Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

Varit på tul idag, bebis har vuxit enligt sin kurva, hon beräknas just nu väga 1930 gram, förra besöket beräknades hon väga 1555 gr, så vuxit har hon gjort. Alla värden var helt normala, hon tränar andningsmusklerna för fullt i magen. Så läkaren sköt fram nästa tid för tul till v 38 istället för v 36, så den 28 dec ska vi mäta igen om bebis är kvar i magen då
    Hon förväntas väga runt 2400gr vid födseln. Ligger bara på -19,6% nu.

Frågade läkaren om hon kunde se könet men det var för rörigt i det området sa hon, så tyvärr. Vi får hållas på halster om det är en liten tös eller inte.

• WiMe06
    Eleonor01 skrev 2015-12-08 12:26:45 följande:
    Va skönt att höra!! :))
    Jag ska göra mitt imorgon bitti. Hoppas att mitt går lika bra som ditt :)
    Ja, det var skönt håller tummarna för att ditt går bra imorgon du måste uppdatera oss när du gjort det
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-08 12:40:52 följande:
    Ja jag ska tusan ta tag i det. Fy farao!! Som om det inte räckte så blåser de löv eller nåt här utanför nu när jag äntligen trodde jag skulle få vila. Eller kvistar efter Helga kanske för löven är ju slut... men jag hatar sånt där buller.

Härligt att höra att lillan vuxit enligt kurvan och att alla värden såg bra ut! Lilla rackarungen som inte ville visa upp sig, haha!

Idag är det fyra år sen vi såg sonen i 3D-ultraljud. Så vansinnigt häftigt, önskar att vi hade haft möjligheten med den här bebisen också, men snart får vi se henne live istället.
    Ja, det tycker jag verkligen du ska göra.
    Jädrans löv och små grenar, nu får det va slut på blåsten tycker jag.
    Ligger själv i soffläge just nu efter en shoppingtur på maxi och lite mat i magen. Nedanför ligger vår gamla hund, nu svärföräldrarnas hund, och tittar undrande på mig och tänker säkert att det var mig en lat jävel som bara ligger där!!!

Vad häftigt med 3D ultraljud, har aldrig gjort det med ngn utav våra barn. Ja, man får väl nöja sig med live snart, lite besviken att man inte fick ngn bild på ul idag men dem tycker väl bara det är en stor kropp på bilderna
  • WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2015-12-08 12:56:15 följande:
    Ja bums iväg till läkaren och försök få en sjukskrivning. Jag bävar själv för hur det ska bli efter torsdag då min vecka är slut. Tänkte ringa vct i morgon och be om en läkare som vill sjukskriva mig nej men helt seriöst så känns det orimligt att jobba.

Jag har även börjat få riktiga värkar. De kommer och går och sotter i ryggen. Ni som fött nyligen eller har bättre minne än vad jag har, hur länge brukar man ha såna här värkar innan det är dags? Jag tycker det känns som om detskullevara dags vilken dag som helst, kan inte fatta att jag kanske ska gå med värkar i en månad till!
    Har aldrig haft förvärkar så vet inte alls hur länge det kan sitta i, men fortsätter det så kanske du borde kontakta förlossningen, kan ju vara skönt om bebis vill stanna lite till i magen. Hoppas du kan få till en sjukskrivning snarast, låter inte alls bra att du ska gå tillbaka och jobba. Säger som jag gjorde till quatterin, försök få tag i en läkare BUMS!! Du behöver också viiila!!
  • WiMe06
    fruthomas skrev 2015-12-08 14:18:02 följande:

Är det någon som har packat bb-väskan än? Jag har ju redan genomgått detta två gånger, men kommer ändå inte ihåg vad jag ska packa.. 

Jag har packat nästan färdigt, ska stoppa ner ett par byxor till hemresan, kamera och mobilladdare så är jag klar. Jag har faktiskt packat en förlossningsväska och en bb-väska. Tyckte det blev så stor väska att släpa med till förlossningen när jag packade allt i samma. Så tog en mindre väska och packade i till förlossningen.

Förlossningsväska: Lypsyl, vattenflaska, ombyte bebis 2 bodys, 2 byxor, 1 pyjamas, 2 tunna hjälmmössor, filt och snutte till bebis, hygienartiklar, hårsnoddar, mvc-papper, läkerol, godis, amningsnapp. Kommer även packa ner kamera och mobilladdare.

BB-väska: mjuka byxor till mig, amningslinne 2st, amningstopp/bh 2 st, mjuka underbyxor, strumpor, stora bindor, amningsinlägg, ombyte till bebis (2 bodys, 2 byxor, 1 pyjamas, 2strumpor, ytterkläder, tjock mössa) filt till bebis, pyjamas till mig.

