Inlägg från: qatteriin |Visa alla inlägg
  • qatteriin

BF Januari 2016 :)

Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-17 10:56:42 följande:

Jag hoppas det. Han kom upp väldigt Krakig. Har tryckt i honom ingefära å citron! Hur mår sonen nu?

Om jag hade kunnat lägga upp filmklipp så hade jag kunnat visa en unge som dansar järnet till "I like to move it" i filmen Madagaskar... Pigg som en mört just nu, hoppas det håller i sig!

Bra med ingefära och citron till karln! Honung är också bra! Jag kan bara tänka på den där reklamen "ni kvinnor snackar om att föda barn..."
  • qatteriin
    amalie79 skrev 2016-01-17 10:59:43 följande:

Ha ha ha :) ja snön måste ju bort nu får de kämpa dubbelt så länge med den idag istället här men visst, 100% timlön är väl inte fel... Funderar på om det fortsätter med vintern in i mars som det ibland gjort så kanske man kunde jobbat någon lördag, får kolla med min chef hur de ställer sig till det. Åh drömmen vore ju att kunna jobba någon dag ibland men så ser ju inte mitt jobb ut riktigt! Men är lite småsugen på den där kick offen en stund iaf den 10/2 nu när han kom såpass tidigt!

Ja klart har man ont är det en annan sak. Börjar känna mig lite isolerad här hemma även om vi haft besök i veckan o varit ute lite grann.

Ja jag ser likheterna, även på sambons större barn som bebisar, han har visat kort. Idag är de totalt olika, inte ens syskonlika, de kunde varit ungar från två helt olika familjer!

Ha ha ha:) gud så kul, hoppas Arvid kommer likna mina och mina syskon lite också, vi är väldigt syskonlika. Ser viss likhet även med min systers äldsta som bebis- men det är nog mycket att de har storleken gemensamt, hon var också en stabil bebis. Min syster såg det också. Och hennes flicka liknar mig en hel del både till sätt och utseende

Haha ja såhär ser det ut utanför oss, bilden till höger är hur det är vid de andra portarna och till vänster vår port... Livsfarligt när man knappt kan gå från början!

Hoppas du ändå kan komma in lite på ditt jobb, men jag förstår, det är inte så lätt! Jag har inte heller några möjligheter att "hoppa in" utan när jag ska börja jobba så måste det bli regelbundet och det kommer jag nog inte vara redo för på ett tag. Men kickoff låter inte dumt! Jag ska se om jag kke kan vara med när vi har planeringsdag i vår, borde inte vara omöjligt.

Så häftigt det är hur olika syskon kan vara ändå, jag och syrran var väldigt lika som små men i puberteten så försvann det mesta av det, hehe. Mite likheter har vi väl men helt olika färger. Jag har hört nånstans att pojkar ofta liknar mamman mer än vad flickor gör men vet inte vad det ligger för sanning i det. Har också hört att nyfödingar ofta är mer lika pappan, eftersom det haft en evolutionär fördel för att pappan ska knyta an och stanna och ta hand om mor och barn när de är så utsatta efter förlossningen. Låter logiskt, men inte heller där har jag koll på om det finns nån evidens i det. Lite häftigt iaf.
  • qatteriin
    qatteriin skrev 2016-01-17 11:17:49 följande:

Haha ja såhär ser det ut utanför oss, bilden till höger är hur det är vid de andra portarna och till vänster vår port... Livsfarligt när man knappt kan gå från början!

Hoppas du ändå kan komma in lite på ditt jobb, men jag förstår, det är inte så lätt! Jag har inte heller några möjligheter att "hoppa in" utan när jag ska börja jobba så måste det bli regelbundet och det kommer jag nog inte vara redo för på ett tag. Men kickoff låter inte dumt! Jag ska se om jag kke kan vara med när vi har planeringsdag i vår, borde inte vara omöjligt.

Så häftigt det är hur olika syskon kan vara ändå, jag och syrran var väldigt lika som små men i puberteten så försvann det mesta av det, hehe. Mite likheter har vi väl men helt olika färger. Jag har hört nånstans att pojkar ofta liknar mamman mer än vad flickor gör men vet inte vad det ligger för sanning i det. Har också hört att nyfödingar ofta är mer lika pappan, eftersom det haft en evolutionär fördel för att pappan ska knyta an och stanna och ta hand om mor och barn när de är så utsatta efter förlossningen. Låter logiskt, men inte heller där har jag koll på om det finns nån evidens i det. Lite häftigt iaf.

Jag KAN inte höger och vänster!!! Vänster är grannen, höger är vår port, såklart. Hahahah!
  • qatteriin
    amalie79 skrev 2016-01-17 11:13:14 följande:

Japp, kollade min egen temp nu och har lite feber.

Blä. Men så länge det inte gör ont i magen eller såren är röda så kan jag väl utgå från att det är min version av sambons förkylning? Och vara vaksam på om detta förändras?

Oh no! Ja så däckad som sambon varit så är det väl mest sannolikt att det är det du fått, jag tror du kan vara lugn om du bara håller koll. Krya på dig!
  • qatteriin
    Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-17 11:22:25 följande:

Haha det var det första han sa till mig i morse när han gått upp. På skämt dock. Jag sa de att nu är det bara å man up för ungen ska ut idag eller imorgon! :)

Hehe va gulligt! Skönt att han mår bättre! Nu ska bara du å karln hålla er friska oxå så får bebis komma tycker jag!! :)

Haha ja det var väl en jäkla tur att det var på skämt! Ja nu går vi all in på vitpepparkorn, magdroppar och proviva så nu hoppas vi väl att vi klarar oss... hoppas hoppas...
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-17 11:35:24 följande:

Lillasyster vet att storebror är sjuk så hon väntar lite till, och sen har hon på känn att det är bättre att stanna än att komma ut i -20 gr

Det känns supermärkligt att tänka på att hon fortfarande kunde legat kvar i magen, men idag tänker man ju verkligen lite extra på det. Lite vemodigt är det och jag kan sakna magen och den där tiden innan med buffar och knuffar. Nu börjar hon liksom bli en liten rund klimp på 3 veckor imorgon som man bara älskar mer och mer för varje sekund.

