• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Eleonor01
    qatteriin skrev 2016-01-26 11:31:54 följande:

Jag var ju så nöjd med systemet de har här att mbc lämnar över till bvc som sen ska kontakta oss, så man slipper ringa och böka själv... Men min bm skickade över oss i fredags och än har vi inte hört nåt från bvc. Enligt programmet ska man ha första träffen med bvc 1-7 dagar efter förlossningen, det blir ju svårt att få till eftersom Sally är 8 dagar nu... :-P Så vi ringde bvc för vi har lite funderingar kring hennes navel som luktar och som börjat kladda, men alla telefontider idag var slut... Bara att hoppas att de ringer upp oss snart ändå...

Vi ringde själva trots att de lämnar över. Vi har tele tid mellan 8-10 men sen fick vi ett annat nummer som vi kunde ringa på m saker som inte kan vänta till dagen efter om tele tiderna e slut! Riktigt smart tyckte jag iaf trots att jag aldrig använt Bvc till annat än att väga mäta å vaccinera. Hoppas det blir likadant m tjejen också :))

Jösses vad tiden går fort! Imorgon e Lily en vecka!!! Måste medge att Jag sörjer att aldrig bära en graviditet eller föda fler ggr. Vi ska inte ha fler biologisks barn men planerar att hjälpa andra å kanske stå som fosterfamilj eller akutboende. Någon annan som är det?
  • qatteriin
    Eleonor01 skrev 2016-01-26 11:40:57 följande:

Vi ringde själva trots att de lämnar över. Vi har tele tid mellan 8-10 men sen fick vi ett annat nummer som vi kunde ringa på m saker som inte kan vänta till dagen efter om tele tiderna e slut! Riktigt smart tyckte jag iaf trots att jag aldrig använt Bvc till annat än att väga mäta å vaccinera. Hoppas det blir likadant m tjejen också :))

Jösses vad tiden går fort! Imorgon e Lily en vecka!!! Måste medge att Jag sörjer att aldrig bära en graviditet eller föda fler ggr. Vi ska inte ha fler biologisks barn men planerar att hjälpa andra å kanske stå som fosterfamilj eller akutboende. Någon annan som är det?

Ja det är bra att ha ett sånt "nödnummer" faktiskt! Hade behövt det nu, framförallt är det maken som behöver lugnas om naveln tror jag. Vi har inte heller behövt bvc mer än för rutinkontrollerna men det är ju skönt att veta att man KAN nå dem iaf. Här verkar det ju vara som med vc att man måste ringa vid 7 för att ha en chans...

Jag sörjer inte att jag aldrig mer ska vara gravid, däremot att jag aldrig mer kommer få föda, jag tycker det är så sjukt häftigt och ännu mer så efter Sallys förlossning, jag har fortfarande svårt att fatta att jag fixade den i princip själv och helt utan smärtlindring... Jag skulle kunna föda 50 gånger till om jag fick! Men så blir det inte. Japp, vi har pratat om att bli familjehem av något slag men det får vänta tills barnen är större och vi har fasta jobb att vara hemma ifrån, hehe.
  • Hame

Jag blir tokig på min man! Treåringen har fått kräksjuka, och han tycker det är onödigt att vabba. "Nån gång måste du ju kunna ta hand om dem själv, jag kan inte vara hemma jämt" säger han. Ja visst, men inte när den ena är två veckor och den andra spyr.. Så jäkla dålig timing! Hoppas vi andra, framför allt Alvar, slipper det!

• Hame
    mitthemligajag skrev 2016-01-26 11:11:32 följande:

Åkte iväg igår med båda kidsen själv för första gången HAHAHAHAHAHA! Jag lämnade tydligen bilnyckeln i våran 3 veckor gamla bil i vårt olåsta garage, säger de lite om hur jag tyckte de gick? Haha, en övertrött 1 åring och en hungrig nyfödd i baksätet! Nej rutinerna har inte kommit på plats än och den bilfärden hem var hemsk!

Tufft av dig att ge dig iväg ändå! Så långt har inte jag kommit ;)
  • Eleonor01
    qatteriin skrev 2016-01-26 11:48:00 följande:
    Ja det är bra att ha ett sånt "nödnummer" faktiskt! Hade behövt det nu, framförallt är det maken som behöver lugnas om naveln tror jag. Vi har inte heller behövt bvc mer än för rutinkontrollerna men det är ju skönt att veta att man KAN nå dem iaf. Här verkar det ju vara som med vc att man måste ringa vid 7 för att ha en chans...

Jag sörjer inte att jag aldrig mer ska vara gravid, däremot att jag aldrig mer kommer få föda, jag tycker det är så sjukt häftigt och ännu mer så efter Sallys förlossning, jag har fortfarande svårt att fatta att jag fixade den i princip själv och helt utan smärtlindring... Jag skulle kunna föda 50 gånger till om jag fick! Men så blir det inte. Japp, vi har pratat om att bli familjehem av något slag men det får vänta tills barnen är större och vi har fasta jobb att vara hemma ifrån, hehe.
    Föda skulle jag kunna göra hur många ggr som helst! Det är sååååå sjukt häftigt! Efter två raket förlossningar som gått otroligt bra blir man taggade :) å så e det slut :(

Våra barn måste vara tre för att man ska få bli fosterhemsfamilj. Bra tycker jag!!

