amalie79 skrev 2016-01-17 10:59:43 följande:
Ha ha ha :) ja snön måste ju bort nu får de kämpa dubbelt så länge med den idag istället här men visst, 100% timlön är väl inte fel... Funderar på om det fortsätter med vintern in i mars som det ibland gjort så kanske man kunde jobbat någon lördag, får kolla med min chef hur de ställer sig till det. Åh drömmen vore ju att kunna jobba någon dag ibland men så ser ju inte mitt jobb ut riktigt! Men är lite småsugen på den där kick offen en stund iaf den 10/2 nu när han kom såpass tidigt!
Ja klart har man ont är det en annan sak. Börjar känna mig lite isolerad här hemma även om vi haft besök i veckan o varit ute lite grann.
Ja jag ser likheterna, även på sambons större barn som bebisar, han har visat kort. Idag är de totalt olika, inte ens syskonlika, de kunde varit ungar från två helt olika familjer!
Ha ha ha:) gud så kul, hoppas Arvid kommer likna mina och mina syskon lite också, vi är väldigt syskonlika. Ser viss likhet även med min systers äldsta som bebis- men det är nog mycket att de har storleken gemensamt, hon var också en stabil bebis. Min syster såg det också. Och hennes flicka liknar mig en hel del både till sätt och utseende
Haha ja såhär ser det ut utanför oss, bilden till höger är hur det är vid de andra portarna och till vänster vår port... Livsfarligt när man knappt kan gå från början!
Hoppas du ändå kan komma in lite på ditt jobb, men jag förstår, det är inte så lätt! Jag har inte heller några möjligheter att "hoppa in" utan när jag ska börja jobba så måste det bli regelbundet och det kommer jag nog inte vara redo för på ett tag. Men kickoff låter inte dumt! Jag ska se om jag kke kan vara med när vi har planeringsdag i vår, borde inte vara omöjligt.
Så häftigt det är hur olika syskon kan vara ändå, jag och syrran var väldigt lika som små men i puberteten så försvann det mesta av det, hehe. Mite likheter har vi väl men helt olika färger. Jag har hört nånstans att pojkar ofta liknar mamman mer än vad flickor gör men vet inte vad det ligger för sanning i det. Har också hört att nyfödingar ofta är mer lika pappan, eftersom det haft en evolutionär fördel för att pappan ska knyta an och stanna och ta hand om mor och barn när de är så utsatta efter förlossningen. Låter logiskt, men inte heller där har jag koll på om det finns nån evidens i det.

Lite häftigt iaf.