• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Euphemia
    FruGru skrev 2015-05-24 07:25:22 följande:

Jag är så trött och så illamående och allt småätande = 1 kilo upp på några dagar bara..måste ut o röra på mig. Bara så svårt när man mår pyton smile5.gif satte mig på träningscykekn i 15 min men fick ont i svanskotan direkt..får ta en lång promenad..

Motionerar ni?

Ja, ska träna tills jag ligger på fl Om så bara en promenad eller yogapass, men så viktigt att hålla igång konditionen till förlossningen.
  • FruGru
    Euphemia skrev 2015-05-24 11:16:58 följande:

Ja, ska träna tills jag ligger på fl Om så bara en promenad eller yogapass, men så viktigt att hålla igång konditionen till förlossningen.

Ja jag kör vardagsmotion. Blir alltid en promenad eller två. Har klarat 4 förlossningar på befintlig kondis. Så jag fortsätter i samma tempo så löser det sig nog :)
  • WiMe06

Jisses mina tuttar alltså! Kom hemifrån jobbet nyss och det kändes som värsta mjölkstockningen i högra bröstet när jag tog av mig bh-n plus att dem typ kändes 1 kilo tyngre..

• minMonchichi

Hej alla januaribebisar

Jag plussade den 14/5 (går in i v8 efter helgen) och började blöda den 15...liiite slem och rött.

Har blött liiite varje dag sedan dess, nån dag rött, nån dag brunt men bara lite.

Stack liiite i en äggstock en dag och har haft ytterst lite "mensvärk" några dagar.

Var gravid i höstas som slutade i missfall men då blödde jag mycket mer, det kom klumpar och gjorde väldigt ont!

Hade varken då eller nu tydliga gravsymptom så svårt att gissa vad detta betyder...

Brösten har gjort ont sedan jag började misstänka graviditet och tempen har legat högt sedan ägglossning. I övrigt sådant som skulle kunna förklaras på annat sätt (yrsel, hård mage, lätt lätt illamående som jag inte ens skulle reflektera över om jag inte var misstänksam, allt detta då till och från, aldrig konstant). Förra gången var jag kissnödig varje natt, ingenting nu....men minns ej när det började förra gången.

Hjälp mig tolka!

Finns det något test som visar vilken vecka man är i och som visar neg om det är ett missfall som ligger kvar o inte kommit ut än?

Någon som varit med om liknande?

Skulle haft mens två veckor innan och två veckor efter denna blödning så känns inte som att det är kroppen som trodde att det var en mensvecka på gång...eller kan den tro det?

Finns inte vul här i området, finns något annat sätt att ta reda på hur det ligger till? Blodprov, speciellt gravtest, gynundersökning mm?

Blir galen av att gå och undra, tro, hoppas....

Hur låter det här? Vad tror ni?

• Kixpix
    minMonchichi skrev 2015-05-24 22:43:18 följande:

Hej alla januaribebisar smile1.gif

Jag plussade den 14/5 (går in i v8 efter helgen) och började blöda den 15...liiite slem och rött.

Har blött liiite varje dag sedan dess, nån dag rött, nån dag brunt men bara lite.

Stack liiite i en äggstock en dag och har haft ytterst lite "mensvärk" några dagar.

Var gravid i höstas som slutade i missfall men då blödde jag mycket mer, det kom klumpar och gjorde väldigt ont!

Hade varken då eller nu tydliga gravsymptom så svårt att gissa vad detta betyder...

Brösten har gjort ont sedan jag började misstänka graviditet och tempen har legat högt sedan ägglossning. I övrigt sådant som skulle kunna förklaras på annat sätt (yrsel, hård mage, lätt lätt illamående som jag inte ens skulle reflektera över om jag inte var misstänksam, allt detta då till och från, aldrig konstant). Förra gången var jag kissnödig varje natt, ingenting nu....men minns ej när det började förra gången.

Hjälp mig tolka!

Finns det något test som visar vilken vecka man är i och som visar neg om det är ett missfall som ligger kvar o inte kommit ut än?

Någon som varit med om liknande?

Skulle haft mens två veckor innan och två veckor efter denna blödning så känns inte som att det är kroppen som trodde att det var en mensvecka på gång...eller kan den tro det?

Finns inte vul här i området, finns något annat sätt att ta reda på hur det ligger till? Blodprov, speciellt gravtest, gynundersökning mm?

Blir galen av att gå och undra, tro, hoppas....

Hur låter det här? Vad tror ni?

Jag hade sökt vård. Det finns inga tester som visar att man genomgår ett missfall (om det nu skulle vara det) utan det ser man på en undersökning alternativt vul.

Så ta kontakt med din bm och berätta läget imorgon, finns ingen anledning att dra ut på detta och oroa dig i onödan.
  • minMonchichi

Men har pratat med bm och det enda hon sa var att i så fall är det dags att boka in ett inskrivningssamtal.... Jag vill ju inte ens gå på det om det inte finns något kvar där inne

Genom vilken undersökning kan de få reda på hur det ligger till? Som sagt, de har inte vul här.

• aurorasmamma
    minMonchichi skrev 2015-05-24 23:44:55 följande:

Men har pratat med bm och det enda hon sa var att i så fall är det dags att boka in ett inskrivningssamtal.... Jag vill ju inte ens gå på det om det inte finns något kvar där inne

Genom vilken undersökning kan de få reda på hur det ligger till? Som sagt, de har inte vul här.

När du är så tidigt i graviditeten så är de bara ul/vul som ger klart svar direkt. Blodprovet kan man ta också men då blir de flera dagar för att se om hcg sjunker eller stiger.

Få jag fråga vart du bor?
  • hsh

Boka privat vul.
  • WiMe06

Var och lämnade minsta killen på dagis nu och precis när jag stod där så kom värsta illamåendet över mig, det var precis att jag inte kräktes vill jag lova.

Ikväll ska vi ut och äta med jobbet, tvårätters och gå på chokladprovning, jag har kunnat vräka i mig mat innan men hungern är som bortblåst. Kunde inte få i mig frukosten idag knappt, hur sjutton ska detta gå ikväll.

• mitthemligajag

Men har pratat med bm och det enda hon sa var att i så fall är det dags att boka in ett inskrivningssamtal.... Jag vill ju inte ens gå på det om det inte finns något kvar där inne smile4.gif

Är nog tyvärr bara vul, men jag tror sällan att Mvc utför vul, du får nog ringa typ kvinnokliniken! Jag hade blödningar till och från i början under förra graviditeten :) men allt var normalt, lycka till
Svar på tråden BF Januari 2016 :)