Inlägg från: minahjärtan0609 |Visa alla inlägg
  • minahjärtan0609

BF Januari 2016 :)

Va fina saker ni köpt. Jag hadlar både på tradea i affärer så det har redan blivit en hel del. Hade dock inget från början. Hsr köpt unisex på ytterkläder och några plagg men annars mest flickigt. Blir det mot förmodan en pojk så blur det ut och tokshoppa.

Tycker det är så svårt med ytterkläder nu när bebis kommer mitt i vintern. Har valt att ha mjuklift i vagnen och den är gamska trång. Det går inte i en åkpåse i den. Däremot finns det plats för filtar osv.. Hur hade ni klätt bebis? Har även en fäll som jag kan lägga under som isolering.

• minahjärtan0609
    amalie79 skrev 2015-10-26 08:40:35 följande:
    Jag bor och jobbar i ett sådant där område som alla har åsikter om men få faktiskt har besökt ;) "sämre" förort i Göteborg!

De som har 8-10 barn är oftast från Somalia:)
    Förstår! Jag gjorde min praktik i ett av områdena öster om Gbg när jag pluggade. Var inte alls som jag föreställt mig utan mycket bättre!
    Hoppas du mår bättre från magsjukan. Vet inte vad du ska tänka på men det går ju över snabbt som tur är. Jag hade magsjuka sist jag var gravid och kommer ihåg att det var jobbigt.
  • minahjärtan0609

Har du ett lugnt jobb? Låte ju lite otäckt att jobba när du haft en så jobbig helg. Du har ju rätt att sjukskriva dig själv en vecka i väntan på tiden hos bm.

• minahjärtan0609
    minahjärtan0609 skrev 2015-10-26 13:23:17 följande:

Har du ett lugnt jobb? Låte ju lite otäckt att jobba när du haft en så jobbig helg. Du har ju rätt att sjukskriva dig själv en vecka i väntan på tiden hos bm.

Det sista var till Hame
  • minahjärtan0609
    WiMe06 skrev 2015-10-26 14:00:18 följande:

Ja, en åkpåse för vuxna kanske vore ngt

Det är ju smidigt att kunna ta av "locket" på åkpåsen när det blir varmare och variera med filt eller täcke beroende på hur kallt/varmt det är.

Tycker det är jättesvårt med vinterkläder, dem ligger ju så skyddade i vagnen, men visst är man ute mkt och har bebisen i sele eller i famnen behöver man ju en varmare overall. Införskaffar väl en framöver så får vi se.

Det är precis en sådan filt jag tänkt sy. Tycker det verkar så smidigt med en sån, man kan öppna upp om bebis somnat och man kommer in eller sådär utan att knöla för mkt med en massa bylsiga kläder. Och bältet hamnar ju då tätt som möjligt mot bebis kropp som det ska. Så det känns bara som fördelar med en sådan

Va lyxigt att ni kan sy! Jag är totalt värdelös på det och äger ingen symaskin. Men jag tror oxå på olika lager, filtar i olika material.
  • minahjärtan0609

Såklart att man kan kombinera föräldraledighet med jobb. Läste just tidningen mama och Anna Brolin började jobba på direkten, liksom många andra "kändisar". Hur det funkar med försäkringskassan vet jag inte med det är ju bara att ringa och fråga hur du ska göra.

• minahjärtan0609
    WiMe06 skrev 2015-10-27 12:21:20 följande:

Bjuder på en liten magbild, största magen jag haft under mina graviditeter. Var inte ens såhär stor när första eller andra sonen föddes.

Det var en fin liten mage du har. Jag ska fundera på om jag vågar lägga ut min men den är stoooor
  • minahjärtan0609
    mitthemligajag skrev 2015-10-28 07:10:52 följande:

Igår var vi iväg på mammagrupp med dottern, träffade en så sjukt givmild och go mamma där som alltid varit med i gruppen, hört av sig osv men aldrig dykt upp på ett helt år förutom igår. Hon berättade lite motvilligt om sin graviditet och förlossning då vi andra drog igång diskussioner.

Alltså fy f a n rent utsagt. Ska aldrig mer klaga på ryggvärk eller illamående. Hon var sängliggandes från vecka 7 med dropp hela graviditeten pga av illamående samt att när hon väl kunde resa sig så hade hon så extrem smärta att hon inte ens kunde vända sig i sängen pga av smärtor i kroppen.

Förlossningen ville sätta igång henne vid vecka 36 men hon vill kämpa på naturligt när hon ändå gjort det så länge. Då gick hon över 16 dagar, fick värkar som tog 68 timmar, krystvärkar med dropp på 3 timmar pga av en infektion med 40 graders feber under förlossningen som gjorde att tappen inte orkade öppna sig. Såklart blir bebisen också sjuk och sväljer massor av vatten. Mamman får massor av skador och förlorar 2,5 l blod och de hela avlöses med att hon får en rejäl depression som
    Håller i sig i stort sätt ända tills nu, ett år senare.

Alltså fy fan, ska aldrig mer klaga känner jag efter den historien! Skämdes typ efter att jag berättat att jag har ont i ryggen och mkt sammandragningar... Klaga på det liksom när man kan vara sängliggandes i 9 månader på sjukhus.

Fy vilken sorglig historia. Jag har också en del sorgliga berättelser i min närhet, barn som dött i magen och svåra förlossningar. Försöker ha det perspektivet och inte gnälla för det lilla.
  • minahjärtan0609
    WiMe06 skrev 2015-11-02 06:03:20 följande:
    Gud vad skönt. Jag har 2 veckor kvar på mitt jobb sen får jag gå. Och det ska bli sååå skönt.
    Å va avundsjuk jag blir på er som får gå på ledighet snart! Jag har ju 7 veckor kvar och just nu känns det som en evighet. Det är riktigt motigt att jobba. Känner mig slut både mentalt och fysiskt.
  • minahjärtan0609
    WiMe06 skrev 2015-11-02 15:49:08 följande:
    Usch, jag hade aldrig klarat av 7 veckor till.
    Jag är nöjd jag orkar dem två veckorna jag har kvar. Vad jobbar du med?
    Lärare. Blir inte beviljad grav penning så det är bara att härda ut.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)