Men vart sjutton tar tiden vägen egentligen?

Ja, det var en bra natt, det kändes bra att kunna lägga ifrån henne och jag tror att hon sov väldigt bra hon också, med tanke på att jag ändå fick väcka henne första vändan.

Haha ja det är nog så, klok unge egentligen.

Kan tro att tiden går fort!! Ja det enda jag tycker är mysigt med graviditeten är nog faktiskt knuffarna och buffarna, allt annat slipper jag gärna! Stora lilla tjejen, tänk att hon växer på sig så!
  • qatteriin
    amalie79 skrev 2016-01-17 11:41:54 följande:

Har också hört detta med nyfödda och pappan låter som du säger logiskt... :)

Nu har den lille vaknat, ätit, bajsat och somnar om... Det efter att ha sovit i nästan fyra timmar. Frågade sambon vad han spetsade flaskan i morse med, rom?

Kollade hans temp med, 37,7, men då var han rödflammig hungrig o skrikig så det kanske inte var bästa tillfället. Men oavsett så ska under 38 vara ok enligt 1177 sa sambon så vi litar väl på det, han har legat på ungefär samma sista dagarna så.

Ja den där porten såg inge bra ut du. Missade de den??

Nej tror också jag kan vara lugn än så länge men så segt ville göra något idag men nu ligger vi nog kvar i soffan/sängen idag.

Hahaha ja de där erfarna föräldrarna har sina knep vet du! Men ersättning är väl lite mer hårdsmält har jag läst och därför kan de sova längre med det ibland. Ja under 38 ska vara lugnt, och då när de är lugna när man tar tempen.

Haha ja de har missat vår port i tre år nu, börjar bli redigt less! Fastighetsförvaltaren lejer tydligen nåt annat företag för snöröjningen och utemiljön, jag tycker de ska se över sin upphandling... Vi har fått en ny fastighetsskötare iaf som verkar ta jobbet lite mer på allvar än den förra för han blev irriterad när han hörde hur dåligt skött det var.
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-17 11:48:08 följande:

Nu är jag sååå trött på det här jäkla avslaget. När fasen ska det försvinna egentligen. Är glad jag laddade upp med femtioelva paket bindor. Tidigare ggr har jag blivit av med avslaget på en vecka.

Usch det där längtar jag inte efter! Tror jag hade i sex veckor om inte mer efter Axel... Men förstås inte så vansinnigt mycket de sista veckorna. Som tur var. Men fräsch kände man sig ju inte direkt!!
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-17 12:27:00 följande:

Åh fy fasen! Mer än sex veckor, hua, det hoppas jag verkligen slippa! Tycker det är plågsamt redan. Näe, särskilt mkt har jag inte heller nu. Men jag börjar längta efter att få lite närhet, det är fasen 5 eller 6 veckor sedan sist snart, så lång tid har det nog aldrig gått under hela vårt förhållande.

Ja det var inget vidare och jag minns att jag hade sån sexlust då också, jag som aldrig brukar ha så mycket av det! Här är det nog flera månader sen vi hade sex, jag saknar det, men min kropp har inte pallat det och maken har inte varit så på heller. Vet sen tidigare att han varit orolig att riskera graviditeten (pga vår historia) och det dämpar såklart lusten. Men jag vill ha tillbaka min kropp nu - så jag kan få hans också, hehe.
  • qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2016-01-17 13:12:42 följande:

Hur dåligt är det att sova på rygg egentligen? Jag somnar varje natt på sidan, försöker sova mest på vänster sida, men har den senaste veckan vaknat upp på rygg trots att jag bullat upp sidorna med kuddar... Låter inte alls så bra att ligga på rygg när jag läser att det ska ge sämre genomströmning av blod till moderkakan osv. Tydligen har man hittat samband med plötsligt spädbarnsdöd och sovställningar innan barnet är fött. (ja jag vet att jag inte borde ha googlat!) Vet bara inte riktigt vad jag ska göra för att hålla mig till att ligga på sidan... Vår säng står inte mot någon vägg så jag kan inte trycka upp mig mot väggen heller.

Det jag hört är att kroppen tar hand om det så smart att man vänder sig om det börjar bli farligt, men jag kan ju ha fel, för jag har aldrig forskat runt det och inte läst det där om psd-kopplingen! Läskigt! Men jag tänker att du har ju gjort vad du kunnat för att ligga på sidan. Jag tror ändå kroppen känner om det är fara å färde.
    mirakelspektakel skrev 2016-01-17 13:20:46 följande:

Jag förstår dig verkligen! Kanske kan ni ha sex i duschen eller nåt om det bara är avslaget som avskräcker? Det känns som en evighet sen vi hade sex med, iom att magen har vart så öm den senaste veckan så har det inte alls vart aktuellt med sex, var inte så vansinnigt sugen innan dess heller. Magen är faktiskt ivägen mer än vad jag kunnat föreställa mig, och ont gör det i fogarna med.. Men jag drömmer sexdrömmar... haha.

Man ska inte ha (penetrerande) sex så länge man har avslag pga risken för infektioner i livmodern, eftersom där fortfarande finns sår när det blöder. Om jag minns rätt. Så duschen hjälper inte.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)