• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2016-01-26 18:16:37 följande:

Jag har vart ett monster senaste 24 h. Har inget tålamod, är arg, ledsen, irriterad och ser allt svart om vart annat. Känns helt sinnes att jag ska klara av en förlossning och sen ta hand om en nyfödd baby på detta. Klarar ju knappt att ta mig ur huset som det är just nu.

Kanske hyresgästen fattar hinten och inser att det är dags att flytta ut? Det är inte roligt att känna sig som ett monster, jag vet hur det är, men man fixar det som kommer ändå.

Om det är till nån tröst så fick vi höra här hemma ikväll "NI FÖRSTÖR MITT LIIIIIIV!!" för att vi inte ville att fyraåringen skulle se på tv om han inte åt kvällsmat först. Hehe. Tio år för tidigt för såna uttryck tycker jag, hehe. Men små monster finns det överallt, på nåt vis överlever man. :-P
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2016-01-26 17:41:02 följande:
    Tack... Får dåligt samvete bara. :) fast jag vet att han inte fattar så mycket av det.
    Jag förstår det. Det är klassiska mammasymtom det dåliga samvetet hemsöker nog mig x antal ggr varje dag.
  • WiMe06

Jag har vart ett monster senaste 24 h. Har inget tålamod, är arg, ledsen, irriterad och ser allt svart om vart annat. Känns helt sinnes att jag ska klara av en förlossning och sen ta hand om en nyfödd baby på detta. Klarar ju knappt att ta mig ur huset som det är just nu.

Det är fullt tillåtet att vara ett monster på slutet av din graviditet, med krämpor och annat som spökar. Du kommer fixa både förlossning och att ta hand om en nyfödd bebis alldeles galant. <3

(Du har väl hört vilka monster vi andra är )
  • amalie79

Om jag klarade det, klarar det så gör du det. Du har gett mig så många kloka råd att jag skulle vilja ge något tillbaks men kan inte komma på vad jag ska säga riktigt.

Men sista veckan var skitjobbig och då var jag ändå fullt rörlig, kunde ta mig ut och hade just slutat jobba.
  • amalie79
    mirakelspektakel skrev 2016-01-26 18:06:40 följande:

Han fattar ju inget av det, han har ju inget att jämför med. För honom så är du världens bästa mamma och kommer vara det i flera år fram över även om du skulle slå och misshandla honom. Den villkorslösa kärleken, på gott och på ont.

qatteriin skrev 2016-01-26 18:08:08 följande:

Han är nöjd bara han har er nära. Men gud så fin han är!! Den där gosiga munnen alltså! Påminner massor om min yngsta systerson som bebis, man vill bara äta upp honom!

Tack:) ja han är så himla söt, måste tagit 100 bilder när han ligger sådär. Hans favoritställning stt sova, fast helst vill han ha mitt bröst som huvudkudde :)
  • amalie79
    qatteriin skrev 2016-01-26 18:11:26 följande:

I hear ya! Här har vi ju inga sjukor men jag bryter ihop flera gånger per dag över min trasiga kropp; jag trodde ju inte den skulle bli hel direkt efter förlossningen men jag trodde INTE att jag skulle få en massa annat skit (tuttarna, rumpan, och huvudvärken)... Och panik över att jag inte kommer fixa att rodda livet här när maken börjar jobba igen... Jag slapp ju din situation, maken var arbetslös när Axel kom, så vi var hemma båda två.

Med amningen; ta det en dag i taget. Det är ju inget man behöver bestämma i förväg, förutom kanske viss planering när man ska sluta/övergå till ersättning.

Sant. Ska göra det.

Nej kroppen också. Alla sjukor gör ju att man inte återhämtar sig heller. Ont i ryggen för att man suttit på ena skinkan för att inte belasta såren osv.
  • qatteriin
    amalie79 skrev 2016-01-26 20:07:11 följande:

Tack:) ja han är så himla söt, måste tagit 100 bilder när han ligger sådär. Hans favoritställning stt sova, fast helst vill han ha mitt bröst som huvudkudde :)

Det är ju så gosigt!
  • qatteriin
    amalie79 skrev 2016-01-26 20:08:44 följande:

Sant. Ska göra det.

Nej kroppen också. Alla sjukor gör ju att man inte återhämtar sig heller. Ont i ryggen för att man suttit på ena skinkan för att inte belasta såren osv.

Nä precis. Man har precis genomgått den påfrestning som en förlossning innebär och sen får man krämpa efter krämpa så kroppen inte hinner ikapp...
  • amalie79
    qatteriin skrev 2016-01-26 20:17:41 följande:

Nä precis. Man har precis genomgått den påfrestning som en förlossning innebär och sen får man krämpa efter krämpa så kroppen inte hinner ikapp...

Ja jag är ju tacksam att inte magsjukan kom för 1 1/2-2 veckor sedan... Nu kan jag ju iaf sitta riktigt och har lite koll på musklerna där. Men nog sved det ändå
  • qatteriin
    amalie79 skrev 2016-01-26 20:27:35 följande:

Ja jag är ju tacksam att inte magsjukan kom för 1 1/2-2 veckor sedan... Nu kan jag ju iaf sitta riktigt och har lite koll på musklerna där. Men nog sved det ändå

Ja fy, jag är inte avundsjuk! Jag är livrädd att vi ska få hem det nu med mina rumpbekymmer... Man får väl vara tacksam för det lilla. :-P