Inlägg från: qatteriin |Visa alla inlägg
  • qatteriin

BF Januari 2016 :)

himw: BF 3 januari och fick en flicka (Clara) den 13 december då vattnet gick plötsligt :)

Seven Costanza: BF 8/1 och fick en son på BF efter igångsättning och kejsarsnitt. 3080 g, 51 cm lång.

WiMe06- BF 17/1. Flicka (Wendela) 2148 gr 43 cm. Född 28/12 efter igångsättning.

qatteriin: bf 17/1. Flicka, Sally, född 18/1. 3070 g och 49 cm.

• qatteriin

Kollade de flera ggr på er hur livmodern dragit ihop sig? De kollade en gång på mig och då fick jag godkänt, men när jag klämmer på magen så tycker jag att det känns så hårt där inne. Minns inte hur det var med Axel... Jag har svårt att vara upprätt längre stunder och känner mig andfådd efter en stund, men den känslan minns jag från Axel iaf, jag relaterar den till att magmusklerna inte sitter där de ska men jag vet inte... Nån som känner igen sig? Jag ska höra på återbesöket om det håller i sig tänkte jag.

• qatteriin
    amalie79 skrev 2016-01-19 18:07:24 följande:

De klämde på mig under dagen och även morgonen efter. Men då blödde jag ju så mycket efteråt så kan tänka mig jag fick extra kontroll.

Jag har faktiskt bokat en tid på Mvc på torsdag för att kolla såren och hb. Tyckte det gjorde värre ont några dagar men nu är det bättre igen. Har upptäckt att jag måste försöka göra tvåan dagligen för annars blir smärtan värre!

Tänkte behåller tiden ändå för en extra koll är inte fel men min efterkontroll är först efter nästan 10 v., om jag ville träffa min egen bm och det vill jag gärna. Vi skulle ju setts idag o förra tisdagen :) sist jag såg henne var 15/12.

Tack för svar! Jag kan ju knappt ha förlorat nåt blod jag... Och moderkakan kom ut hel (med en så nästan hel fostersäck så de var helt fascinerade, haha!) så det borde ju inte vara några problem. Men det var skillnad att stanna på sjukhuset mot att åka hem direkt känner jag, vad gäller sånt här, för det var lättare att fråga när man var på plats där. Men när du nu nämner bm, min bm från mvc ska ju ringa endera dagen för sån är rutinen här, så då kan jag ju fråga henne!

Uuuh nummer två ja... Usch det var inte roligt ens under graviditeten för mig, ser inte fram emot det... Jag är tacksam att jag inte har ont av kisseriet den här gången iaf men vi får se hur det går med resten...
  • qatteriin
    Elma skrev 2016-01-19 18:42:54 följande:

Inser nu att efter att jag lämnat förlossningsrummet var det inte någon som ens petade på mig eller frågade om allt kändes okej. De tog nog för givet att jag skulle säga till om det var något och så såg jag väl så mycket piggare ut än min salsgranne (vilket jag också var). Själv tänkte jag inte ett dugg på mig själv då allt fokus var på bebis. Å andra sidan hade jag känt att något verkade fel hade jag bett om en liten koll också...

Samma här, förutom att vi inte lämnade förlossningsrummet förrän vi åkte hem då. Ja hade man känt där så hade man ju frågat... Jag tror inte nåt är fel nu men det är sånt jag inte tänkte på efter förra förlossningen eftersom allt var nytt då.
    Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-19 18:45:31 följande:

På mig så har de klämt flera ggr. Nu blev jag ju iofs snittad men den ska ha dragit ihop sig väl iallafall :)

Hm, undrar varför de bara kände en gång på mig då när det är samma sjukhus! Jaja, kanske var för att mitt var vaginalt och allt gick så fort, hehe.
  • qatteriin
    Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-19 19:02:55 följande:

Ja, så kan det vara. På mig började de klämma direkt när operationen var över. Är så tacksam över att jag hade bedövning då kan jag säga! Sen har de klämt en del nu på kvällen då de tycker att jag kissar för lite å var rädda att livmodern inte dragit ihop sig men det har den gjort som tur var :) de kommer säkert kolla dig på torsdag å tuttar lillan så drar sig garanterat livmodern ihop :)

Måste vara skönt å vara hemma nu. Jag längtar hem å efter storasystern som bara den! Längsta jag har varit borta från henne är ca 14tim å nu har jag inte sett henne sen sen söndag eftermiddag!! Å hon har sovit borta sen i lördags :(

Åh jag förstår att det känns långt nu!! :-/ Finns det nån plan för när du ska få åka hem? Det är väldigt skönt att vara hemma, lite nervöst men gött att få vara hela familjen.