Tänker lämna BB-väskan i bilen så får mannen hämta den när vi fått tillgång till rum eller behöver dem sakerna helt enkelt. Är det ngt jag glömt tror ni??
  • WiMe06
    SweetSugarGirl skrev 2015-12-08 15:11:38 följande:

Hej! Får man hoppa in här som en nykomling? ????

Jag väntar mitt fjärde barn med bf 9 januari. Dock så har jag haft förvärkar sedan i lördags och idag är dom riktigt jobbiga så det finns en chans att han kommer snart redan.

Mina andra barn är Harry 5 år, William 3 år och Oscar snart 2 år. Liten i magen ska heta Erik.

Välkommen! Klart du får hänga på här

Oj, många som börjar känna av förvärkar, hoppas det lugnar ner sig så era bebisar får stanna kvar å gotta sig ett par veckor till iallafall.
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-08 19:25:38 följande:

Jag och sonen har pysslat lite ikväll, jag orkade, wohoo! Så nu är det bäst att det blir en Sally! Glad att jag fick till att göra en eftersom sonen fick en som förstaplagg.

Men åhh, så himla fin. Vad duktiga ni är. Använder du mönster till bokstäverna eller skriver du på frihand? Jättefint namn.
  • WiMe06
    MeEmmA skrev 2015-12-08 19:26:40 följande:
    Jag tror hon menar bf 151213 och bebis kom 151231... Kanske :)

Jag vill ha en ny väska och därför har jag inte packat något än... Känner att jag behöver något stort och rymligt så jag får plats med saker åt båda barnen. Var missnöjd med min förra Skötväska, var så mycket fack i den att man nästan inte fick plats med något. Nu kör jag på en liten ryggsäck som ligger i sidokorgen på vagnen, men det kommer ju inte att fungera.
    Har plockat fram bebiskläder iaf och gjort iordning lite hyllor åt bebis. Ska titta på säng imorgon också! Men jag har inte hittat några kläder lillen ska ha på BB och hem.
    Fyndade idag också, handlade på Willys och dom hade rabattkuponger med värdet 25kr på valfri Pampers newborn, storlek 1 kostar 33kr (för 24st), med avdragen rabatt betalade jag 8kr! Ska dit och handla mer :)

Idag har min mage sjunkit ner som bara den, har även fått påpekanden om det. Har också känt ett väldigt tryck i baken, det har jag inte varit med om innan. Och förvärkar börjar göra sig kända också. Men oroar mig inte för att få för tidigt, ingen annan har gjort det så denna stannar nog ett tag till också.
    Har försökt använda den skötväska vi fick med vagnen till förlossningsväska men glöm att det går, vet i sjutton om den kommer räcka som skötväska, det blir inte mkt man kommer få plats med i den. Men sen tänkte jag att jag kom undan när vi nu fick den med, haha, tänkte jag skulle slippa köpa en annan.
  • WiMe06
    MeEmmA skrev 2015-12-08 19:57:23 följande:
    Haha, tycker alltid att det är svårt att få plats med allt man ska ha i en väska, har en tendens att alltid försöka trycka i för mycket.
    Funderar på om jag ska försöka hitta en större handväska, nått bagaktigt och köpa barnvagnskrokar till. Jag gillar littlelephant men tycker att de är lite för dyra eftersom att jag sällan har samma väska en längre period. Har dock hintat min sambo lite om att en sån står med på min önskelista till jul... Har också försökt få honom till att förstå att jag vill ha en ring... Får se om det blir något av det. Vi har lite olika prioriteringar, han tittar mest på bilar istället just nu.
    Det har du så rätt i, jag har killarnas skötväska kvar så funkar inte denna eller jag inte hittar ngn annan får jag väl rota fram den, haha.
    Gillar också littlephant, men för dyr tycker jag. Har kikat mkt på jujubes väskor också, men tycker dem är dyra med. För snål helt enkelt, haha. Men vi hittar säkert ngt till slut en vanlig snygg väska funkar ju också alldeles utmärkt
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-08 20:06:48 följande:
    Haha ja alltså svärmors rutor var ungefär 3 dm varje ruta, jag vet inte riktigt hur hon tänkte där! Vi har använt det ändå men inte till det som detvar avsett för. Men de köper inte självmant presenter eller julklappar till sonen heller så jag är inte så förvånad. Deras enda barnbarn också och min svåger lär aldrig få några ungar. Men det är som det är, sonen älskar dem ändå och de älskar ju honom på sitt sätt.
    Vad roligt att ni era mammor och svärmödrar engagerar sig med sina kunskaper. Min svärmor sa senast till mig häromdagen att hon känner sig lite tråkig som inte kan sy eller sticka eller så, men hon är bra på annat istället,
Svar på tråden BF Januari 2016 :)