Inlägg från: minahjärtan0609 |Visa alla inlägg
  • minahjärtan0609

BF Januari 2016 :)

WiMe06 skrev 2015-11-21 09:05:19 följande:

Usch för blödningar. Har du kollat upp den? Det är jobbigt när det händer så mkt och man ingenting kan styra. Min graviditet har varit så himla annorlunda jämfört med dem andra två. Alla blödningarna jag hade i början och i mitten gjorde mig galen ett tag. Börjar också bli lite otålig nu, vill ha bebis här nu. Går jag fullt ut den här ggn kommer det kännas som en hel evighet och jag tror det kommer ta rätt mkt på psyket på mig, men det är ju bara att gilla läget då, finns ju inget man kan göra åt det. Får väl packa en husvagn eller nåt för det var troligtvis det som utlöste att vattnet gick med nr 2

Jag har inte kollat upp blödningen denna gången men när jag var inneför kontroll förra gången kunde de inte se någon anledning, inget farligt iallafall. Kan vara delar av slempropp och kan vara blodkärl.

Jag känner samma. Är så inställd på att bebis kommer tidigt så graviditeten kommer bli evighetslång ocm jag går tiden ut. Fast det vore ju såklart det bästa, både för bebis och att det hinner bli januari.
  • minahjärtan0609
    WiMe06 skrev 2015-11-21 11:48:50 följande:
    Okej, du känner dig inte orolig för det då?

Visst är det bästa om bebis kan stanna tiden ut, men två veckor tidigt för min del skulle inte göra ngt, då har det ändå hunnit bli januari och det skulle ändå bli den längsta graviditeten för min del isåfall
    Nej jag känner mig inte orolig. Pratade med min bm om detta och jag känner att jag vet när jag ska ringa förlossningen. Bebisen är väldigt aktiv dom tur är!
  • minahjärtan0609
    CarolinaH skrev 2015-11-21 11:39:01 följande:

Hinner ju inte riktigt med att läsa ikapp här inne. Denna graviditet känns som om jag vore en elefant och den aldrig riktigt vill ta slut.

Gör så gott jag kan här hemma mellan promenader med hunden, matlagning och vilopauser. Pauserna har tyvärr blivit både fler och längre. Ska tillbaka till bm på måndag och måste åter igen kolla med henne om det verkligen är normalt att ha så här ont. Bebisen ligger med sitt huvud och trycker mot höger revben och någon nerv som gör att jag får fruktansvärda andningsbesvär. I torsdags kväll blev det så att jag svimmade för att jag inte fick luft. Och nästan samma sak i går eftermiddag. Det är väl en sak när man ligger hemma i sängen. Men när man för en gångs skull orkat följa med dottern och titta på hennes träning så passar det inte så bra att svimma.

Går in i V. 33+0 i morgon. Bf 9/1 men det tidigare 3 barnen är födda 6dagar innan bf

Nu står i alla fall vaggan på plats, babyskyddet väntar i bilen och den fina vagnen står i hallen. Och i går kom maken hem med den önskade skötväskan.

Ska dock se om jag hittar något kul att hänga över skötbordet och vaggan.

Låter mysigt att ha allt klart. Jag har packat väskan om det blir att vi får åka akut. Men funderar på om jag ska montera ihop sängen i helgen. Vår vagn får vi om två veckor.
  • minahjärtan0609
    WiMe06 skrev 2015-11-21 14:00:39 följande:
    Vad skönt att du känner dig lugn inför det. Man lär väl känna sin kropp ganska bra under en graviditet och känner när ngt inte känns rätt. Har det lugnat sig med sammandragningarna?

Mina två grabbar håller på att driva mig till vansinne. Ett jullov med dem två innan bebis kommer så är energin slut sen kan jag lova. Visst hade du också två i liknande ålder som mina (6 och 8)? Är dina barn trotsiga?
    Jag har fortfarande mycket sammandragningar.

Jo mina barn är i samma ålder. De är en tjej och en kille. De har väldigt olika intressen och bråkar i princip aldrig med varandra men visst är det hektiskt med var och en. Min äldsta är väldigt förpubertal och det blir en hel del tjat och tårar. Min son är intensiv på andra vis.
  • minahjärtan0609
    mirakelspektakel skrev 2015-11-22 09:32:40 följande:

vad skönt att du känner dig lugn i situationen, det är ju det allra bästa och det borde väl öka chanserna på at bebis stannar lite längre i magen :) Hade dock verkligen önskat att det hela hade lugnat dig för din del iaf ett par veckor till. kram till dig!

