• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • amalie79
    Seven Costanza skrev 2016-01-26 22:53:05 följande:

Tack, ja nu har jag kunnat börja njuta lite! Dessutom är våren redan på väg här, såg knoppar på träden vid promenaden idag, så det känns superhärligt. Och mamsen min kommer på söndag <3

Hoppas dina problem försvinner snabbt!

Så roligt för dig att din mamma kommer, det måste väl vara efterlängtat nu!
  • Seven Costanza
    qatteriin skrev 2016-01-26 23:01:57 följande:

Åh vad härligt och vad UNDERBART att mamma snart kommer, jag blir alldeles förväntansfull här, haha! Att få möta barnbarnet första gången... Det är nåt alldeles särskilt att få visa upp sin skapelse för sina föräldrar känner jag. Särskilt var det så med första. Och vad avis jag blir på vårtecknen! Här regnar det och är plusgrader här nu så vintern verkar vara över för den här stunden, men den kommer nog tillbaka innan våren kommer...

Tack, boobsen känns bättre faktiskt även om det fortfarande är viss smärta när hon suger tag, men övning ger färdighet uppenbarligen! Nu ska vi bara se om jag får bukt med den andra änden, hehe.

Ja det ska bli fint som snus, bara synd att pappa inte har så mycket semester så han kunde inte följa med, men vi åker hem till sommaren i några veckor så då ska vi njuta allihop!

Haha andra änden ja det får vi verkligen hoppas!
  • Seven Costanza
    amalie79 skrev 2016-01-26 23:04:22 följande:

Så roligt för dig att din mamma kommer, det måste väl vara efterlängtat nu!

Ja jag räknar ner varje dag, har inte träffat henne på fem månader nu men Skype har faktiskt hjälpt rätt så bra eftersom man åtminstone kan se varann .
  • MeEmmA
    Seven Costanza skrev 2016-01-26 22:42:31 följande:
    Fint skrivet! Men det är ju tur att du inte råkat ut för massa skit med tanke på att du redan har flera barn som också ska ha sitt! Vill bara säga att åtminstone jag mår bra nu, det hade jag aldrig trott för exakt två veckor sedan när vi kom hem från sjukhuset. Jag har fortfarande lite ont ovanför snittet men bara när man rör där (försökte t ex smörja med hudlotion idag) och inte hela tiden vilket jag hade från början, så det läker förhoppningsvis ut snart.

Är så tacksam att jag kunde komma in här och kräka av mig och få stöd, det betydde mycket! Så tack alla för det och hoppas att ni andra också får må bra snart
    Tack :) Vad skönt att du mår bättre!
    Jag fick tillbaka vissa minnen från min första förlossning när jag läste om din (har förträngt det mesta). Men mitt första barn föddes utomlands och det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, trodde aldrig att jag skulle kunna skaffa fler barn efter det. Var en hemsk upplevelse och kändes som bland det värsta jag hade varit med om samtidigt som det bästa som någonsin hänt mig kom till världen. Väldigt blandade känslor. Men med tiden kom jag över det och de andra barnen är födda i Sverige vilket har känts mycket tryggare. Bara att ha sitt egna språk och erfarenheten av att få barn hjälpte också till. Svårt att förklara alla de där känslorna. Jag är inte så mycket för att prata om saker jag har varit med om, men det hjälpte mig verkligen att prata om det. Tror att de flesta i min närhet har fått höra delar av den skräckhistorien.
    Jag hoppas att du hinner läka på insidan också och skönt att det har vänt åt det bättre hållet för dig!!
  • MeEmmA
    amalie79 skrev 2016-01-26 23:03:20 följande:
    Tack:) jag håller med, men tänk inte så. Det ger hopp för framtiden att någon har det så:)

