• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Eleonor01
    amalie79 skrev 2016-01-26 12:32:42 följande:
    Ja där kan man ju ha honom, är rädd han ålar neråt o försvinner in under täcket bara.

Mm lakanet bra idé! På dagarna ligger han oftast mitt i vår säng och sover, ibland med oss eller själva
    I soffan på duntäcke m katten som vill vara med hela tiden :)
  • Niiiillllsson
    mitthemligajag skrev 2016-01-26 11:06:54 följande:

Men snart snart snart Emma är de dags för isabella att entra livet!!!! Hoppas du får en rejäl hinnsvepning idag!!

Jaa jag hoppas också jag får se henne snart! Känner av mer sammandragningar nu men inte så kraftiga än.. vi ska dit klockan 14 så hoppas hon vill göra en hinnsvepning!!

Går amningen bra med Petter ? Är det lättare med andra barnet än första?
  • qatteriin
    Eleonor01 skrev 2016-01-26 12:05:10 följande:

Föda skulle jag kunna göra hur många ggr som helst! Det är sååååå sjukt häftigt! Efter två raket förlossningar som gått otroligt bra blir man taggade :) å så e det slut :(

Våra barn måste vara tre för att man ska få bli fosterhemsfamilj. Bra tycker jag!!

Apropå naveln så kan den bli lite kladdig å vätska sig när den trillar av å även lukta illa. Så länge det inte är rött så är det lugnt har jsg fått lära mig iaf :)

Jag tänker nog att våra ungar ska få vara större än så, så de kan vara med och bestämma om det lite mer, det måste ju vara ok för alla i familjen tänker jag. Men det finns ju gott om tid till det.

Ja jag säger det till maken, hehe. Det var samma med Axels navel. Men mannen är hönsmamman i vår familj.
  • Hame
    Eleonor01 skrev 2016-01-26 12:26:01 följande:

Jsg gillar inte hellre piller. Tar inte upp dem helt i kroppen så kan bli gravid ändå å är livrädd för spiral som flyttar sig. Lutar nog mot p spruta... Mög detta!!!

Vet inte heller hur jag ska göra med preventivmedel.. P-spruta, hur ofta tar men dem? Gör man det på mvc?
  • MeEmmA
    Hame skrev 2016-01-26 11:59:47 följande:

Jag blir tokig på min man! Treåringen har fått kräksjuka, och han tycker det är onödigt att vabba. "Nån gång måste du ju kunna ta hand om dem själv, jag kan inte vara hemma jämt" säger han. Ja visst, men inte när den ena är två veckor och den andra spyr.. Så jäkla dålig timing! Hoppas vi andra, framför allt Alvar, slipper det!

När min ett-åring var nyfödd fick jag och hela familjen en riktigt aggressiv magsjuka, var jätteorolig över att han skulle bli sjuk. Men han klarade sig, BVC-sköterskan sa att oftast får de antikroppar från mamman så länge man helammar. Det var tufft för mig att amma med den vätskebristen, men huvudsaken är att han inte blev sjuk. Sen att torka spyor från de andra barnen och samtidigt vagga runt på ett spädbarn var ingen hit, så jag tycker verkligen synd om dig. Min sambo började med att jobba ändå, men när jag också blev sjuk så ringde jag hem han och sa att jag inte klarade mer. Skulle det hända igen så skulle jag kräva att han stannade hemma från start! Blä för magsjuka, hoppas att det går över snabbt!
  • MeEmmA
    mitthemligajag skrev 2016-01-26 11:11:32 följande:

Åkte iväg igår med båda kidsen själv för första gången HAHAHAHAHAHA! Jag lämnade tydligen bilnyckeln i våran 3 veckor gamla bil i vårt olåsta garage, säger de lite om hur jag tyckte de gick? Haha, en övertrött 1 åring och en hungrig nyfödd i baksätet! Nej rutinerna har inte kommit på plats än och den bilfärden hem var hemsk!

Haha, känns som något jag skulle kunna göra :) går det att få in rutiner på dessa små? Jag ska klara min första dag på egen hand imorgon med alla barnen, riktigt spännande hur det kommer att gå... Ska börja nu med att ta vagnen och möta stora pojken från skolan.
    Får se om mannen kommer hem till middag eller en gråtandes mamma :) men som det känns just nu så kommer det att gå super!
    Påverkas Charlie av att Petter gråter? Som tur är gråter inte min lilla så mycket men när han gör det så blir Jonathan helt förtvivlad och de lägena känns lite hysteriska.
  • Hame
    MeEmmA skrev 2016-01-26 13:15:14 följande:

När min ett-åring var nyfödd fick jag och hela familjen en riktigt aggressiv magsjuka, var jätteorolig över att han skulle bli sjuk. Men han klarade sig, BVC-sköterskan sa att oftast får de antikroppar från mamman så länge man helammar. Det var tufft för mig att amma med den vätskebristen, men huvudsaken är att han inte blev sjuk. Sen att torka spyor från de andra barnen och samtidigt vagga runt på ett spädbarn var ingen hit, så jag tycker verkligen synd om dig. Min sambo började med att jobba ändå, men när jag också blev sjuk så ringde jag hem han och sa att jag inte klarade mer. Skulle det hända igen så skulle jag kräva att han stannade hemma från start! Blä för magsjuka, hoppas att det går över snabbt!

Jag ammar ju inte men hoppas han klarar sig ändå!
  • Eleonor01
    Hame skrev 2016-01-26 13:11:27 följande:
    Vet inte heller hur jag ska göra med preventivmedel.. P-spruta, hur ofta tar men dem? Gör man det på mvc?
    Var tolfte vecka. Du kan ta den själv om du kan eller har någon vän som vet hur man gör annars går man till barnmorska distriktssköterskan eller dylikt. Min mens uteblir helt med den
  • MeEmmA
    Hame skrev 2016-01-26 13:28:32 följande:
    Jag ammar ju inte men hoppas han klarar sig ändå!
    Dom har ju ett visst skydd med antikroppar de får genom moderkakan också har jag för mig som hjälper dem ett tag... Men använd mycket tvål och vatten så ska han nog klara sig, inte så lätt för dig dock med en treåring som ska vara överallt. Men vi håller tummarna!
  • MeEmmA
    Eleonor01 skrev 2016-01-26 14:03:25 följande:
    Var tolfte vecka. Du kan ta den själv om du kan eller har någon vän som vet hur man gör annars går man till barnmorska distriktssköterskan eller dylikt. Min mens uteblir helt med den
    Men hur är det med hormonerna i p-spruta jämfört med p-piller?
    Jag är sån att jag blir helknäpp av hormoner, har provat alla piller som finns och har fått för mig att det är högre dos i sprutor... Men det kanske det inte är.
    Det som har fungerat bäst för mig är kopparspiral, men eftersom att jag är helt säker på att inte skaffa fler barn så har jag nästan beslutat att sterilisera mig eftersom att inget skydd är 100%.