Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

MeEmmA skrev 2015-12-09 23:42:24 följande:

Satt precis och funderade lite, var ju hos bm idag och mitt nästa besök är 30/12, det är om tre veckor. Har inte varit med om att man har så lång tid mellan besöken såhär på slutet förut. Har ni andra också tre veckor eller hur ofta?

Jag går varannan vecka till bm och varannan vecka till en usk nu för att kolla blodtryck och urinen. 3 veckor till nästa gång lät länge, trodde det var standard i alla landsting att man gick varannan vecka sista tiden.
  • WiMe06

Usch, ny börjar jag må dåligt av denna sjukliga trötthet. Idag lämnande jag barnen i skolan, åkte hem till sängen igen och har inte tagit mig upp härifrån ännu. Det är jobbigt att vara så energilös, avundas er som orkar hålla igång med både jobb och andra aktiviteter.

Nu ska jag försöka ta mig upp iallafall och baka en omgång lussekatter till då första redan är slut.

• WiMe06

Förresten är det ngn som kan känna av domningar i armar och ben? Inatt var min vänstra arm helt domnad och det bultade och värkte ngt jättejobbigt. Kom tillbaka imorse igen, nu är armen normal men jag känner lite svagt i vänster ben.

• WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-10 11:31:33 följande:

Aaah en vecka till, sen så kanske...! Fick tid hos läkaren 17/12, enda tiden bm hade tillgänglig. Det blir alldeles lagom för det sista jag har inbokat i jobbkalendern är den dagen. Sen hoppas jag kunna bli sjukskriven på heltid. Det känns ju nästan uthärdligt när jag tänker på det! Tills dess är det dock fullt upp på jobbet men jag tror jag fixar det, snart helg tack och lov. Herregud vad trött och sliten jag är.

Gud vad skönt. Håller tummarna för dig att du kan få sjukskrivning, precis lagom till jullov å allt
  • WiMe06

Tack för alla svar, det är mest om jag ligger på sidan som jag känner av det, inte mkt när jag är uppe och går eller sådär. Det sitter mest i övre armen, känner inte av att händerna domnar. Men igårkväll bytte jag nog sida var 10 minut, för när jag låg på höger domnande den sidan och när jag låg på vänster domnade den sidan, men kände det mest i vänster. Ryggen kan jag bara glömma att sova på, det går icke.

• WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-10 11:34:24 följande:

Usch vad jobbigt, jag tror jag hade haft det likadant om jag varit hemma, nu går jag verkligen på sparlåga. Vare sig jag vill eller ej slocknar jag i soffan när jag ätit lunch och har alarm på varje dag för att jag inte ska missa att hämta på förskolan....

Känner så väl igen mig, nu ska jag försöka få i mig lite mat sen blir det nog soffläge för mig en stund innan barnen ska hämtas i skolan.
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-10 15:11:38 följande:
    Haha ja det skrämmer mig lite att läkaren ska tänka att jag bara vill ha jullov. :-P Att han ska tycka att jag ska ta föräldraledigt istället. Men skulle jag ta föräldradagar så har jag ju bara rätt till 15 timmar på fsk för sonen och det pallar inte min kropp det vet jag.
    WiMe06 skrev 2015-12-10 13:35:16 följande:

Känner så väl igen mig, nu ska jag försöka få i mig lite mat sen blir det nog soffläge för mig en stund innan barnen ska hämtas i skolan.

Nu har jag sovit i nästan två timmar... Ska vila lite innan jag hämtar sonen. Haha! Hoppas inte den långa tuppluren stör nattsömnen men det tror jag inte.
    Då är han ju dum läkaren om han ska tolka det så. Nej, det håller vi tummarna för att allt går bra och att du får bli sjukskriven.

Skönt med lite vila, jag ligger också på soffan ännu, ska hämta barnen om 30 min. Imorgon ville den yngsta cykla själv till skolan, men då måste storebror gå med på att cykla också, får väl se om jag vågar släppa iväg dem själva. Känns så läskigt att göra det men samtidigt är det ju bra dem vill lära sig.
  • WiMe06
    Zandiii skrev 2015-12-10 14:48:22 följande:

Hej alla ni som har bf i jan! Jag har bf 2 jan, och igår släppte min slempropp! Idag kom det ännu en, typ dubbelt så stor! Det är första barnet. Ni som ska ha i januari, har er slempropp gått än? Och ni som har barn sedan tidigare, någon av er som kommer ihåg om er propp var riktigt brun? Vad tror ni, är det normalt med brun propp?

Jag märkte aldrig av att slemproppen gick med mina tidigare men vad jag hört är det normalt att den kan vara lite färgad, att den är lite brunfärgad skulle jag tolka som att den är lite blodblandad.
  • WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2015-12-10 16:40:02 följande:
    Det är emot reglerna även på fritids. Jag tror dock mina barns fritids är flexibla när det handlar om en vecka.
    Det är detta som blir problemet när man inte får den sjukskrivning man borde ha rätt till. Hade jag varit frisk och valt att ta föräldradagar så hade jag även orkat hämta och lämna flera gånger om dagen. Nu orkar jag inte det för jag är sjuk, även om inte läkarna håller med.
    Visst är det typiskt att vissa ska prata jobb när man kommer som privatperson. Jag råkar ut för det hela tiden.
    Pratade med en mamma här som precis skolat in sin yngsta, när hon var hemma med henne hade hon sin äldsta dotter på fritids till 16.00 en dag eller 2 dagar i veckan. Hon sa att man har rätt till det här om man betalar för sin plats och möjligheten finns, men det är väl skillnad mellan olika kommuner. Men förskolan är kanske knepigare.
  • WiMe06
    Zandiii skrev 2015-12-10 16:15:14 följande:

Är det bra om det är blodblandat tro?

Såg att du fått svar redan, min tanke var samma
Svar på tråden BF Januari 2016 :)