Tack snälla du!
  • minahjärtan0609
    mirakelspektakel skrev 2015-11-22 19:04:28 följande:

De senaste 2 dagarna har jag känt en molande smärta i underlivet, typ som mensvärk. Mår ännu mer illa än vanligt och har spytt mer än vad jag gjort de senaste veckorna. Har knappt kunnat sova alls. Dessutom har bebis vart väldigt aktiv... Är i v 31 nu, är detta sammandragningar? förvärkar? Bebis som borrar sig neråt? Någon som känner igen sig?Var ju hos BM i fredags och då sa hon att bebis ligger med huvudet neråt men högt upp så hon är inte alls fixerat sig...

Precis så kände jag för några veckor sedan, ca 30-31. Jag tror likson du att bebis borrar ner sig. Min var fixerad i v 33.
  • minahjärtan0609
    mitthemligajag skrev 2015-11-22 17:55:42 följande:

Har börjat fundera lite på bb väskan som snart ska packas.. Förra gången var jag så missnöjd över min hastiga packning och saknade så mycket saker under de 3 dagarna vi var kvar!

Ngt av de viktigaste jag ska komma ihåg denna gång är,

mjukisbyxor men även ngt lite mer "fint" i mjuk variant. Kände mig så ful haha. Ville bara hem och byta om.

Förlossningsbindor från Apoteket, dom från Ica räckte inte och var inte bekväma!!!

Schampo!!!!!

Skor! I all hast slängde jag på mig typ tofflor sist, skulle aldrig ens kliva av tomten i dom tofflorna annars så de var bedrövligt att gå runt i det!!!!

Vad har ni för tips? :)

Jah håller med. Finare mysbyxor och leggings blir det för min del. Problemet är att jag i princip bor i dessa byxor så jag kan inte packa ner dem. Men jag får ha dem i närheten så det går snabbt stt slänga ner.

Kom på att jag kanske borde pcacka en väska till barnen, ifall vi måste lämna dem hos barnvakt.
  • minahjärtan0609
    mirakelspektakel skrev 2015-11-22 19:42:53 följande:

Tack för svaren, blev lite nojig, åt något som inte var 100% genomstekt precis innan detta satte igång, men jag är rätt säker att det var en ren tillfällighet efter att jag läst på om inkubationstid. Vilken vecka brukar de fixera sig?

Det jag läst är att väntar man första barnet så kan det fixera sig tidigt. Väntar man andra eller fler i ordningen så är det inte säkert att bebis fixerar sig innan det är dags att föda. Jag fixerade mig runt v 30 med de stora barnen, precis som denna gången.
  • minahjärtan0609
    WiMe06 skrev 2015-11-23 20:57:11 följande:

Jag trodde verkligen på det efter rul att det är en liten tjej, men nu är det så länge sedan man var på rul och sista veckorna har jag liksom fått en oro i kroppen där jag hela tiden tänker att Gud, tänk om det faktiskt inte är en liten flicka. Jag var helt inställd på en pojke till innan rul men nu känner jag bara en konstig oro. Könet spelar ju såklart ingen roll men nu är man ju lite inställd på att det är en flicka så jag är nog mest orolig över hur min egen reaktion skulle bli om det är en pojk. Nu har jag ju köpt rosa :-O

Precis så har jag börjat tänka. Herregud, tänk om det inte blir en flicka! Hon har ju redan ett namn

Självklart är en pojk lika välkommen, behöver väl inte skriva det, men jag är så inställd på en flicka nu att det kan bli svårt att ställa om.
  • minahjärtan0609
    CarolinaH skrev 2015-11-23 22:49:14 följande:

Var på vanlig kontroll hos BM i dag. Tog upp att jag haft väldigt ont i högra revbenen ett bra tag nu och att jag upplever att jag får svårt att andas. Och att jag sedan i torsdags svimmat tre gånger av att jag inte får luft.

Det blev en väldans fart på henne. Extra prover togs, hon diskuterade fram och tillbaka med läkaren. Det slutade med att jag ska åka till förlossningen i morgon. Och minsta lilla känning ska jag åka in akut.

Fick inte veta alls vad som kommer att ske i morgon. Kan inte riktigt låta bli att bli väldigt nervös och lite orolig. Är bara i 33+1 just nu. Bf 9/1. Hoppas på att bebisen får stanna så länge som möjligt i alla fall.

Lycka till idag. Hoppas det går bra.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)