• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • 20110303

Reggi: jag är trött, ont i ryggen och illamående från och till. Var dock på akupunktur igår o idag känns ryggen ingenting. Hade foglossning tidigt förra graviditeten o blev sjukskriven så hoppas verkligen akupunkturen kan hålla det under kontroll minst ett par månader till!

• tvåsmåunderverk
    20110303 skrev 2015-04-30 15:02:49 följande:

Oj vad det skrivs-kul:) välkomna alla nya!

Jag är 31 år och min man 33 vi bor i hus tillsammans med våra tvillingar på 4 år. Så vi väntar nr 3 <3 Inga husdjur här för är allergiker och astmatiker, något barnen tyvärr ärvt.

Såg att ni pratade om när ni ska berätta. Då detta var högst oväntat( hade sex en gång och långt efter beräknad äl) så har vi inte landat än själva framförallt inte mannen. Så lär dröja innan vi berättar vill helst gjort vul innan så vi vet hur många som bor i magen denna gång:O

Kul med någon mer med tvillingar! :) våra är 1,5 år!
  • Ronkan

Berättade för några förra gången och för en kan man berätta om mf men att behöva göra det flera gånger/till flera personer :/

Denna gång håller vi oss till v12 "som man sig bör"!

• Lillasyster82

Svårt detta med att berätta eller inte... Själv kommer jag berätta för de som kommer få ta hand om mig om jag skulle få missfall.

Vi är ju så olika men jag behöver prata mycket när jag mår dåligt, min man är raka motsatsen i det avseendet.

• Seven Costanza
    Lillasyster82 skrev 2015-04-30 18:48:04 följande:

Svårt detta med att berätta eller inte... Själv kommer jag berätta för de som kommer få ta hand om mig om jag skulle få missfall.

Vi är ju så olika men jag behöver prata mycket när jag mår dåligt, min man är raka motsatsen i det avseendet.

Tänker precis lika. Jag kommer berätta för bästis och mina föräldrar nu i helgen. Min man vill inte berätta för någon förrän efter v 12 så övriga väntar vi med. Hoppas det inte kommer synas.
  • tvåsmåunderverk
    Lillasyster82 skrev 2015-04-30 18:48:04 följande:

Tänker likadant! Min mamma och syster kommer få veta, för om jag får missfall så behöver jag stöd! Fick missfall innan jag vart gravid med tvillingarna. Min syster är sjuksköterska på neo och hennes bästa vän är barnmorska och det hjälpte mig mycket förra graviditeten så det vill jag ha del av denna gång :) min sambo kommer nog berätta för sin syster för att ha någon att "lätta hjärtat" för :)

Lite komiskt, dagarna efter att jag plussat med tvillingarna fick min syster barn, och igår, några dagar efter att jag plussat, så fick min sambos bror barn! :)
  • Linnea1986

Nu hoppas jag att jag får sova ordentligt i natt så jag kan gå till jobbet imorn :) Natti natti alla :)

• VillBliTre

Vi hade en ofostrig grav som upptäcktes i v 9+ . Så vi väntar ett tag med att berätta. Dom sa på Gyn förra gången att vi gärna får komma o kolla så allt står rätt till denna gång. Men vet inte vilken v dom kan se något? Vet ni när man kan kolla?

• FrökenBlå

Vi kommer att berätta efter ultraljudet runt v 12 denna gången med. Det passar oss bäst iom att varken jag eller sambon har behov av att prata om våra känslor med andra än just varandra.

Jag har svårt att sova på natten, vaknar jag så är det svårt att somna om eftersom jag ligger och funderar en massa..typiskt när dottern väl sover bra! ;)

• aomj
    VillBliTre skrev 2015-05-01 06:55:20 följande:

Vi hade en ofostrig grav som upptäcktes i v 9+ . Så vi väntar ett tag med att berätta. Dom sa på Gyn förra gången att vi gärna får komma o kolla så allt står rätt till denna gång. Men vet inte vilken v dom kan se något? Vet ni när man kan kolla?

Jag har läst att man kan se hjärtslag på VUL i vecka 7 :) håller tummarna att allt står rätt till!

Undrar dock en sak... Hade du graviditetssymptom trots en ofostrig graviditet? Jag oroar mig konstant, blir helt knäpp :( Du behöver INTE svara om du inte vill, förstår om det är känsligt! Kram!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)