• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • mitthemligajag

Är de någon som fått andra mediciner utskrivna än lergigan, lergigan comp, zofran eller ondanzentron? Inget tar på mig förutom om jag mixar och äter flera. Fasen va illa de känns att knapra i sig all denna skit men de är ett måste

• Blgebo

Jag tränar inte just nu. Har tränat mycket tidigare, men nu hinner jag inte... Jobb, fyra barn, man, hus, stor trädgård... Dessutom har vi ingen bil, så att ex. åka och handla tar mycket längre tid än annars. 
    Iofs. kan jag inte säga att jag upplever att jag skulle behöva någon bra kondition eller muskler för att föda, huvudsaken är att man kan jobba med kroppen, och det kan jag, + att jag inte brukar bli så stor, vilket också underlättar. 

Kan ni känna livmodern? När jag ligger på rygg, kan jag känna den 5cm under naveln...känns tidigt, men det är väl för att jag har så många sedan tidigare.

• FruGru
    minMonchichi skrev 2015-05-24 22:43:18 följande:

Hej alla januaribebisar

Jag plussade den 14/5 (går in i v8 efter helgen) och började blöda den 15...liiite slem och rött.

Har blött liiite varje dag sedan dess, nån dag rött, nån dag brunt men bara lite.

Stack liiite i en äggstock en dag och har haft ytterst lite "mensvärk" några dagar.

Var gravid i höstas som slutade i missfall men då blödde jag mycket mer, det kom klumpar och gjorde väldigt ont!

Hade varken då eller nu tydliga gravsymptom så svårt att gissa vad detta betyder...

Brösten har gjort ont sedan jag började misstänka graviditet och tempen har legat högt sedan ägglossning. I övrigt sådant som skulle kunna förklaras på annat sätt (yrsel, hård mage, lätt lätt illamående som jag inte ens skulle reflektera över om jag inte var misstänksam, allt detta då till och från, aldrig konstant). Förra gången var jag kissnödig varje natt, ingenting nu....men minns ej när det började förra gången.

Hjälp mig tolka!

Finns det något test som visar vilken vecka man är i och som visar neg om det är ett missfall som ligger kvar o inte kommit ut än?

Någon som varit med om liknande?

Skulle haft mens två veckor innan och två veckor efter denna blödning så känns inte som att det är kroppen som trodde att det var en mensvecka på gång...eller kan den tro det?

Finns inte vul här i området, finns något annat sätt att ta reda på hur det ligger till? Blodprov, speciellt gravtest, gynundersökning mm?

Blir galen av att gå och undra, tro, hoppas....

Hur låter det här? Vad tror ni?

Åk in till kvinnoklinik akutmottagning. Det låter som att de borde kolla upp dig :)
  • FruGru
    Blgebo skrev 2015-05-25 09:00:51 följande:

Jag tränar inte just nu. Har tränat mycket tidigare, men nu hinner jag inte... Jobb, fyra barn, man, hus, stor trädgård... Dessutom har vi ingen bil, så att ex. åka och handla tar mycket längre tid än annars. 

Iofs. kan jag inte säga att jag upplever att jag skulle behöva någon bra kondition eller muskler för att föda, huvudsaken är att man kan jobba med kroppen, och det kan jag, + att jag inte brukar bli så stor, vilket också underlättar. 

Kan ni känna livmodern? När jag ligger på rygg, kan jag känna den 5cm under naveln...känns tidigt, men det är väl för att jag har så många sedan tidigare.

Vilken vecka är du i ?
  • MsHera

Är inte så aktiv med att skriva, är fortfarande livrädd för missfall och är rädd för att bli för investerad som vid de två MA vi hade 2014. Skall om VUL den 11/6 ser bra ut gå med i FB gruppen:)

Har en fråga. Jag har åkt på en manlig förkylning. Mår jättekast och tycker mega synd om mig själv;). Har ni tips/husmors knep på vad jag kan göra för att må bättre?

• Blgebo
    FruGru skrev 2015-05-25 09:09:26 följande:
    Vilken vecka är du i ?
    7+3 kanske? Jag har rätt dålig koll  
  • hsh

Jag har ett vidrigt hormonpåslag & har svårt att se mitt liv positivt för tillfället. Gråter så fort jag vaknar på morgonen & känner mig helt apatisk inför The facto att jag är gravid :/ Jag som har längtat efter detta, men när det kommer så är jag bara ledsen. Jag är känslig i vanliga fall men som jag mår nu känns mera som jag mådde då jag gick på p-piller. Hormonellt , labilt litet ångestmonster ..

• Blgebo
    hsh skrev 2015-05-25 09:17:54 följande:

Jag har ett vidrigt hormonpåslag & har svårt att se mitt liv positivt för tillfället. Gråter så fort jag vaknar på morgonen & känner mig helt apatisk inför The facto att jag är gravid :/ Jag som har längtat efter detta, men när det kommer så är jag bara ledsen. Jag är känslig i vanliga fall men som jag mår nu känns mera som jag mådde då jag gick på p-piller. Hormonellt , labilt litet ångestmonster ..

Och jag är skitarg. På allt. Haha
    Hugger för minsta lilla, och jag och pms:iga tonårsdottern går inte alls bra ihop nu.. Tur jag kan hålla mig i skinnet på jobbet iaf...
  • hsh
    Blgebo skrev 2015-05-25 09:21:30 följande:

Och jag är skitarg. På allt. Haha

Hugger för minsta lilla, och jag och pms:iga tonårsdottern går inte alls bra ihop nu.. Tur jag kan hålla mig i skinnet på jobbet iaf...

Haha. Men skönare på nåt sätt att vara skitarg istället för skitledsen. Då får man ju utlopp för nåt
  • WiMe06
    hsh skrev 2015-05-25 09:17:54 följande:

Vad jobbigt att vara så ledsen varje morgon. Humöret har alltid varit min värsta åkomma vid varje graviditet. Jag får ett hemskt humör, tar illa vid mig för allt, skäller och gapar och tycker bara det är synd om mig. Gråter över varenda liten smågrej ungefär.

Säger som föregående, jag är glad jag kan hålla mig i skinnet på jobbet.

Näst värsta är den förlamande tröttheten tycker jag. Jag blir som ett kolli i soffan ungefär och sen har jag jättesvårt att ta mig upp därifrån. Mina studier som jag har på distans dem ska vi inte ens prata om, orkar inte ens öppna böckerna typ.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)