Ja kissandet är lustigt, efter sonen har jag inget minne av att de mätte mängden kiss som de gjorde nu! Men jag fick godkänt på det och kissar som bara den så det borde vara lugnt.
  • qatteriin
    amalie79 skrev 2016-01-19 19:49:27 följande:

Jag gick redan på morgonen efter förlossningen men hade nada kontroll på det, det kom typ:)

Sen tog det tills på söndagen. Min sköna sambo gav mig en flaska barnolja och sa att nu kommer du inte ut innan allt är ute. :D

Igår är första dagen det har gått spontant utan skräck :D

Haha han verkar så skön, din karl. Jag har inte känt nåt behov idag men å andra sidan så gick jag typ femton gånger under dagen igår så det kanske var tomt, haha. Jag har min kära xylocain om det krisar men jag hoppas jag slipper besvär nu när bebisen är ute...
  • qatteriin
    Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-19 20:01:18 följande:

Har bett om att få komma hem imorgon vid lunch! Har fått godkänt på kissandet nu iallafall å även nr 2 avklarat. Halleluuuuja!! Hade inte velat vara hård i magen kan jag säga! Det är helt annat nu mot när dottern föddes. De är jätte noggranna nu å jag får blodförtunnande varje dag nu å de mäter kisset som sagt å katetern fick vara kvar. Förra gången var de inge snack om saken katetern ut direlt för jag ville de å inge blodförtunnande alls! Nu hoppas jag på att lillebror får tummen upp imorgon å vi får åka hem! :)

Hur känner du dej då? Har du kunnat smälta allt? Det gick ju så fort!

Härligt, då är det inte långt kvar!! Jag blev förvånad när de tog blodtrycket efter förlossningen men samtidigt tycker jag det är bra med en sån rutin, har en bekant som utvecklade hellp efter förlossningen och fick svåra komplikationer... Så väldigt bra att de ger blodförtunnande också! Jag vet att USÖ fått väldigt bra resultat i jämförelser mellan förlossningar i Sverige så de jobbar nog engagerat för detta.
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-19 20:05:09 följande:

Oj, hoppas allt ser bra ut på nästa besök. Men vad bra att läkaren bad en extra att kolla upp det.

Haha, vad roliga dem är dem små grynen. Han var kanske mest glad att mamma var hemma igen? Oj, stackarn då blir han besviken som får vänta ännu längre innan hon kan jaga honom

Känner du att produktionen har kommit igång nånting? Annars är det ju säkert det hon jobbar för så länge hon verkar pigg och alert borde det inte vara ngn fara tänker jag. Men förstår att det oroar dig när du haft bekanta som varit med om den situationen.

Haha jaa han blev min lilla bebis igen men det var jag beredd på. Han är så glad att jag kommer ner på golvet igen och kan leka. Och jag med, visst gör fogarna fortfarande ont men nu är jag iaf inte lika tung och otymplig.

Nja jag undrar om det alls kommit igång... Men det är klart, hon är ju inte ens ett dygn. Igår såhär dags hade jag ingen aning om att hon skulle komma samma kväll, så märkligt! De var inte oroliga på förlossningen iaf så det känns ju bra men jag hoppas inte det dröjer allt för många dagar innan det rinner till. Nu sover hon, den lilla. Hon som alltid brukade vara så aktiv i magen på kvällarna! Men det kanske var senare på kvällarna när jag tänker efter.
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-19 20:28:29 följande:

Då är det säkerligen det hon kämpar på för fullt med att det ska komma igång.

Ursäkta mig om jag är alldeles dum nu men alla mina barn har ju blivit sondade, men är bebisen alltså utan mat tills mjölken runnit till?

Härligt att du känner att du kan ner på golvet igen hoppas att dina fogar blir bättre den här ggn.

Min lilla sover med precis, så nu blir det kaninsaga för den store, sen hoppas jag hinna se lite veckans brott i sängen innan jag själv borde sova också.

Hehe det är väl inte dumt frågat! Nä man har ju råmjölken i början och den ska de klara sig på om de inte t.ex. har lågt blodsocker. Som jag förstått det. Men det är jobbiga dygn, jag vet att med Axel var jag nära att ge upp alltihop för det var så jobbigt att han inte blev nöjd så jag hoppas det går fortare nu...
  • qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2016-01-19 20:40:23 följande:

måste bara tipsa alla hårda magar om Psylliumfrö, det gör underverk!

Ja det är så bra, jag har det hemma sen innan så om inget händer i morgon så får det bli en sup eller två!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)