• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • WiMe06

Mallis87 - låter som ni haft en rätt så bra dag ändå, trots nått utbrott. Skönt att inte sambon kom hem så sent som 19 utan att han tog dottern lite med när han kom hem.

Lilla W sover rätt mkt, men sen kan hon ha nån dag när hon är mkt sur och då sover hon mindre. Annars har hon några kortare vakenstunder under dagen, brukar ha en längre på kvällen.

• Niiiillllsson
    kindofnothing skrev 2016-01-26 08:38:45 följande:

Ja de va skönt! Hade inga föraningar om att de va på g alls så tappa inte hoppet dehär sista dagarna, din är snart här också :)

Förr eller senare blir det alltid en bebis. Men jag har varit öppen 3 cm i två veckor och haft förvärkar sen nyår så jag är rätt trött på detta väntande. Ska till Bm idag så ska se om hon vill göra hinnsvepning.

:)
  • Hame
    Mallis87 skrev 2016-01-25 20:15:17 följande:

Idag jobbade sambon 7-16.30 och jag var själv med tvååriga dottern och bebisen. Ammade vid 8, sen somnade lillebror i bärselen så jag kunde ge dottern frukost och klä på henne. Helt utan protester. Ammade bebis igen sen somnade han i vagnen och vi gick ut på promenad och dottern hoppade i vattenpölar och hade så roligt. Vid lunch bråkade hon, som slutade i ett riktigt utbrott då hon blev "inkastad" på sitt rum. Gick dock över relativt fort. Sen vila för henne, då var bebisen vaken en timme så ingen vila för mig. När dottern vaknat fick hon lite mellanmål, sedan satt lillebror i babysittern och tittade en bra stund när vi lekte, innan han Ville äta och sov sedan från 16-19! Dottern har dock spelat över riktigt mycket sedan sambon kom hem, och han har faktiskt tagit henne och gjort det bra med tålamodet i behåll. Men jag smågråter ändå, tycker det är fruktansvärt jobbigt med hennes utbrott. Om jag tycker det är jobbigt, hur jobbigt har hon själv inte det?

Hur mycket sover era små? Lillebror blir 1 vecka imorgon. Tyckte att på bb kunde han vara vaken 3-4 timmar i sträck och äta, men det beror kanske på att det inte kom någon mat? Nu har jag mjölk, och han har varit vaken ca 3-4 timmar idag allt som allt. Åt nu vid 19, vaken en liten stund och somnade nu igen. Annars har han haft ätarperiod på kvällarna och velat sutta konstant från typ 19,20-23.

Vår 3-åring får också utbrott. Skriker "ingenting, jag vill ingenting" i typ 30 minuter non-stop! Jobbigt att inte kunna tackla det som man år van vid iom bebis! Låter som en hyfsad dag ändå! Ska hon gå på dagis sedan?
  • elinville

V 41+0 idag och precis hemkommen från BM.
    Gjorde ju hinnsvepning för en vecka sen, då bakåtriktad tapp, visserligen mjuk men endast öppen för fingerblomma.
    Idag, mer framåtriktad tapp, mkt mjuk och öppen 2-3 cm!! Det händer saker! :)))
    Oavsett, max en vecka tills jag har bebis hos mig!! <3 :)

• SeSe
    elinville skrev 2016-01-26 09:26:06 följande:

V 41+0 idag och precis hemkommen från BM.
    Gjorde ju hinnsvepning för en vecka sen, då bakåtriktad tapp, visserligen mjuk men endast öppen för fingerblomma.
    Idag, mer framåtriktad tapp, mkt mjuk och öppen 2-3 cm!! Det händer saker! :)))
    Oavsett, max en vecka tills jag har bebis hos mig!! <3 :)

Jag är också kvar. Fick hinnsvepning av Bm igår och det satte fart, fick värkar som visserligen avtog när jag lade mig men har börjat nu igen på morgonen, 10 min emellan nu men gör inte jätteont. Resterna av slemproppen gick nu på morgonen med lite rosa strimmor i. Vill gärna undvika att få idag på dotterns födelsedag, men inatt får det gärna sätta fart. Annars igångsättning på söndag. Snart får jag också snusa bebisdoft.
  • qatteriin
    amalie79 skrev 2016-01-26 05:12:24 följande:

Japp då var det väl konstaterat att det är magsjuka här också. Tömde hela systemet nu på morgon och så jätteont i magen. Visade sig Arvids gudfar som var här i söndags blivit sjuk från ingenstans igår också. Bara i en ände som tur är än så länge. Bara hoppas stygnen sitter där de sitter, ska duscha av mig och gå och sova lite, sambon tar Arvid så. Bläää.

Men nää vilken jäkla otur!!! Stackare, krya!
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-26 07:29:30 följande:

Ja, det är skönt hon inte gråtit iallafall. Jag hoppas jag ska hinna sova en stund nu när jag lämnat barnen i skolan och innan jag ska till Amanda-bm. Kanske hinner med en lur innan barnen ska hem igen.

Hoppas det blir ett bra möte hos Amanda-bm!
  • qatteriin

Tusan, jag har så ont i huvudet hela tiden. Undrar om det är vätskebrist fast jag tycker att jag dricker som en svamp? Kanske borde vara redig med järntabletterna också som jag inte varit sen förlossningen, men jag är rädd för att bli hård i magen med tanke på mina rumpbekymmer... Fyfaan vad ont jag har. Hoppas behandlingen hjälper fort.

Vi har haft en helt ok natt och Sally har sovit flera pass i sitt nest, jag är så glad att jag sydde det! Visst, hon är bara en vecka, det lär hinna ändras tusen gånger om. Men bara att ha en sån modell som går att lägga ner emellanåt är helt fantastiskt.

• amalie79

Sitter upp och mår visserligen inte bra men febern är lägre. Fy vilken natt... Nu sover Arvid så ska försöka äta lite rostat bröd och Coca-Cola...

I natt har han sovit lös mellan oss, kändes inte bra men det bara blev så.

Men vi har fått problemet att Arvid flyttar sig i sömnen. Hittar honom på tvären i spjälsängen och han rullar även från ryggen till sidan och det känns inte bra. Tänk om han får ner näsan i madrassen eller kudden?

Ska man rulla något runt honom, tror ni det är bättre han sover i nästet?

• Mallis87
    Hame skrev 2016-01-26 09:12:42 följande:

Vår 3-åring får också utbrott. Skriker "ingenting, jag vill ingenting" i typ 30 minuter non-stop! Jobbigt att inte kunna tackla det som man år van vid iom bebis! Låter som en hyfsad dag ändå! Ska hon gå på dagis sedan?

Idag är hon på förskolan. Morgonen gick jättebra, att äta frukost, klä på sig och borsta tänderna helt utan protester! Lillebror hängde i bärselen och sov undertiden. Hon kommer gå på förskola tis-tors 9-14. SHade innan tänkt att jag ville ha henne hemma några veckor i början, men det är totalt omöjligt förtillfället. Sambon kom hem och hämtade henne och lämnade henne på förskolan så jag inte behövde ge mig ut. Han hämtar henne och kör hem henne kl 14 också så det är skönt!