Arvid har varit riktig tröttis idag. Ätit och sovit hela dagen vilket var skönt för mig iaf. Nu äter han halvt i sömnen, petade upp honom ur soffan för att mata honom. Lustigt man oroar sig när de sover och även när de inte gör det!
    Att oroa sig hela tiden är en del av att vara mamma :) skönt att du kan se ett hopp trots att du har det riktigt jobbigt just nu.
  • MeEmmA

Tur att man har ett så bra sällskap när resten av huset sover, det är helt tyst och vi får lite egentid :)

• amalie79
    MeEmmA skrev 2016-01-26 23:22:57 följande:

Tur att man har ett så bra sällskap när resten av huset sover, det är helt tyst och vi får lite egentid :)

Men du så söt
  • elinville

Vattnet gick för en timme sen, liten har bajsat i vattnet så nu är vi på förlossningen o blir kvar. Inga värkar än så länge. Är skitnervös!! De andra två har startat med värkar, och jag hade ju velat göra det mesta av värkarbetet hemma... Aja, Nu kör vi! ;)

• Seven Costanza
    MeEmmA skrev 2016-01-26 23:17:39 följande:

Tack :) Vad skönt att du mår bättre!

Jag fick tillbaka vissa minnen från min första förlossning när jag läste om din (har förträngt det mesta). Men mitt första barn föddes utomlands och det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, trodde aldrig att jag skulle kunna skaffa fler barn efter det. Var en hemsk upplevelse och kändes som bland det värsta jag hade varit med om samtidigt som det bästa som någonsin hänt mig kom till världen. Väldigt blandade känslor. Men med tiden kom jag över det och de andra barnen är födda i Sverige vilket har känts mycket tryggare. Bara att ha sitt egna språk och erfarenheten av att få barn hjälpte också till. Svårt att förklara alla de där känslorna. Jag är inte så mycket för att prata om saker jag har varit med om, men det hjälpte mig verkligen att prata om det. Tror att de flesta i min närhet har fått höra delar av den skräckhistorien.

Jag hoppas att du hinner läka på insidan också och skönt att det har vänt åt det bättre hållet för dig!!

Oj, så du skaffade ändå tre barn till efter det alltså. Ja vi får se, men det blir nog inte ett syskon tätt här som vi hade tänkt från början utan jag kanske vill njuta av bara honom ett bra tag nu <3. Jag tror också att det skulle vara annorlunda att föda i Sverige men känner mig samtidigt kluven därför att jag gärna ville ha två barn och att båda skulle få amerikanskt medborgarskap. Min man tycker det är fånigt men jag vet själv att jag skulle vara avundsjuk på mitt syskon om hen hade det och inte jag.

Det finns mycket i den amerikanska kulturen som jag faktiskt gillar så det vore roligt om båda barnen hade haft det gemensamt. Men vi kanske väljer att chansa på några år mellan barnen och kommer hit igen och föder . Då blir det troligen någon annanstans i USA så upplevelsen kan ju bli bättre där, men även sämre, det vet man ju aldrig. Jaja, det märks ju att jag mår bättre nu i alla fall eftersom jag åtminstone _funderar_ lite grann på syskon och inte känner att det är blankt nej. Känner dock att jag måste försöka fokusera på det här barnet nu och inte tänka på syskon redan, även om det är typiskt mig för jag brukar vilja planera allt och jag är redan 32. Visserligen lyckades vi på första försöket nu men det är ju inga garantier att det går lika lätt nästa gång om man väntar några år. Hur tänkte ni kring syskon och tid emellan?

Någon mer lika galen som spånar kring syskon redan nu? Alltså inte att man vill ha nu igen snart kanske men att man funderar på om man ska ha fler och i så fall när.
  • Seven Costanza
    elinville skrev 2016-01-26 23:48:04 följande:

Vattnet gick för en timme sen, liten har bajsat i vattnet så nu är vi på förlossningen o blir kvar. Inga värkar än så länge. Är skitnervös!! De andra två har startat med värkar, och jag hade ju velat göra det mesta av värkarbetet hemma... Aja, Nu kör vi! ;)

Stort lycka till!