Apropå naveln så kan den bli lite kladdig å vätska sig när den trillar av å även lukta illa. Så länge det inte är rött så är det lugnt har jsg fått lära mig iaf :)
  • amalie79

Jag är fortfarande helt på det klara med att det inte blir fler barn, har inte ändrat mig än.

Hade gärna haft en dotter iof men nej, det blir inte så.

Hade jag kunnat vänta 5-10 år så kanske, men den möjligheten har vi ju inte åldersmässigt.

Helst skulle jag vilja att sambon steriliserade sig, men skulle ju aldrig kräva det av honom. Men vi är överens, inga fler barn. Vi har ju trots allt tre. Vi vill ha möjlighet att göra andra saker också, ekonomiskt och tidsmässigt.

Jag ångrar ingenting, hur skulle man kunna göra det, men som jag sagt innan så är detta är inte det enda som ger mitt liv mening. Vi kommer vara 62 och 56 när Arvid tar studenten, då vill jag göra annat med resten av mitt liv :)

Jag har blivit spontangravid 1 gång på 16 aktiva år, helt klart så ör det inget jag behöver vara jätteorolig för. Sambon är ju superfertil då det skulle väl till en sådan för att det skulle hända något. :)

Så vi har börjat prata om preventivmedelsfrågan, gillar inte piller, osv, det bästa hade varit stt knipsa någon av oss:)

• amalie79
    qatteriin skrev 2016-01-26 10:58:42 följande:

Hoppas du får behålla frukosten!!

Vilken liten lurifax som rör sig så mycket! Jag hade nog använt nästet i det läget, fördelen med det är ju att man kan samsova säkert med det.

tack, hittills går det bra, ont i kroppen bara, ska upp och duscha lite så man känner sig fräschare
  • Eleonor01
    amalie79 skrev 2016-01-26 12:21:02 följande:

Jag är fortfarande helt på det klara med att det inte blir fler barn, har inte ändrat mig än.

Hade gärna haft en dotter iof men nej, det blir inte så.

Hade jag kunnat vänta 5-10 år så kanske, men den möjligheten har vi ju inte åldersmässigt.

Helst skulle jag vilja att sambon steriliserade sig, men skulle ju aldrig kräva det av honom. Men vi är överens, inga fler barn. Vi har ju trots allt tre. Vi vill ha möjlighet att göra andra saker också, ekonomiskt och tidsmässigt.

Jag ångrar ingenting, hur skulle man kunna göra det, men som jag sagt innan så är detta är inte det enda som ger mitt liv mening. Vi kommer vara 62 och 56 när Arvid tar studenten, då vill jag göra annat med resten av mitt liv :)

Jag har blivit spontangravid 1 gång på 16 aktiva år, helt klart så ör det inget jag behöver vara jätteorolig för. Sambon är ju superfertil då det skulle väl till en sådan för att det skulle hända något. :)

Så vi har börjat prata om preventivmedelsfrågan, gillar inte piller, osv, det bästa hade varit stt knipsa någon av oss:)

Jsg gillar inte hellre piller. Tar inte upp dem helt i kroppen så kan bli gravid ändå å är livrädd för spiral som flyttar sig. Lutar nog mot p spruta... Mög detta!!!
  • amalie79
    Eleonor01 skrev 2016-01-26 11:11:26 följande:

Lägg en handduk under lakanet så kan han inte rulla. Att han snurrar gör ju inget men magen är ju inte så bra. Min tjej gillar inte nestet så det blir hoprullad handduk under lakanet när det börjar. Fast hon sover bredvid mig i sängen som det är nu å det går jätte bra. Sonen gjorde det med. Så länge det inte blir för varmt. Sonen låg mellan våra huvudkuddat där det inte fanns något täcke så kunde han enbart ha som snuttis som täcke

Ja där kan man ju ha honom, är rädd han ålar neråt o försvinner in under täcket bara.

Mm lakanet bra idé! På dagarna ligger han oftast mitt i vår säng och sover, ibland med oss eller själva
  • amalie79
    Eleonor01 skrev 2016-01-26 12:05:10 följande:

Föda skulle jag kunna göra hur många ggr som helst! Det är sååååå sjukt häftigt! Efter två raket förlossningar som gått otroligt bra blir man taggade :) å så e det slut :(

Våra barn måste vara tre för att man ska få bli fosterhemsfamilj. Bra tycker jag!!

Apropå naveln så kan den bli lite kladdig å vätska sig när den trillar av å även lukta illa. Så länge det inte är rött så är det lugnt har jsg fått lära mig iaf :)

Ja precis. Vi mailade en bild på naveln till vår BVC sköterska när Arvids var lite blodig. Ingen fara sa hon bara det inte är rött runt om så får den tom blöda lite.

Lukta konstigt är tydligen också normalt.