Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

qatteriin skrev 2015-12-06 16:28:30 följande:
    Ja men jag brukar ju ha granen uppe första advent, hehe. Och sen allt pyssel jag skulle vilja göra... Jag tror inte jag kommer hinna. Bebis lider ju inte av det men jag vill ju, för att jag kan. Den här graviditeten har jag ju inte karpaltunnelsyndrom utan kan faktiskt använda mina händer hjälpligt, ändå sydde jag ett lapptäcke till sonen när jag var gravid...

Vi har nästan inte heller nåt i 62, sen i 68 är det en massa sommarkläder och det var en varm sommar så jag vet inte om nåt av det kommer funka, beror väl på hur snabbt bebis växer också. Men det är ju så kul med bebiskläder så det blir nog inga problem att fylla på. Det som blir jobb med är att göra sig av med allt sen... Jag vill gärna sälja på tradera men det är ju lite meck med det.

Det enda vettiga jag gjort idag är att rensa igenom de olika babyboxarna jag samlat ihop och lägga undan det som fanns i. Blev inte så mycket till slut... Men det gör väl inte så mycket, jag vet ändå vad jag vill köpa hem mer av sen.
    Jag förstår precis sin känsla, det är klart att bebisen inte märker av det utan det är ju ens egna behov av att göra saker för bebis. Man får nog bara försöka att inte lägga tyngd på sig själv för att man inte orkar, vi bär ju trots allt runt på ett helt nytt liv som tar den kraft vi har.

Nej, dem där boxarna var inte mkt att hänga i julgranen, mest bara småkrafs med prover. Sen är det bara en stor låda typ. Haha. Förstår verkligen inte meningen men haklappen från trygg hansa som var i babyproffsens Box, eller jo det är klart jag förstår meningen med den men hur snygg var den då haha.
  • WiMe06
    Eleonor01 skrev 2015-12-06 18:17:39 följande:

Nu ligger jag på soffan å vilar medans sonen tittat på ninjago. Har haft fyra dagiskompisar här idag på julbak. En mamma sa att hennes flicka hade längtat lika mycket till detta som julafton :) så fantastiskt roligt att det blir så uppskattat. Gjorde julklappar till alla barnen i smällkaramellformat å hängde i granen till dem. Vars ett förkläde å äggpensel som vi använde under dagen. Sen blev det lussekatter pepparkakor å sen fick de göra vars två riktiga smällkarameller som de fick med till syskonen. Givetvis vara det mycket lek å Go fila också. En väldigt uppskattad dag från alla verkar det som! Riktigt kul om jag kan lyckas hålla igång denna traditionen. Verkligen älskar göra sånt m barn som tycker det både e roligt å lärorikt. Men nu e jag trött. Undslapp inte dammsugningen å middagslagningen... Barn skratt är det härligaste man kan ha i huset tillsammans m julmusik å peppatkaksdoft :))

Bm imorgon å tul på onsdag... December går förbi i rasande fart!!

Härligt att ni fick en bra dag, tänkte precis på dig när jag stod och plockade undan efter maten.

Ska också till bm imorgon och sen har jag tul på tisdag
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-06 17:14:00 följande:
    Haha ja den där haklappen var ju gräslig! Och för oss som inte kommer mata dessutom helt meningslös eftersom det är att äta naken eller med heltäckande förklädeshaklapp som gäller. Men nån hade en snutte från geggamoja som var lite söt, då kan vi ju testa snutte även om sonen aldrig tog nån.
    Ja, verkligen. Åh, du verkar ha så mkt bra planer för bebis när den blir större. Jag har inte tänkt nånting hur vi ska tänka kring det där med att lära sig äta själv, eller potträning å sådär. Våra killar hoppade pottan båda två och fick direkt på toaletten och det var otroligt skönt tycker jag. Så kan denna göra det med vore jag glad.
  • WiMe06
    Eleonor01 skrev 2015-12-06 19:04:51 följande:
    Då håller vi våra tummar hårt! :))
    Absolut, det gör vi
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-06 19:36:14 följande:
    Jag har nog lite mer planer än jag kanske borde för min sinnesfrids skull, haha! Men vad gäller maten så körde vi BLW med sonen och det känns helt otänkbart nu att inte köra med det den här gången. Sonen var rätt lätt att potträna vad gäller kisset men vägrar fortfarande bajsa annat än i blöja och det börjar bli riktigt frustrerande så det vore skönt att slippa det med nästa, billigare också om man kan slippa byta så vansinnigt många blöjor varje dag som det kan vara med bebisar, haha!
    Vår äldsta var ganska sen med mkt. Han fixade att bli av med blöjorna på dagen lite senare än många andra men nattetid tog många år innan han kände att han behövde kissa. Han var över 6 när han blev av med blöjan på natten, vi testade otaliga ggr att ta bort den, men det blev ju bara jobbigare för honom och han kände sig bara kränkt när det blev blött i sängen. Till slut fick vi hjälp från vc med kisslarm, men det fungerade inte ett dugg, men så en dag bara knäppte det till och så har det aldrig hänt en olycka sedan dess. Så det är verkligen det där med hormoner ibland, dem måste mogna i sin egen takt liksom. Men jag förstår er frustration med blöjan. Det är inte lätt alla ggr.
  • WiMe06
    mitthemligajag skrev 2015-12-06 20:41:39 följande:

Är linnena alltså gjorda för att använda utan topp eller bh under? Har alltid haft amningstoppar under hehe, inte haft en tanke (koookkooo) på att den är gjord för att bara ha linnet ;)

You not alone! Jag har alltid haft amningsbh under en amningstopp, har aldrig testat linnen innan. Nätterna har jag aldrig haft ngn topp eller nåt, har iofs inte haft problem med läkage heller men brukar man sova med topp eller nåt på sig.
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-06 21:05:14 följande:
    Ja så frustrerande! Men jag vet ju att det kommer tids nog. Nu säger han bestämt att han ska bajsa på toan när han fyller fyra så vi får väl se i mars, haha! Envetna unge. Inatt vaknade jag av att hans dörr öppnades, sen hörde jag inget och han kom inte in till oss, det har aldrig hänt förr. När jag klev upp för att se vad han gjorde så satt han på toa! Så han hade gått upp och kissat alldeles själv! Han kändes så stor helt plötsligt, haha!
    Men det är väl helt underbart han lär sig.
    Hihi. Och när dem väl börjat bli "stora" sen så går det undan. Haha.
    Vår minsta är väldigt självständig och somnar hur lätt som helst på egen hand, kan gå upp på toa om nätterna och tillbaka till sin säng medan den stora inget hellre vill än att vara bebis igen, vill gärna bli nattad som en bebis och kan inte på toa om nätterna och tillbaka till sin säng. Han är 8 och jag är helt uttömd på idéer och lösningar just nu. Hittils har lugn musik via Spotify vid läggdags varit den bästa lösningen för att försöka få honom att somna utan att man sitter bredvid honom.

Det där med maten låter superbra. Måste nog läsa lite mer om det sen framöver när det börjar bli dags.
  • WiMe06
    mitthemligajag skrev 2015-12-06 21:24:13 följande:

Men hörni! Namn! Har ni bestämt er för några/något och varför? :D

Redan innan vi blev gravida hade vi ett flicknamn som vi var helt övertygade om, Alice, men nu har vi strukit det helt, passar inte alls med killarnas namn och är alldeles för vanligt idag tycker jag. Killarna heter Wiggo och Melwin och vi vill gärna plocka upp w i tösens namn också, så nu är vi inne på Wendela istället. Om det nu inte är en flicka utan det kommer ut en pojke istället så är vi inne på namnet Alwe.
  • WiMe06

Hörrni jag måste fråga er, gör det ont när era bebisar rör på sig? Bara senaste dagarna har det börjat göra ordentligt ont när den lilla rör på sig och i samband med det kan jag få sammandragningar som känns också. Har just tagit en runda med hunden och nu när jag la mig i sängen så började hon böka runt som en tok där inne och det känns som hon liksom ska bryta sig ut ur magen, sen gör det ont bak i ryggen och ner mot underlivet. Kan det vara att hon försöker tränga sig ännu längre ner eller är hon bara extremt hårdhänt just nu.

• WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2015-12-07 07:41:08 följande:

Att hitta ett namn när man jobbat med barn är inte det lättaste kan jag meddela. Många namn går helt bort då de är så starkt förknippade med andra barn som jag känner. Dessutom är vi 4 som ska tycka till denna gången. Men vi har i vilket fall bestämt oss för Nova. Och sedan ett släktnamn ( troligtvis min mammas namn) i andranamn.
    Den enda som inte gillar vårt namnval är svärmor. Hon har sagt att hon tycker namnet är ett förortsnamn, inte fint nog helt enkelt. Kan tillägga att vi inte är ett dugg "fina" utan vanliga Svenssons. Klart man blir lite sårad när hon inte kan hålla det för dig själv, särskilt när både vi och barnen kallar bebis i magen för Nova, det är liksom redan befäst hos oss.

Vad trist att svärmor ska säga så, förstår att ni blir sårade.

------------

Troligtvis kommer vi nog låta barnen välja andra eller tredjenamn och så kommer vi nog välja ett utav min svärmors namn, som för övrigt heter Ingrid, som jag ser flera utav er gillar. Skoj med namn
Svar på tråden BF Januari 2016 :)