BF Januari 2016 :)
Vår bvc-sköterska sa likadant nu, hon hade aldrig hört ngn som tyckte det funkade med amningsnapp, så hon la det lite på mig å känna hur länge jag orkade kämpa på, och att det inte är fel att ge ersättning.
Vår bvc-sköterska sa likadant nu, hon hade aldrig hört ngn som tyckte det funkade med amningsnapp, så hon la det lite på mig å känna hur länge jag orkade kämpa på, och att det inte är fel att ge ersättning.
Förstår att du inte vill ha Axel mer på förskolan. Jag hade ju yngsta bonus hemma i nästan 2 veckor innan ju för han hade först halsfluss och sen gick det magsjuka på skolan. Aldrig i livet att jag ville utsätta mig för det i onödan. Nu går det bara det vanliga, springmask, löss och vinterkräksjuka... lol
Jag håller med dig att det känns väldigt onödigt att behöva ta av föräldrardagarna innan hon är född, men jag inser samtidigt att de allra flesta gör det efter BF och att et är få förunnat att må bra när de går över tiden. (till och med vår egna superwoman här inne verkar fått mindre kraft och energi.)
Jag insåg att jag har massa semesterdagar att ta ut med drygt 55 dagar, det är ju fasen 11 veckor. Har ni några tankar om det är någon skillnad på när man tar ut semester vs föräldradagar? Antar att fördelen med att ta semester är att sambon kan ta föräldradagar för lillan och vi kan vara lediga samtidigt.
Nu är äntligen våran son här. Föddes i morse kl 10:08 å vägde 3980g å var 53cm lång. Var en intensiv förlossning där jag började öppna upp mig fort men stannade av vid 7cm så vi beslutade att avsluta med snitt. Tydligen så har ännu en läkare kollat på mina röntgenplåtar å han tyckte att jag var aningen s för liten. Tröttsamt att de andra två inte sett de innan. Men men kämpade i 14h sen fick det vara bra. Hade värkar som kom varannan minut å var jätte starka. Nu är vi på BB å ska försöka sova lite. Har inte sovit sen lördagnatt! Lycka till nu alla ni som är igång med ert födande heja heja heja!!!!
Nu har äntligen lillebror anlänt! Han kom på BF+15 efter igångsättning som gick bra och fortare än jag trott, 14 timmar totalt. Nöjd med att jag fick prova på en vaginal förlossning efter snitt. 2 lika fina upplevelser men herre Gud va mycket "enklare" jag tycker det är var med planerat snitt..! Hade dock en jättepositiv förlossningsupplevelse trots att den avslutades med sugklocka. Häftigt hur mycket kraft kroppen (och psyket) har! Lycka till nu alla som väntar på bebis! <3
sant det där med pengarna. jag har ju turen att få 10% i 360 dagar av min arbetsgivare för att jag är hemma, så det blir ju inte riktigt någon jätteskillnad. Men däremot så vill jag att lillskrutt inte ska börja förskolan innan hon är minst 18 månader, Så det är super att jag har semester kvar från förra året.
Ja, jag hoppas det fortsätter så ny vägning på fredag och då gör vi nog premiärturen med vagn till bvc om vädret och lilla madams mattider tillåter
Ja, tror det kan bli bra att få ventilera lite med ngn annan. Jag har snart ventilerat klart allt med er, hihi
På 180 fl dagar får man 9 semesterdagar :) iaf fick jag det förra gången.
Denna gången får jag inget alls. Har studerat på heltid. Man blir verkligen straffad som student trots att man jobbat heltid i över 16 år tidigare :(
Det står i ditt kollektivavtal hur många dagar du får fast jag tror att det är samma mer eller mindre för föräldraledighet är juniorer förhandlingsbart utan en lag. Sen finns det ju avtal som ger en mer än andra :))
Vi har iofs tagit små promenader med vagnen men det blir premiärtur till bvc och en längre promenad
Visst är det så, jag har nog aldrig varit med i en klokare tråd än denna
Ah, mer TV-spelande med morföräldrarna då kanske så kanske bebis tittar ut, eller så får du hitta en rolig film eller nånting och avverka
ja, det är inte klokt vad ungarna är tekniska idag. Grabbarna här hemma kan lära farmor och farfar det mesta med tv-spel och allt vad det är.
Jag minns första ggn äldsta grabben ville titta på roliga katter på datorn hos svärisarna och farmor sa att hon inte visste vart hon hittade det, han var inte gammal då och sa till farmor med sån där småbarnsröst "men farmor du får väl youtuba!!" Haha.
Woo, hoppas på imorgon!
Idag har det varit en riktigt bra dag, vi var på BVC och så hälsade vi på mitt jobb när inte alla var inne ( min chef o min kollega som ska resa bort en tid träffade Arvid)
Sen tog vi oss faktiskt till Lindex och polarn för Arvid behöver ytterkläder. Windfleece overallen jag köpte på Tradera räcker knappt ens nu, de skulle enligt min syster vara stora i storlek men nja. Så nu har han en blå i stl 56 istället- vilket han aldrig skulle fått om det inte i goodie bagen från BB legat en rabatt kupong på 25% ;)
Mamman skulle köpa amnings- bh men mamman är feltillverkad. För bred över ryggen, även om jag inte är tjock, så får beställa fler av de jag har i resår istället!
Nu ska Arvid och jag ha Seinfeld och amningsmaraton i sängen. Skickade iväg sambon att spela tennis så.