• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • hsh
    WillesMamma12 skrev 2015-05-23 17:37:31 följande:

Hej jag blir 29 nu i juni, min sambo blir 32 till hösten. Vi har en son som blir 3,5 år i juli. Är i vecka 7+1 (Vecka 8). Kramar Mine

Välkommen, grattis till plusset
  • FruGru
    Grus grus skrev 2015-05-23 17:43:20 följande:

5+ är v.6.

Jag har aldrig fått rätt på de där. 5 graviditeter och jag säger att jag är i vecka 5+5 och inte vecka 6..även fast jag vet att 5+ betyder att man är inne på 6e veckan..haha
  • Seven Costanza
    hsh skrev 2015-05-23 18:25:24 följande:

Hur långt gången är du? Hm.. Märkligt. Behöver ju inte vara nåt särskilt. Får hoppas på det.

Vecka 7+1. Jag får vänta och se, ska ringa gyn på måndag och hoppas kunna få ul någon gång de kommande veckorna.
  • debbie85
    hsh skrev 2015-05-23 16:40:18 följande:

Hm, jag & min sambo hade sex idag & det känns som att magen spänner typ ganska mycket.. Får sammandragningar deluxe efter orgasm samt att magen som då spänner sig vid penetration. Nån annan som har samma problem?

Har inte haft sex på ett tag nu. :-P Men kommer ihåg att jag fick sammandragningar vid orgasm förra graviditeten. Men hade inte ont av dom utan kände bara att livmodern blev hård. Det blev mycket sammandragningar för jag hade sån sjuk sexlust plus att jag nästan alltid får flera orgasmer när jag har sex. Men det är helt ofarligt.
  • FruGru

Jag är så trött och så illamående och allt småätande = 1 kilo upp på några dagar bara..måste ut o röra på mig. Bara så svårt när man mår pyton satte mig på träningscykekn i 15 min men fick ont i svanskotan direkt..får ta en lång promenad..

Motionerar ni?

• WiMe06
    FruGru skrev 2015-05-24 07:25:22 följande:

Jag är så trött och så illamående och allt småätande = 1 kilo upp på några dagar bara..måste ut o röra på mig. Bara så svårt när man mår pyton smile5.gif satte mig på träningscykekn i 15 min men fick ont i svanskotan direkt..får ta en lång promenad..

Motionerar ni?

Försöker att ta en promenad åtminstone varje dag. Har aldrig tränat direkt på gym eller så. Så promenader är min träning

Men när jag fått ont nu i ljumskarna och sådär och har det inte blivit varje dag då jag får prioritera att klara jobba innan man får ont
  • Söndag

Jag är så trött och så illamående och allt småätande = 1 kilo upp på några dagar bara..måste ut o röra på mig. Bara så svårt när man mår pyton smile5.gif satte mig på träningscykekn i 15 min men fick ont i svanskotan direkt..får ta en lång promenad..

Motionerar ni?

Jag tränar på ett par pass i veckan som innan
  • milla741

I mitt jobb så går/rör vi mycket dock inte i snabb takt pga barnen :) men ca 17-20000 steg det får räcka nu iallafall känner att jag blir andfådd så lätt nu haha min kollega kommer snart märka att det är något annorlunda med mig.

Jag är så trött och så illamående och allt småätande = 1 kilo upp på några dagar bara..måste ut o röra på mig. Bara så svårt när man mår pyton satte mig på träningscykekn i 15 min men fick ont i svanskotan direkt..får ta en lång promenad..

Motionerar ni?

• Euphemia
    kotten2016 skrev 2015-05-23 08:04:03 följande:

fick vårt första plus nu imorse, vaknade 06.28 och kunde inte somna om. hade gått och lagt mig kring 22 igårkväll, ovanligt trött alltså.
    så nu efter att mensen är 5-6 dagar sen, testade jag. och ÄNTLIGEN PLUS!!
    vi har försökt sen september 2014.

så underbart glada och overklig känsla alltihop. om allt går vägen får vi baby kring 20 januari och jag är nu i vecka 5+3.
    lycka till alla nu!

Åh, grattis! Vad roligt
Svar på tråden BF Januari 2016 :)