Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

Blgebo skrev 2015-12-09 10:00:05 följande:
    Nej, trean var bäst.  
    Tre timmar från första känningen, hon bara gled ut utan att jag behövde krysta, och ingen bristning. Kanon. 
    Trean brukar inte vara värst, men annorlunda.  
    Åh, vad skönt att höra. Hoppas det blir så här med då. Varför ska alla skrämma upp en hela tiden? alla har typ sagt till mig att räkna med att det kommer bli din värsta förlossning, nr tre brukar bli det.
  • WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2015-12-09 11:17:26 följande:
    Jag har nu funderat fram och tillbaka och bestämt mig. Jag jobbar på fredag. Gör det till ett avslut med barnen och jobbar dörmed min sista dag. Nästa vecka tar jag föräldrardagar och 19 dec -7jan "jobbar" jag igen eftersom det är betalt jullov. Inser att jag har det ganska bra ändå som har två veckors fullt betalt över julen. Då blir det att jag offrar 5 föräldrardagar helt enkelt. Det är på gott och ont att vara lärare, inga semesterdagar att styra över själv men skön ledighet när det är lov. Det känns bättre att avsluta på fredag och säga hej då känner jag så vet barnen att jag försvunnit samt att jag kan koppla bort jobbet helt och hållet nästa vecka och slipper sitta och skriva lektionsplaneringar varje kväll. Nu väntar jag bara på klartecken från min chef men jag har svårt att se att hon skulle motsätta sig då vikarie är på plats.

Anledningen till att jag inte får någon sjukskrivning är just som du säger att jag kämpade på för länge. Hade jag haft en pågående sjukskrivning hade jag fått fortsätta men de beviljar inga nya.
    Tråkigt att dem inte beviljar sjukskrivning vid den här tiden men skönt att du hittar en möjlighet som fungerar för dig. Jullovet kom rätt lägligt
  • WiMe06

Liten systuga såhär på fm. Gjorde två dreggellappar av mitt uggletyg med plastad frotté på baksidan så kan man undvika att den blir blöt rakt igenom av kräk och liknande av små spillbitar gjorde jag ett par babyvantar, men dem blev små. Så vi får väl se om dem ens funkar :-P

• WiMe06
    Hame skrev 2015-12-09 11:29:57 följande:

Var hos mvc igår och allt såg bra ut. Jag är 37+0 och har gått upp 6 kg, sf-måttet var 33 cm. Mitt blodsocker har legat runt 5-5,5 tidigare men var nu uppe i 7, troligtvis för att jag precis fikat.. Vad har ni andra för sf-mått? Jag tycker inte magen behöver växa mer nu, den är stor så det räcker Tungan ute

Skönt att allt var bra. Mitt sf-mått var 29 nu i måndags i v 34+0. Har hittills gått upp 8 kg, vägde mig idag hemma.
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-09 11:43:00 följande:
    Åh så fint! Och så söta vantar! Jag hoppas orka idag att trycka klart babyfilten jag började med igår, då kan vi fixera med strykning sen så ska jag packa ner det hela i bb-väskan!
    Det är så kul att sy när man väl kommit igång, haha. Mysigt att trycka på filt Tänkte se om jag kan sy ett par vantar med fleece i. Hade egna tags förrut men kan inte hitta dem nånstans och det stör mig lite. Haha.
  • WiMe06
    fruthomas skrev 2015-12-09 09:55:34 följande:
    Jag har heller inte tappat hela slemproppen vid mina tidigare fl. Den har kommit lite allt eftersom, ungefär som snor ja. Segt lite klumpigt ibland och oftast lite slajmigt. Sen har mina startat med värkar. Hinnorna har de tagit på sjukhuset. Inga förvärkar har jag haft direkt heller så när det har startat har jag vetat det ändå.
    Är det typ som äl-flytningar kan vara?? Dem är ju ofta sega, lite slajmiga.
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-09 12:43:47 följande:

Men seriöst, nu blåser de löv här utanför IGEN!! Det måste vara nåt annat de håller på med för de höll på till tre igår och nu är de igång igen! Men det är precis sånt där skitjobbigt brummande, jag blir så jäkla stressad av det, jag vill ju VILA!

Men va härligt du får låta gravidhormonerna styra och gå ut och säga åt dem att sluta blåsa löv när du ska vila

Första ggn jag var gravid hade jag ett hemskt humör, jag lovar, hemskt!!!! Jag och mannen bråkade om ngt en fm och precis då kom reklamkillen å slängde in post i brevinkastet. Jag fick värsta jävla psykbrytet, tog reklamen, öppnade dörren och sa till killen att han minsann kunde ta med sig sin reklam (ja, jag sa, jag kunde behärska mig så pass att jag inte skrek på stackars reklamkillen iallafall, haha). Det var inte så kul då. Men såhär i efterhand kan jag skratta på eländet.
  • WiMe06
    MeEmmA skrev 2015-12-09 12:57:40 följande:
    Nummer tre var absolut min bästa förlossning och han kom närmast bf :) det gick snabbt och gjorde inte lika ont, var bara trixigt att få ut han då han kom med ansiktet före vilket barnmorskan och usk som var med var väldigt fascinerade över... Kommer ihåg hur båda två stod och tittade helt förundrande mellan benen på mig och sa "titta så fint, åh..." Haha, kommer aldrig att glömma det. Har förstått efteråt att det inte är så vanligt.
    Men oroa dig inte för nummer tre, känner inte så många som har upplevt dem mer luriga på riktigt.
    Skönt kan tänka mig känslan att ligga där och folk står och tittar rakt mellan benen på en och säger så, lite komisk situation.
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-09 13:05:32 följande:
    Om jag bara såg var de höll hus!

Haha åh, igenkänningen på den! Jag tänder till för igenting jag. Maken ringde nu när jag satt på bussen hem för att säga att en pyttegrej som pajat på bilen skulle kosta 2500 att laga. Jag skällde ut honom för att han ringde (eeeh) och smsade honom att han kunde "sälja den jävla bilen då!!!!"... Sen smsade jag stackarn igen att han inte får vara så dum att han ringer mig om sånt när jag är på väg hem och inte hunnit äta lunch. Jag är normalt ett monster när jag är hungrig och när jag är gravid blir det INTE bättre kan jag säga! Fy vad elak jag är men som tur är så är han van. Jag bad om ursäkt när jag fått i mig maten iaf, men jag tycker fortfarande att han kunde ha väntat med den infon tills ikväll. :-P Jäkla bilar till att vara svarta hål för pengar. Nya sommardäck behöver vi också, hoppas det blir vinter lääääänge...
    Haha, det är ju så härligt med hormoner som man kan kontrollera så bra

Usch, lider med dig bara jag hör historien, jävla bilar. Måste boka service på vår men drar ut på det vaarje dag! Så dyrt!!

Det är bra man kan stå för sina hormonbryt iallafall och säga förlåt. Tyvärr fick reklamkillen aldrig ngn ursäkt. Haha
  • WiMe06
    MeEmmA skrev 2015-12-09 13:26:23 följande:
    Dom blir väl lite yrkesskadade kanske :) sen just i stunden tänkte jag inte så mycket på det, utan det blev mer efteråt när jag hade samlat mig :)
    Det är väl så

Kul med säng det kliar i mina fingrar att få ställa i ordning här hemma och bädda och fixa, men får nog vänta ett tag till iallafall.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)