskon nära i ålder.

Provsvaren ser bra ut än så länge, amh som visar vilken äggreserv som finns är det enda jag är orolig över nu och det kommer ju aldrig heller. Bara att vänta vidare
  • Emmissara
    3SD skrev 2016-09-27 09:31:26 följande:
    Oj det låter ju otroligt spännande! Har du kört NC i tre år också? Har du inte varit hos läkaren? Tänker att 3 år är rätt lång tid, speciellt med MF och MA.

Håller verkligen mina tummar för dig nu att liten känner sig hemmastadd! ????
    vi har kört NC i 1,5 år. VI började inte försöka för 3 år sedan utan jag slutade med p-piller för jag mådde för dåligt av dom. Vi började försöka för 2 år sedan (sep 2014), men min cykel var rubbad efter första missfallet så månaden innan jag började med NC var jag på gyn som sa att jag hade rubbningar gällande mina ägglossningar men att de va inget de kunde göra då, och de sa att jag troligtvis p.g.a. detta skulle få svårt att bli gravid. Vi fortsätta till förra sommaren sen slutade vi försöka under hösten och sen blev jag gravid i februari. 
  • Emsaflisaan

Vilken rosenrot använder ni som använt den nu? Hör stört dök tempen idag men känns ändå inte som mensen är på G men det visar sig imorgon. Tänkte testa rosenrot denna gången annars. Tips?

• Bell13
    Emsaflisaan skrev 2016-09-27 13:49:54 följande:

Vilken rosenrot använder ni som använt den nu? Hör stört dök tempen idag men känns ändå inte som mensen är på G men det visar sig imorgon. Tänkte testa rosenrot denna gången annars. Tips?

Använt arctic root men nu apotek hjärtats egen.
  • 3SD
    Bell13 skrev 2016-09-27 11:41:05 följande:
    Under dessa två år gjorde vi 4 ivf varav två blev graviditet som slutade i mf och ma. Blev sedan spontant gravid som blev vår son som idag är 17 månader. De andra barnen är två döttrar 14 och 10 år med en annan pappa. Vi vill försöka få ett syskon till, roligt för sonen att ha ett syskon nära i ålder.

Provsvaren ser bra ut än så länge, amh som visar vilken äggreserv som finns är det enda jag är orolig över nu och det kommer ju aldrig heller. Bara att vänta vidare
    Vad fantastiskt att det blev spontanitet mitt i allt. Kan bli så fascinerad. Vad mysigt! Förstår att ni vill ha ett syskon. =)

Jag har alltid tänkt ja bara man får första så flyter det bara på sen. Jag har också ansett att jag har haft koll på det vanligaste om detta men förstår att det är mer som ska stämma än vad man kan tro.

Förstår också att det verkligen är en välsignelse att bli gravid. Att det kan vara så olika för alla är så märkligt egentligen.

Det kommer nog närsom ska du se. Håller tummarna! =)
  • 3SD
    Emmissara skrev 2016-09-27 12:36:14 följande:
    vi har kört NC i 1,5 år. VI började inte försöka för 3 år sedan utan jag slutade med p-piller för jag mådde för dåligt av dom. Vi började försöka för 2 år sedan (sep 2014), men min cykel var rubbad efter första missfallet så månaden innan jag började med NC var jag på gyn som sa att jag hade rubbningar gällande mina ägglossningar men att de va inget de kunde göra då, och de sa att jag troligtvis p.g.a. detta skulle få svårt att bli gravid. Vi fortsätta till förra sommaren sen slutade vi försöka under hösten och sen blev jag gravid i februari. 
    Jaha okej! Ja p-piller är vidrigt ibland också. Jag mådde också riktigt dåligt.

Okej. Ja det är ju ändå en väldigt kämpig tid att gå igenom.

Tycker du NC funkar bra för dig? Har du haft rubbningar hela tiden eller periodvis?
  • 3SD
    Emsaflisaan skrev 2016-09-27 13:49:54 följande:

Jag har ju bara använt den denna period men det är apotek hjärtats.

Vet inte om det är tack vare RR eller bara att jag är mer fokuserad nu men känner verkligen av att min ÄL är på G.
  • utesluten

Kan man redan nu testa grav test? Har haft molnande värk i magen, mått illa o känt dofter som nästan fått mig att spy och varit super trött och väldigt mycket flytningar nu nästan i en veckas tid! Har inte beräknad mens förräns den 4 okt! Känns underligt att det redan nu ska vara gravid tecken?!
  • Guffy78

Hej. Vet inte fasiken vad som händer med min kropp... Aldrig varit med om sådan dålig tempkurva .. Har enormt mycket värk i livmodern och fick spottings idag. Trots progesteronkräm! Min temp brukar aldrig gå under 36.9 i lutealfasen innan Mens kommer. Nu är den långt under coverline och inte ens krämen hjälper. Verkar som jag kommer ha kortare lutealfas också mot mina vanliga 13-14 dagar. Dessutom tempen brukar skutta uppåt ännu mer runt ÄL+8-9 .Bara stor besvikelse. Har haft Progesteron behandling i 3 månader trots normala värden bara pga läkarens Gisning ( inga prover togs) kan Lutinus ställa till ?Detta är första fria månad från proggisar vagitorier. Tar krämen istället.

Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles